KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 26. října do 1. listopadu 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Ajo Motorsport: Horkokrevní Seveřané

Text a foto: Agentura PR Attack
Ajo Motorsport: Horkokrevní Seveřané
12.08.2009
 

Ajo Interwetten: Motocyklový adrenalin ze severu Evropy, Ajo vychovala i jednoho z nejúspěšnějších závodníků české historie motocyklistiky, Lukáše Peška!

Motorky a riziko k sobě neodmyslitelně patří: stovky koní, vysoké rychlosti, kolena na zemi... Takový je svět silničních závodů. Nadšenci rychlých kol létají z jedné akce na druhou, obdivují nablýskané a nadupané stroje, vyzvídají a shánějí informace o všem, co se kde ve světě motorek šustne. Samozřejmě o rychlé stroje i neohrožené závodníky se často opírají i krásné ženy! Tuto příležitost si například na Warm Up Party stáje AJO nenechala ujít naše topmodelka Dominika Mesárošová. Ze sponzorů se o tuto stáj zajímají zejména: EKOTEMPO, spol. s.r.o., MARTIN Oil, s.r.o. - velkoobchod a ZB REAL, a.s., AGRO Choceň, a.s., Hormen CE, a.s. a DIZ Bohemia, s.r.o., dále pak Sexy hračky, Vzduchotechnik s.r.o., JUDr. František Zelenický – advokátní kancelář, Jiří Pánek – Autodoprava DOSP, Eclipse a.s., Therm s.r.o., CZ Loko a.s., Berry s.r.o., BF Logistics s.r.o., ČMS – Česká mailingová společnost s.r.o., Hart-pipe s.r.o., Alfix s.r.o., Moët&Chandon champagne a Flügel CZ s.r.o.

Ojedinělost tohoto světa techniky formují jednotliví výrobci rychlých strojů. Ve vysoce moderních technologických komplexech vyvíjejí zcela nové prototypy traťových žihadel a přitom se řídí heslem: Když je něco vynikající, byla by škoda neudělat to ještě lepší. A tak předkládají závodnímu prostředí svým vzhledem nezaměnitelné modely, napěchované nejen bohatou základní výbavou, ale i celou řadou přídavných funkcí, ve snaze dostat profesionální jezdecké stáje na svou stranu.

 



Draci vylézají z děr

Každým rokem s koncem zimy jaro ťuká na dveře a začne motocyklový ráj. Prvními dvěma březnovými závody, na australském Phillip Islandu a na okruhu Losail v Kataru, se roztočil i kolotoč letošního mistrovství světa. Po zimní přestupové rošádě jezdců fanoušci zvědavě pozorují, jak si vedou jejich favorité, jak svými úspěchy hladí jejich duši. Motocyklové dynastie spolu se svými jezdeckými esy v operačních studiích kují pikle v honbě za ziskem titulu mistra světa.

Nechybí proslulé stáje: italská Ducati Marlboro (Casey Stoner, Nicky Hayden) či japonské Repsol Honda Team (Dani Pedrosa, Andrea Dovizioso), Rizla Suzuki MotoGP (Loris Capirossi, Chris Vermeulen), zvláště pak Fiat Yamaha Team (Jorge Lorenzo, Valentino Rossi, obhájce titulu). Nechybí ani menší hráči jako například finský Ajo Motorsport.

Každým rokem je to stejné, přesto vždy jiné. Na Pole Position k závodu nastupují velcí favorité, za nimi se řadí zbytek početného pole závodníků. Je úplně jedno, zda stojíte na startovním roštu amerického okruhu v Indianapolis, legendárního Tourist Trophy na ostrově Man či brněnského MotoGP. Krev se všem v těle vaří při představě, až budou prohánět mašiny snů a vyplaví ze sebe adrenalin na tvrdém asfaltu matičky Země. Přikrčeni ve svých kokpitech obezřetně přitom sledovat meandr závodního okruhu a ždímat maximum ze svých nadupaných miláčků. Nezáleží přitom, zda právě kočírují malé rozpustilce či královskou kubaturu. Ducati, Suzuki, Triumph, Honda, Aprilia, Yamaha či Kawasaki. Všichni mají velké ambice, jsou rychlí, draví a šíleně odvážní…. A nikdo nechce být držitelem „červené lucerny“.

