Carmelo Ezpeleta nejen o MotoGP 2012
Foto: FIM
05.12.2009
Zavedení motorů o objemu 1000 ccm bylo sice hlavním tématem rozhovoru Motoworldu s Carmelo Ezpeletou, ale nejen o tom se hovořilo.
Od roku 2012 dojde v MotoGP k velkým změnám. Při Grand Prix Valencie bylo na konci letošní sezony rozhodnuto, že od roku 2012 dojde ke změně objemu motorů čtyřválcových strojů MotoGP na maximálních 1000 ccm. Zatím nebylo rozhodnuto o žádných dalších změnách, o kterých se bude rozhodovat až v průběhu následující sezony. Otázkou tedy je, jak dál se současnou elektronikou, kolik použít maximálně motorů, a mnoho dalších podrobností, o kterých se má rozhodnout ještě před startem sezony 2010. Promotér a vlastník práv na šampionát MotoGP, tedy společnost Dorna Sports, bude o všech otázkách jednat se svými partnery z oblasti řízení sportu, výrobců motocyklů a zástupců týmů a jezdců. Šéf Dorny Carmelo Ezpeleta však již nyní odpovídal na několik zajímavých dotazů.
„Nikde se nic neříká o tom, že se budou používat standardní motory. Zatím je definováno čtyřválec, objem do 1000 ccm. Další detaily teprve přijdou,“ říká Carmelo Ezpeleta na přímou otázku o střetu zájmů s konkurenční společností Infront Motorsport, která vlastní práva na superbikový šampionát. „Žádná koncepce odvozená od Moto2 se do MotoGP nikdy nedostane. Chyba byla udělaná v roce 2007, kdy byl snížen objem motorů na 800 ccm, ale tehdy nás k tomu vedl cíl pokusit se snížit ekonomický a obchodní problém. Jen bych chtěl ještě zdůraznit, že od roku 2012 je nutné změnit i možnosti používání elektroniky, o tom se ale továrny dohodnou sami.“
Carmelo Ezpeleta odpovídal ještě na otázku okolo současné situace Aprilie a jejího postavení k seriálu Moto2. Zde si boss Dorny myslí, že stejně vyrazí na trať přibližně šest strojů této značky. Vždyť Aprilia nikdy oficiálně nehovořila o tom, že s projektem definitivně končí,“ pokračuje Ezpeleta. „Ujišťuji Vás, že šest jezdců příští rok s Aprilii pojede, možná ne s touto, ale určitě to s nějakou Aprilii bude. Pokud do toho s nimi půjde i továrna, pak to bude jen dobré, ale pokud ne, tak budu plně respektovat jejich rozhodnutí,“ dodal Ezpeleta, který ještě zdůraznil, že nebudou do seriálu Moto2, ze kterého již několik odsouhlasených týmů odstoupilo, přijímány jakékoliv další týmy. „Pokud někdo další bude chtít do Moto2, musí to vzít jen přes dohodu s nějakým jiným, již přijatým, týmem,“ dodává Ezpeleta.
„Nikde se nic neříká o tom, že se budou používat standardní motory. Zatím je definováno čtyřválec, objem do 1000 ccm. Další detaily teprve přijdou,“ říká Carmelo Ezpeleta na přímou otázku o střetu zájmů s konkurenční společností Infront Motorsport, která vlastní práva na superbikový šampionát. „Žádná koncepce odvozená od Moto2 se do MotoGP nikdy nedostane. Chyba byla udělaná v roce 2007, kdy byl snížen objem motorů na 800 ccm, ale tehdy nás k tomu vedl cíl pokusit se snížit ekonomický a obchodní problém. Jen bych chtěl ještě zdůraznit, že od roku 2012 je nutné změnit i možnosti používání elektroniky, o tom se ale továrny dohodnou sami.“
Carmelo Ezpeleta odpovídal ještě na otázku okolo současné situace Aprilie a jejího postavení k seriálu Moto2. Zde si boss Dorny myslí, že stejně vyrazí na trať přibližně šest strojů této značky. Vždyť Aprilia nikdy oficiálně nehovořila o tom, že s projektem definitivně končí,“ pokračuje Ezpeleta. „Ujišťuji Vás, že šest jezdců příští rok s Aprilii pojede, možná ne s touto, ale určitě to s nějakou Aprilii bude. Pokud do toho s nimi půjde i továrna, pak to bude jen dobré, ale pokud ne, tak budu plně respektovat jejich rozhodnutí,“ dodal Ezpeleta, který ještě zdůraznil, že nebudou do seriálu Moto2, ze kterého již několik odsouhlasených týmů odstoupilo, přijímány jakékoliv další týmy. „Pokud někdo další bude chtít do Moto2, musí to vzít jen přes dohodu s nějakým jiným, již přijatým, týmem,“ dodává Ezpeleta.