Ahola vyměnil enduro za silnici
Foto: Petr Štola
29.10.2009
Mistr světa v enduru Mike Ahola testoval v pondělí superbikový stroj Honda CBR 1000RR týmu továrního týmu Honda Ronalda Ten Kateho.
Další celebritou, která vedle Karla Táborského, či Wayne Gardnera, testovala superbikový materiál v portugalském Portimau, byl trojnásobný Mistr světa Endura E1 a trojnásobný vítěz šestidenní, finský jezdec Mika Ahola. V portugalském Portimau usedl jezdec HM Honda Zanardi do sedla stroje Honda CBR 1000RR FireBlade, který jen několik hodin předtím sedlal v posledním závodě Mistrovství světa Superbike britský jezdec Jonathan Rea.
34 roků starý Ahola je velkým fanouškem silničních závodů, na okruhu však nikdy nejezdil, navíc nikdy předtím nejel ani na žádném silničním závodním motocyklu, takže nabídku na krátký test Hondy týmu Ronalda Ten Kateho přijal s nevídanou radostí. Jako předkrm si Ahola dal několik kol s šestistovkou CBR600RR týmu Parkalgar, se kterou den předtím Eugen Laverty vyhrál závod Mistrovství světa Supersportů.
„Fantastický zážitek,“ komentoval odpoledne po testech Mika Ahola své svezení na závodních motocyklech silničních mistrů. „Jediný problém pro mě bylo řazení, které je opačně, než mám na své motorce a samozřejmě neuvěřitelná síla těch motocyklů. Problém byl když mi začalo klouzat zadní kolo, to jsem hned uklap, protože vím, co dokáže motorka, když vás vystřelí do vzduchu. V jedné zatáčce mi Jonathanova motorka opravdu hodně šla do smyku, to jsem to zavřel hodně rychle. Ve Finsku mám hodně přátel, kteří mě tahali na okruhy, vždy jsem se na něco vymlouval, že nemám motorku, nebo kombinézu. Teď přemýšlím, že tento přístup změním.“
„Mika jel dobře. Není snadné jezdit na takto odlišném motocyklu, vím to, protože často trénuju na motokrosové motorce,“ říkal Jonathan Rea, který sledoval Finovo počínání přímo v boxu svého týmu. Závěrem jen dodejme, že nejrychlejší kolo Mika Aholy bylo o 20 sekund pomalejší, než nejrychlejší kolo Jonathana Rey v sobotním superpole.
Fotogalerie z novinářského testu Z D E .......
34 roků starý Ahola je velkým fanouškem silničních závodů, na okruhu však nikdy nejezdil, navíc nikdy předtím nejel ani na žádném silničním závodním motocyklu, takže nabídku na krátký test Hondy týmu Ronalda Ten Kateho přijal s nevídanou radostí. Jako předkrm si Ahola dal několik kol s šestistovkou CBR600RR týmu Parkalgar, se kterou den předtím Eugen Laverty vyhrál závod Mistrovství světa Supersportů.
„Fantastický zážitek,“ komentoval odpoledne po testech Mika Ahola své svezení na závodních motocyklech silničních mistrů. „Jediný problém pro mě bylo řazení, které je opačně, než mám na své motorce a samozřejmě neuvěřitelná síla těch motocyklů. Problém byl když mi začalo klouzat zadní kolo, to jsem hned uklap, protože vím, co dokáže motorka, když vás vystřelí do vzduchu. V jedné zatáčce mi Jonathanova motorka opravdu hodně šla do smyku, to jsem to zavřel hodně rychle. Ve Finsku mám hodně přátel, kteří mě tahali na okruhy, vždy jsem se na něco vymlouval, že nemám motorku, nebo kombinézu. Teď přemýšlím, že tento přístup změním.“
„Mika jel dobře. Není snadné jezdit na takto odlišném motocyklu, vím to, protože často trénuju na motokrosové motorce,“ říkal Jonathan Rea, který sledoval Finovo počínání přímo v boxu svého týmu. Závěrem jen dodejme, že nejrychlejší kolo Mika Aholy bylo o 20 sekund pomalejší, než nejrychlejší kolo Jonathana Rey v sobotním superpole.
Fotogalerie z novinářského testu Z D E .......