Budoucnost MotoGP je v litrových motorech, tvrdí FIM
Text: kast, Foto: Honda
Začneme nejprve u prezidenta FIM, pana Vita Ippolita, který dle svého vyjádření vidí budoucnost šampionátu MotoGP především s motory o objemu 1000cc, popřel však že by tato změna vedla ke konfliktu s třídou Superbike. Dalším zainteresovaným v této věci je držitel práv MotoGP, pan Carmelo Ezpelleta. Ten s myšlenkou zvýšení objemu z 800cc na 1000cc přišel již v létě. Motory by měly být založeny na produkčních motorech od roku 2012. Tyto produkční by měly být k dispozici, ovšem neměly by být povinné.
“Výrobci souhlasí se zavedením motoru 1000cc. Objem 800cc nepřinesl potřebné výsledky. Výkon je téměř stejný, rychlost v zatáčkách se zvýšila a vzrostly také náklady,“ řekl Ippolito.
Myšlenka opětovného zavedení litrových motorů ve třídě MotoGP se nelíbí promotérovi série Superbike Infront Motor Sports, ale Ippolito je ujistil, že odpovídající rozdíl mezi těmito třídami zůstane zachován.
“Rozdíl je především v pravidle o homologaci, buď je schopný homologace nebo ne. Nezáleží na tom, zda má motor objem 1000, 1200 nebo 750cc, motocykl MotoGP prostě nemůže projít homologací.“
“Výrobci souhlasí se zavedením motoru 1000cc. Objem 800cc nepřinesl potřebné výsledky. Výkon je téměř stejný, rychlost v zatáčkách se zvýšila a vzrostly také náklady,“ řekl Ippolito.
Myšlenka opětovného zavedení litrových motorů ve třídě MotoGP se nelíbí promotérovi série Superbike Infront Motor Sports, ale Ippolito je ujistil, že odpovídající rozdíl mezi těmito třídami zůstane zachován.
“Rozdíl je především v pravidle o homologaci, buď je schopný homologace nebo ne. Nezáleží na tom, zda má motor objem 1000, 1200 nebo 750cc, motocykl MotoGP prostě nemůže projít homologací.“