Bol d´Or závod
Slavný závod Bol d´Or se stal kořistí továrny Suzuki, která své týmy dostala na první dvě místa.
Článek bude průběžně aktualizován cca po 2. hodinách. Pro aktualizaci stránky klikni na „aktualizovat“ ve svém prohlížeči, nebo aktivuj klávesu F5
Start:
Celkem 55 týmů se vydalo přesně v 15:00 hodin letního času na náročnou 24. hodinovou práci. Již samotný start byl velmi dramatický, když jeden z jezdců nezvládl postartovní tlačenici a přímo na cílové rovince havaroval.
1. hodina:
První hodina přinesla souboj pětičlenné skupiny, kde vedle obou továrních týmů Suzuki, byly i formace Kawasaki France, GMT 94 a Yamaha Austria. Patrik Vostárek zasáhl do Bol d´Or hned v první hodině, když ho tým Igol UP Racing nasadil jako svého prvního jezdce. Vosty střídal po 40 minutách jízdy a po hodině, kdy již jezdil jeho kolega Pierre Bercot, byl tento tým klasifikován na 34. místě. Maco Moto Racing uvedl do závodu Warwick Nowland, který po hodině jízdy jezdil na 14. pozici.
2. hodina:
Na čele se vytvořily dvě dvojice. Ta první byla vytvořená z prvního týmu Suzuki a týmu Kawasaki #11, ta druhá pak z týmu GMT 94 a druhého týmu Suzuki. V polovině druhé závodní hodiny došlo v první zatáčce k hromadnému pádu tří jezdců a na trať se letos poprvé vypravil safety car, který rozdělil pořadí. Po dvou hodinách tak na čele jezdil SERT #1 s náskokem 30 sekund na Kawasaki #11 a 45 sekund na GMT 94 a SERT #2. Maco Moto Racing i nadále zůstával na 14. pozici, tým Igol UP Racing díky dvěma zastávkami (nestřídají po hodině, ale po 45 minutách) v boxech klesl na 38. místo.
3. hodina:
Pořadí po 3. hodině závodu je následující:
1.- #1 SERT 101
2.- Kawasaki France +41,968
3.- #2 SERT +58,272
4.- GMT 94 +1:05,803
5.- Igol Moto Acropolis -1 kolo
6.- Junior Team Suzuki -1 kolo
7.- Bolliger Team Switzerland -2 kola
8.- National Motos -2 kola
9.- Yamaha Austria -2 kola
10.- Igol AM Moto Racing -3 kola
---------------------------------
14.- Maco Moto Racing -3 kola
38.- Igol UP Racing -7 kol
Za závodu odstoupily již 3 týmy (Team Raffin Motos, Thorn Bikes a Ducati Endurance Racing Team)
4. – 5. hodina:
Ze souboje o přední pozice vypadl tým GMT 94, který se po technických problémech propadl na závěr druhé desítky. Ještě hůře je na tom tým National Motos, který má s tovární Hondou technické problémy po jednom z lehčích pádů. Tento bývalý vítěz tohoto závodu stojí v boxech a tím se i propadá výsledkovou listinou, kde nyní figuruje až v páté desítce.
Na čele neustále krouží na prvním místě SERT #1, který postupně přidává ke svému náskoku sekundu za sekundou. Aktuálně vede SERT #1 nad Kawasaki France o jedno kolo. Třetí je SERT #2. Maco Moto Racing se dostal na 13. Místo, Igol UP Racing je na pozici číslo 37.
Ze závodu odstoupil další tým - Education racing team
6. hodina:
Setmělo se a navíc začalo pršet!
7. hodina:
Za tmy a deště došlo k mnoha pádům, ovšem vesměs se jednalo o pouhé sklouznutí, po kterém jezdci pokračovali v závodě.Nicméně závod má dalšího odpadlíka, tým MCS Racing odstoupil po havárii a následnému poškození stroje. Na čele závodu je neustále první z továrních Suzuki Racing Endurance Teamů, který má náskok jednoho kola na Kawasaki France 11. O další kolo zpět je SERT #2.
