Burgess: Problémem bude životnost motorů
Foto: Fiat Yamaha
09.01.2010
Nové pravidlo o maximálním počtu použitých motorů pro sezonu 2010 donutí techniky týmů MotoGP k restrikcím výkonu jejich strojů.
Šéftechnik Valentina Rossiho v týmu Fiat Yamaha, Australan Jeremy Burgess, je přesvědčen, že dodržet pravidlo o maximálním počtu použitých motorů, bude v roce 2010 velmi náročný úkol. V důsledku snižování nákladů bude totiž v roce 2010 povoleno během osmnácti závodů MotoGP použít maximálně 6 motorů pro jeden stroj. Toto pravidlo nutí techniky jednotlivých týmů přemýšlet, jak ušetřit kilometry, stejně jako je nutí plánovat nejen nejbližší závody, ale vzhlížet například již nyní k poslednímu závodu ve Valencii.
„Ještě nikdy jsem se nemusel takhle brzy poohlížet po tom, co bude v posledním závodě,“ říká Jeremy Burgess. „Nové pravidlo nás nutí ještě před startem sezony plánovat vše až k úplně poslednímu závodu roku. Nezakrývám, že to je hodně náročný úkol. Znamená to, že musíte na motorech najezdit daleko více kilometrů, neustále musíte mít v záloze nový motor, který může být kdykoliv potřeba. Výzva pro techniky továren je taková, že musíte udělat motor, který bude na hranici maximálního výkonu a vydrží tam tři závody. Není pochyb o tom, že bude opravdu otázkou, jestli dokážeme udělat motor, který bude mít neustále stejný výkon a spolehlivost. Samozřejmě, že když nasadíte nový motor, máte v něm lepší výkon, ale nyní musíte přemýšlet, jak tohle všechno dát dohromady a vydržet s tím až do konce sezony.“
„Ještě nikdy jsem se nemusel takhle brzy poohlížet po tom, co bude v posledním závodě,“ říká Jeremy Burgess. „Nové pravidlo nás nutí ještě před startem sezony plánovat vše až k úplně poslednímu závodu roku. Nezakrývám, že to je hodně náročný úkol. Znamená to, že musíte na motorech najezdit daleko více kilometrů, neustále musíte mít v záloze nový motor, který může být kdykoliv potřeba. Výzva pro techniky továren je taková, že musíte udělat motor, který bude na hranici maximálního výkonu a vydrží tam tři závody. Není pochyb o tom, že bude opravdu otázkou, jestli dokážeme udělat motor, který bude mít neustále stejný výkon a spolehlivost. Samozřejmě, že když nasadíte nový motor, máte v něm lepší výkon, ale nyní musíte přemýšlet, jak tohle všechno dát dohromady a vydržet s tím až do konce sezony.“