Cairoli hladový po dalším titulu GP MX2
Mistr světa motokrosové třídy MX2 Antonio Cairoli je dychtivý do další výzvy, na jejímž konci chce opět zdvihnout pohár pro Mistra světa MX2.
Sicilský jezdec Antonio Cairoli, člen tovární formace Red Bull Yamaha De Carli, již dokázal zvítězit v deseti závodech Grand Prix a získat tak dva světové tituly. Navíc si Cairoli vloni připsal premiérové vítězství v GP třídy MX1, titul Mistra Itálie MX2 a titul Mistra Evropy v Supercrossu. Tedy úspěchy, které bude velmi těžké obhajovat. Navzdory dalších mnoha závodů, kde v loňském roce Cairoli získal pódiové umístění, trvá jezdec na tom, že jeho motivace do zisku třetího světového titulu je obrovská.
„V roce 2007 jsem jel hodně závodů, ale nyní se cítím připravený na další výzvu v roce 2008,“ říká 22 roků starý Antonio Cairoli. „Můj hlavní cíl je samozřejmě další světový titul, ale také chci obhájit italské vítězství. Supercross pro mě byla především velká zábava na konec roku, v tuto chvíli si ovšem ještě nejsem jistý, že i letos se ho zúčastním.“
Cairoli v loňském roce závodil deset měsíců ve třech různých šampionátech. I z tohoto důvodu měl velmi málo času na dobití svých baterii. Závodník, který neustále cestuje mezi svým domovem na Sicílii a základnami týmu v Římě a Belgii, zvládl během zimní dovolené lyžování na alpských sjezdovkách.
„Bylo dobré si o dovolené trochu odpočinout,“ vzpomíná Cairoli. „Necestoval jsem hodně daleko, raději jsem se rozhodl uvolnit doma. Byl jsem tři týdny v severní Itálii a věnoval jsem se snowboardingu. Myslím si, že letos budou skutečnou hrozbou především Tommy Searle, Nicolas Aubin a Davide Guarneri. Také si myslím, že někdo další určitě překvapí, určitě tam bude několik mladíků, kteří semnou budou bojovat. Jednoznačně to bude zábava.“
Druhým rokem se společně s Cairolim představí v týmu pana De Carli italští jezdci Matteo Bonini a Alessandro Lupino, kteří také nastoupí v mezinárodních i národních šampionátech. Jednoznačně se však vše bude postupně připravovat na vstup Cairoliho do šampionátu nejprestižnější třídy MX1.
„Samozřejmě směřujeme své cíle, aby v roce 2009 jel Tony ve třídě MX1,“ říká manažer a majitel týmu pan Claudio de Carli. „Je důležité, aby se začal přizpůsobovat na jízdu s YZ450F a abychom začali připravovat nastavení motocyklu pro samotné závody. Italské mistrovství začíná již brzy a to je pro nás důležitá série, ale je to také způsob jak se připravit na start světového šampionátu.“