V týmu Maco Moto Racing došlo na první problém, kterým byla zlomená podsedlovka. Ta se zlomila při jízdě a její výměna trvala 7 minut. Slovenský tým tak klesl ze 13. pozice na současnou 22. Igol UP Racing, kde první noční kilometry absolvoval Patrik Vostárek, se v současné době pohybuje s 20. koly ztráty na 34. místě. V závodě v osmé hodině pokračuje rovných 50 týmů.
8. hodina:
Na chvilku přestalo pršet, ovšem po 30 minutách se opět začala drobně objevovat voda. Zatím to není žádný silný déšť, nicméně časy jsou u nejlepších o 10 sekund pomalejší jak za normální denní doby.
Pořadí po 8. hodině závodu je následující:
1.- #1 SERT 259 kol
2.- Kawasaki France -1 kolo
3.- #2 SERT -2 kola
4.- Yamaha Austria -4 kola
5.- Igol Moto Acropolis -5 kol
6.- Phase One -5 kol
7.- Junior Team Suzuki -7 kol
8.- Yamaha GMT 94 -8 kol
9.- Igol AM Moto racing -8 kol
10.- Yamaha Folch Endurance Team -9 kol
---------------------------------
22.- Maco Moto Racing -13 kol
38.- Igol UP Racing -24 kol
9. hodina:
Mrholení se změnilo v regulérní déšť, což přineslo další množství pádů snad ve všech zatáčkách. V té předposlední lehl i Jirka Dražďák. Po opravě motocyklu se vydal na rundu Jason Pridmore, ale v tom samém místě havaroval ve svém prvním kole. Další oprava stroje odsunula slovenský tým Maco Moto Racing na průběžné 32. místo. Havarovala i doposud druhá Kawasaki, která se tak propadla na 6. místo. Na čele je o půlnoci stále SERT #1, který je nyní následován kolegy z týmu SERT #2, ti však ztrácejí již 3 kola. V sedle Hondy týmu Igol UP Racing nyní sedí Patrik Vostárek, který tento tým dostal již na 31. místo, na kterém má na 32. Maco Moto Racing náskok necelého jednoho kola. Kuriozita se stala u týmu Moto Revue (Charpentier, J. M. Bayle), kde jezdec po nastartování stroje v boxu přidal tolik plynu, že se mu Honda CBR 1000RR na mokrém asfaltu vysmekla z rukou a šla si po svém. Naštěstí se nikomu nic nestalo a tým mohl pokračovat ve své práci.
PS: Maco Moto Racing opět nejede, prozatím nevím proč, ale vypadá to na další pád. Jason Pridmore i Jiří Dražďák si stěžovali, že na mokru nemá zadní kolo vůbec žádnou přilnavost. Již vyměnili tři zadní pneumatiky, ale chování stroje se nezlepšilo.
10. – 17. hodina:
Důležitá událost pro české barvy se stala s ranním rozbřeskem. Tým Igol UP Racing, kde jezdí Patrik Vostárek, byl přinucen vzdát závod. Důvodem byla neopravitelná porucha převodovky. Vosty se tak do letošního Bol d´Oru zapojil ve čtyřech sekvencích. Vedle startu a následné padesátiminutovky, se za řidítka Hondy CBR 1000RR dostal ještě v dalších třech případech. Vždy to bylo v noci a vždy za deště. V závodě dál tedy pokračuje již pouze jeden Čech a tím je Jirka Dražďák, On i tým Maco Moto Racing po problémech se zadní pneumatikou jedou nyní na 23. místě.
