Britský mistr superbiků chce na podium
Japonec Ryuichi Kiyonari svým čtvrtým místem ve druhé jízdě WSBK ve Valencii naznačil, že se s ním v příštích závodech bude muset počítat i na podiová umístění.
Jezdec Ten-Kate-Honda zaplatil v prvních dvou závodech v Qataru a na Phillip Islandu učňovskou daň. "Začal jsem bohužel hodně pomalu, jinak bylo možné určitě i lepší umístění", je si vědom svých chyb Ryuichi Kiyonari. Ve Valencii ztratil na vítěze a svého krajana Noriyuki Hagu pouhých 7,2 sekundy. "Před závodem ve Valencii jsem si dal soukromý cíl, závodit ve vedoucí skupině. Když jsem se ale kvalifikoval do druhé startovní řady, tak jsem své cíle do závodu přehodnotil. Cítil jsem se výborně, podařilo se mi jak nastavit dobře motorku, tak i vybrat správné pneumatiky. Navíc jsem v závodě ukázal několik dobrých předjížděcích manévrů, hlavně na brzdách jsem byl hodně silný. Moje manko spočívá i v tom, že ještě nedokáži jezdit "úplně měkce", k tomu potřebuji výšší rychlost v zatáčkách. Navíc si stále více a více rozumím s pneumatikami".
K problému pneumatik se u Kiyonariho vyjádřil i jeho týmový šéf Ronald Ten Kate: "Po odstoupení Dunlopu z kubatury MotoGP se tato firma zaměřila na japonský šampionát superbiků, kde podporuje 3 Yamahy a 3 Hondy. A hlavně potom "vyzbrojí" dva tovární týmy Hondy na prestižní 8 hodinovku v Suzuce. A jeden stroj by měl pilotovat i Kiyonari. Proto létá mezi závody WSBK stále do Japonska na testování Dunlopu a je pro něho hodně složité, závodit potom na Pirelli", prozradil tuto zajímavou, ale velmi podstatnou záležitost, proč měl doposud šampión BSB určité problémy s volbou pneumatik.
Ovšem další tři závody budou pro Kiyonariho hodně těžké. V Assenu už sice závodil, v Monze a Salt Lake City však nikdy. "A nemám ani žádnou možnost, na těchto drahách testovat", říká Kiyonari.
A opět superbiky. Letos byly zavedeny nové technické předpisy a také handicapový systém. Jak známo, závodí spolu motocykly - dvouválce - o obsahu 1200 cc - Ducati s původními čtyřválci o obsahu 1000 cc - Honda, Yamaha, Suzuki a Kawasaki.
Jen pro úplnost: Dvouválce váží proti čtyřválcům 168 : 162 kg a rozměr restriktorů je 50 mm v průměru. A po třech závodech (tedy po Valencii) se mělo rozhodnout, zda se předpisy budou měnit nebo né. Jelikož však ani jedna strana nemá proti druhé podstatné výhody, tak bylo rozhodnuto, že zůstává Status Quo.
A do třetice, ovšem tentokráte z WSS. Brit Tommy Hill bude minimálně až do poloviny května chybět. Při testování v Calafatu / Španělsko se 22-letý britský talent Tommy Hill (Hannspree Honda Althea) koncem prosince těžce zranil - zlomená stehenní kost. Jeho comeback ve Valencii se neuskutečnil a v Assenu (27. dubna) ho nahradí Ital Gianluca Vizziello. Původně se uvažovalo, že ho nahradí zkušený 41-letý Kevin Curtain - dvojnásobný vícemistr světa supersportů. Ten jezdí letos australský šampionát a za jediný start požadoval 6 000 Euro + letenku. To je Ital Vizziello z tohoto pohledu peněžně "lukrativnější".