Čísla před Misanem
Tisková zpráva Dorna Sports, foto: Ducati
21 – V den závodu Grand Prix San Marina to bude přesně na den 21 let od historicky prvního vítězství Aprilie v Grand Prix, které snad až velkou náhodou bylo také na okruhu v Misanu. Toto první vítězství zaznamenala Aprilia ve třídě 250 ccm a dosáhl do Loris Reggiani z Itálie. Od roku 1987 a tohoto startu v Misanu, absolvovala Aprilia ve třídě 250 ccm celkem 318 závodů, ze kterých vyšla 135 krát vítězně. Je to větší počet vítězství, než v této době zaznamenala Honda.
15.004 – Přesně takový měl Valentino Rossi náskok na druhého jezdce v cíli Grand Prix ČR. Je to historicky největší rozdíl v novodobé historii čtyřtaktní éry MotoGP v suchém závodě. Předchozí největší rozdíl činil 13,166 sekundy a dosáhl ho Daniel Pedrosa vloni v Německu. Naposledy, kdy jezdec vyhrál závod nejprestižnější třídy o více jak 15 sekund, bylo v roce 1997, kdy Mick Doohan vyhrál v Rakousku o 22,077 sekundy.
13 – Jezdci ze San Marina vyhráli celkem 13 závodů Grand Prix. Manuel Poggiali vyhrál 12 z nich (7x 125 a 5x 250), jeden přidal Alex de Angelis (250cc).
10 – Doposud se konalo celkem 10 podniků Grand Prix San Marina. První GP San Marina se konala v roce 1981 v Imole, GP San Marina se konalo na třech různých okruzích. Dvakrát v Imole (1981 a 1983), čtyřikrát pak v Mugellu (1982, 1984, 1991, 1993) a Misanu (1985, 1986, 1987, 2007).
7 – Posledních sedm závodů MotoGP představilo tři různé výrobce na cílovém pódiu.
6 – Casey Stoner dokázal šestkrát v řadě vyhrát kvalifikaci MotoGP, je to nejdelší série v historii novodobé, čtyřtaktní éry MotoGP. Je to také nejdelší série od roku 1997, kdy Mick Doohan vyhrál kvalifikaci dvanáctkrát v řadě.
5 – Prvních pět jezdců v cíli loňského závodu používalo pneumatiky Bridgestone.
5 – Prvních pět jezdců v cíli závodu MotoGP v Brně, použilo pět různých značek motocyklů. Pouze jednou se něco takového v novodobé historii čtyřtaktní éry MotoGP stalo, bylo to při loňské GP Catalunye.
2 – V závodě MotoGP v roce 2007 na okruhu v Misanu skončili poprvé v nové éře MotoGP dva jezdci s motocykly Suzuki na stupních pro vítěze.
1.249 – Takto malý rozdíl dělil v cíli loňského závodu 250 ccm prvních pět jezdců. Je to nejtěsnější dojezd první pětice jezdců v této třídě od holandské Dutch TT v roce 1999, kdy prvních pět jezdců v cíli dělilo pouze 0,742 sekundy. Tenkrát to bylo v pořadí Loris Capirossi, Valentino Rossi, Jeremy McWilliams, Tohru Ukawa a Shinya nakano.
15.004 – Přesně takový měl Valentino Rossi náskok na druhého jezdce v cíli Grand Prix ČR. Je to historicky největší rozdíl v novodobé historii čtyřtaktní éry MotoGP v suchém závodě. Předchozí největší rozdíl činil 13,166 sekundy a dosáhl ho Daniel Pedrosa vloni v Německu. Naposledy, kdy jezdec vyhrál závod nejprestižnější třídy o více jak 15 sekund, bylo v roce 1997, kdy Mick Doohan vyhrál v Rakousku o 22,077 sekundy.
13 – Jezdci ze San Marina vyhráli celkem 13 závodů Grand Prix. Manuel Poggiali vyhrál 12 z nich (7x 125 a 5x 250), jeden přidal Alex de Angelis (250cc).
10 – Doposud se konalo celkem 10 podniků Grand Prix San Marina. První GP San Marina se konala v roce 1981 v Imole, GP San Marina se konalo na třech různých okruzích. Dvakrát v Imole (1981 a 1983), čtyřikrát pak v Mugellu (1982, 1984, 1991, 1993) a Misanu (1985, 1986, 1987, 2007).
7 – Posledních sedm závodů MotoGP představilo tři různé výrobce na cílovém pódiu.
6 – Casey Stoner dokázal šestkrát v řadě vyhrát kvalifikaci MotoGP, je to nejdelší série v historii novodobé, čtyřtaktní éry MotoGP. Je to také nejdelší série od roku 1997, kdy Mick Doohan vyhrál kvalifikaci dvanáctkrát v řadě.
5 – Prvních pět jezdců v cíli loňského závodu používalo pneumatiky Bridgestone.
5 – Prvních pět jezdců v cíli závodu MotoGP v Brně, použilo pět různých značek motocyklů. Pouze jednou se něco takového v novodobé historii čtyřtaktní éry MotoGP stalo, bylo to při loňské GP Catalunye.
2 – V závodě MotoGP v roce 2007 na okruhu v Misanu skončili poprvé v nové éře MotoGP dva jezdci s motocykly Suzuki na stupních pro vítěze.
1.249 – Takto malý rozdíl dělil v cíli loňského závodu 250 ccm prvních pět jezdců. Je to nejtěsnější dojezd první pětice jezdců v této třídě od holandské Dutch TT v roce 1999, kdy prvních pět jezdců v cíli dělilo pouze 0,742 sekundy. Tenkrát to bylo v pořadí Loris Capirossi, Valentino Rossi, Jeremy McWilliams, Tohru Ukawa a Shinya nakano.