V závodě stále vede tovární SERT #1, který má na své kolegy s číslem 2 náskok již 4 kola. Třetí je Yamaha Austria, která ztrácí již 8 kol. Dále se 14 koly ztráty jezdí tým Phase One, na který další dvě kola ztrácí Team Kawasaki France. V závodě pokračuje již pouze 40 týmů.
18. – 20. hodina:
Na čele závodu vše bez změn v pořadí stále vede SERT #1 před SERT #2, nyní o 5 kol. Rakouská Yamaha je na třetím místě. Maco Moto Racing se drží na 22. pozici. V závodě pokračuje již pouze 38 týmů.
Pořadí po 20. hodině závodu je následující:
1.- #1 SERT (Suzuki) 612 kol
2.- #2 SERT (Suzuki) -5 kola
3.- Yamaha Austria (Yamaha) -8 kola
4.- Phase One (Yamaha) -14 kol
5.- Kawasaki France (Kawasaki) -15 kolo
6.- Yamaha GMT 94 (Yamaha) -18 kol
7.- Yamaha Folch Endurance Team (Yamaha) -18 kol
8.- Junior Team Suzuki (Suzuki) -21 kol
9.- Boliger Team Switzerland (Kawasaki) -23 kol
10.- Qatar Endurance Racing (Suzuki) -23 kol
---------------------------------
22.- Maco Moto Racing -47 kol
21. hodina:
Skvěle v této fázi závodu jede německý tým RMT 21 Racing, který momentálně jezdí nejrychlejší kola, která jsou dokonce o sekundu rychlejší než časy továrních týmů Suzuki a Kawasaki. RMT 21 Racing se tak po 21 hodinách závodu dostal již na 11. pozici a nadále stahuje náskok švýcarského Bolligeru, na který nyní ztrácí 1:20 minuty, ale i Qatarské Suzuki, na jejíž deváté místo Němcům chybí 1 kolo.
22. hodina:
Pořadí naprosto ustálené. Změny probíhají pouze na pozicích 9 a 10, stejně jako na 11 a 12. Tam se dle zastávek v boxech mění pořadí mezi Bolligerovou Kawasaki a Qatarskou Suzuki, resp. mezi Rothovou Hondou a Suzuki týmu R.T. Racing.
Závod vstoupil do své poslední hodiny. Jedinou větší událostí předposlední hodiny, je porucha továrního BMW startovního čísla 71. Stefan Mertens zůstal s robustním strojem stát uprostřed okruhu a tak následovalo více jak dvoukilometrové tlačení do boxů ke svým mechanikům. Aktuálně se tento druhý z týmů BMW propadl na 29. místo.
24. hodina a cíl 72. ročníku závodu Bol d´Or:
V poslední hodině se podařilo dokonat německému RMT 21 Racing útok do elitní top ten, kde nakonec skončili se ztrátou 27 kol. Vítězem závodu se stal první z továrních Suzuki týmů, který najel šest kol na své kolegy z druhého týmu. Na třetím místě skončil rakouský Yamaha Austria. Slovenský Maco Moto Racing poctil našeho Jirku Dražďáka poslední rundou a „Balón“ si jí náležitě užíval. Cílem nakonec projel na 22. místě.
Konečné pořadí Bol d´Or 2008:
1.- #1 SERT (Suzuki) 747 kol
2.- #2 SERT (Suzuki) -6 kola
3.- Yamaha Austria (Yamaha) -9 kola
4.- Kawasaki France (Kawasaki) -14 kolo
5.- Phase One (Yamaha) -15 kol
6.- Yamaha GMT 94 (Yamaha) -16 kol
7.- Yamaha Folch Endurance Team (Yamaha) -22 kol
8.- Junior Team Suzuki (Suzuki) -25 kol
9.- Boliger Team Switzerland (Kawasaki) -26 kol
10.- RMT 21 Racing (Honda) -27 kol
---------------------------------
22.- Maco Moto Racing -52 kol
Fotografie z Bol d´Or naleznete Z D E V GALERII.........