BSB změny pravidel, odchody týmů, přestupy
Text: kast, Foto: www.leoncamier.com
Šampionát BSB se pomalu blíží ke svému závěru, a tak se začíná mezi zainteresovanými hovořit o perspektivách pro následující rok. V paddocku se šíří různé zvěsti, doměnky a fámy: Camierovo přání o přestupu do WSBK, budoucnost okolo Airwaves Yamaha (tady bych chtěl podotknout jednu věc, a to, že pokud Yamaha zůstane v BSB i příští rok, již nebude jejím hlavním sponzorem Airwaves) a HM Plant Honda. Obě továrny řeší problém, zda zůstat nadále v BSB a nebo přejít do WSBK, v případě Hondy je to ještě, zda si pro budoucnost ponechá jen supersporty místo BSB….atd., zkrátka informací je spoustu, ale těch seriózních pomálu.
Největší diskuze se točí okolo technických předpisů BSB. BSB opustila pravidla FIM v roce 2007 a dala se cestou většího omezení, nyní se však vrátila zpět k původním pravidlům FIM.
V současné době se, samozřejmě, nejvíce hovoří o snižování nákladů, a to všude tam, kde je to možné. MSVR – lidé, kteří řídí BSB se pravidelně účastní dlouhých rozhovorů a konzultací s LG (Team’s Liaison Group) a MLG (Manufacturer’s Liaison Group), což jsou skupiny zřízené v roce 2008 na podnět a podporu otevřené diskuze MSVR s BSB. Ředitel Stuart Higgs říká: „Jsme jednoznačně v obtížné finanční situaci a realizace jakékoli změny znamená další zvyšování nákladů a destabilizaci současného stavu. Požádali jsme skupiny, aby předložily své návrhy a stanoviska ohledně pravidel. Stanoveným cílem je udržet stabilitu a zároveň hledat způsoby, jak efektivně spravovat náklady. Všeobecně platí, že týmy chtějí zůstat u současných technických pravidel. Podmínku současných platných pravidel vnímáme, ale musíme pracovat na zefektivnění práce do budoucna."
Zatím je tedy pravděpodobné, že současná technická pravidla zůstanou beze změn. Nicméně témata k diskuzi jsou následující:
- jedna motorka pro jezdce
- redukce dnů na mítinky ze tří na dva
- snížení počtu kol v šampionátu
- omezení organizovaného testování BSB na jeden test
- omezení elektroniky
- další omezení ohledně pneumatik
Největší diskuze se točí okolo technických předpisů BSB. BSB opustila pravidla FIM v roce 2007 a dala se cestou většího omezení, nyní se však vrátila zpět k původním pravidlům FIM.
V současné době se, samozřejmě, nejvíce hovoří o snižování nákladů, a to všude tam, kde je to možné. MSVR – lidé, kteří řídí BSB se pravidelně účastní dlouhých rozhovorů a konzultací s LG (Team’s Liaison Group) a MLG (Manufacturer’s Liaison Group), což jsou skupiny zřízené v roce 2008 na podnět a podporu otevřené diskuze MSVR s BSB. Ředitel Stuart Higgs říká: „Jsme jednoznačně v obtížné finanční situaci a realizace jakékoli změny znamená další zvyšování nákladů a destabilizaci současného stavu. Požádali jsme skupiny, aby předložily své návrhy a stanoviska ohledně pravidel. Stanoveným cílem je udržet stabilitu a zároveň hledat způsoby, jak efektivně spravovat náklady. Všeobecně platí, že týmy chtějí zůstat u současných technických pravidel. Podmínku současných platných pravidel vnímáme, ale musíme pracovat na zefektivnění práce do budoucna."
Zatím je tedy pravděpodobné, že současná technická pravidla zůstanou beze změn. Nicméně témata k diskuzi jsou následující:
- jedna motorka pro jezdce
- redukce dnů na mítinky ze tří na dva
- snížení počtu kol v šampionátu
- omezení organizovaného testování BSB na jeden test
- omezení elektroniky
- další omezení ohledně pneumatik