Ajo Motorsport: Horkokrevní Seveřané
Ani finský sportovní motocyklový tým, který vznikl v roce 1997, po ní netouží. Pod taktovkou Aki Aja, šéfa týmu a bývalého jezdce, závodí v sériích Moto GP, MiS Supersportů a také v některých španělských a evropských sériích. Debutový závod si odbyl o čtyři roky později na Sachsenringu, kde stáj tehdy na „divokou kartu“ reprezentoval jezdec Mika Kallio. Stejné složení se v roce 2001 zúčastnilo i soutěže ve Valencii. Na absolvovaných závodech tým sedlal motocykl značky Honda, které zůstal věrný až do roku 2005.
V roce 2002 stáj Ajo Motorsport poprvé naskočila do série MS Supersportů a hned vystrčila růžky. Osvědčený Mika Kallio obsadil 5. místoJerezu, za sebou přitom nechal takové jezdce, jakými jsou Andrea Dovizioso či Jorge Lorenzo. Fantastické umístění mu vyneslo titul „Nováček roku“, týmu pak jeho nejlepší výsledek za uplynulou sezónu.

 



S jídlem roste chuť
Staré české pořekadlo Finové naplnili tím, že v roce 2003 expandovali a rozšířili svou stáj na dva jezdce. K Miku Kalliovi se připojil Japonec Masao Azuma. V srpnu téhož roku však opora stáje odchází do týmu KTM, aby byla nahrazena Italem Andreou Ballerinim. Profesní změna stáj nezlomila. Naopak, vítězství v Austrálii, kde se na prvním místě umístil Ballerini a na druhém Azuma, potvrdilo ambice týmu. Ty trochu přibrzdil skromnější následující rok, aby letopočet 2005 opět stáji přinesl v pořadí již druhou cenu „Nováček roku“.
Tentokrát se o ní zasloužil Japonec Tomoyoshi Koyama, společně s Alexisem Masbouem z Francie, nové akvizice Ajo Motorsport. Stejná sestava se udržela i v roce 2006, zato stáj sáhla po nové značce: Hondu nahradily nové motocykly od firmy Malaguti. Příliš se ale neosvědčily a než se rok s rokem sešel, sedlali závodníci finského týmu značku novou - Derbi. Především Mike di Meglia, který tým posílil v loňském roce, jí přišel na chuť, když s ní za uplynulý ročník MS vyhrál čtyři závody.

Finové jsou u nás jako doma
Úspěšnou sezónu di Meglia potvrdil rovněž 2. místem na Moto GP v Brně. Navázal tak na rok 2003, kdy v barvách Ajo Motorsport uspěl ještě Mika Kallio, i když poněkud neoblíbenou bramborovou medailí. Finský kolektiv vůbec má kladný vztah k naší vlasti. Důkazem může být rok 2004, kdy barvy týmu hájil český jezdec Lukáš Pešek. Dostal tehdy dobrou nabídku od stáje, která tak vstoupila do jeho závodní kariéry angažováním pro třídu do 125 ccm.
Také letos se stáj Ajo Motorsport chystá do jihomoravské metropole, kam jezdí pravidelně již sedm let, přinejmenším zopakovat svůj famózní úspěch z minulého roku, kdy se jejich jezdec umístil na stříbrné příčce.

Brno, rychlosti plno

Na brněnském Masarykově okruhu se totiž v polovině srpna opět po roce objeví nadopovaní dvoukoloví výtržníci. Doopravdy sisyfovskou práci na nich odvádějí týmy mechaniků jednotlivých stájí, aby vykouzlili „stroj snů“. Litrové či šestkové štoky, superbiky nebo supersporty, na třídě nezáleží, vždy bojují ze všech sil v touze dopomoci k optimální jezdcově psychice. V pozicích nakrčeného pantera, připraveného k brutálnímu vraždění nevinných strojů v boji o titul mistra světa...

Okruhové ježdění je u nás stále populárnější. Je to logické – na silnicích příliš bezpečno není, natož, aby se na nich dalo závodit. Zbývají tedy okruhy a je potěšující, že přibývá takto laděných akcí. Navíc, dobu „půstu“ při čekání na český motocyklový vrchol tak mohou fanoušci prožívat daleko intenzivněji. Atmosféra, kterou pro ně jihomoravská metropole každoročně zajišťuje, vždy stojí za to. Zvláště, když se jí pro závody podaří „podplatit“ Svatého Petra. Postarají se o ni Japonci, Španělé, Italové, Australané, ale i „malí velcí“ hráči Finové. Všichni budou řádit jak černá ruka, všichni se tlačit na špici, cinkání penízků je lákavé. Takže, kdo má závodění v  krvi, do sedel! Brno už čeká…

 

 

 


Další články sekce