Další dobrý víkend pro tým Yamaha Tech 3
Čtvrté místo pro Colina Edwardse a sedmé pro jeho týmového kolegu James Toselanda, to je souhrn týmu Yamaha Tech 3 z portugalské Garnd Prix.
Nejlepší výsledek letošní sezóny, ale i nejlepší výsledek od loňské Grand Prix Německa, dosáhl prozatím americký jezdec Colin Edwards na portugalském okruhu Estoril, kde dokončil závod třídy MotoGP na čtvrtém místě. Jeho týmový kolega James Toseland předvedl opět skvělý výkon hodný nováčka MotoGP a po souboji s Australany Stonerem a Vermeulenem, ale i Italem Capirossim, dokázal britský superbikový Mistr světa dojet na sedmém místě.
Colin Edwards (4. místo):
“Když stojíte na roštu a máte na plexi kapky deště, je to pro vás nejhorší pocit, protože nevíte co můžete očekávat. Do závodu jsem dobře odstartoval, ale v první zatáčce jsem viděl, jak to někoho vyhodilo ze sedla. Stejné to bylo i ve druhé zatáčce. Myslel jsem, že je to kvůli vodě na trati. Dráha skutečně vypadala jak lesklé zrcadlo a jízda byla trochu jako po ledu. Dlouho jsem nemohl zahřát pneumatiky, které v těchto podmínkách nechtěly pracovat. Kdyby bylo od startu suchu, mohl jsem bojovat o pódium. Ale na této vlhké dráze jsem prostě nedokázal dostatečně rychle zahřát pneumatiky. Jakmile jsem je zahřál, hned se mi jelo lépe. Chtěl jsem být na pódiu, ale nakonec se musím spokojit se čtvrtým místem. Nyní máme nový motor a já v něj mám důvěru. Tohle je i můj nejlepší výsledek za hodně dlouhou dobu, takže za něj děkuji týmu Tech 3 Yamaha i Michelinu.“
James Toseland (7. místo):
“Další dobrý výsledek, který mě dostal na páté místo v šampionátu, takže musím být spokojený. Byl to ovšem hodně těžký víkend. Jako rozhodující se nakonec ukázala ztráta té páteční suché hodiny. Když jsme přijížděli na startovní rošt, viděl jsem jak od Rossiho odletují kapky až do nebe. Měl jsem navíc kapky i na plexi přilby a to není nikdy dobré znamení. Nemám na této motorce v dešti velké zkušenosti, takže jsem věděl, že to bude velmi těžký závod. Neměl jsem dobrý start, což pro mě znamenalo i to, že jsem nevěděl v kterém místě před první zatáčkou začít brzdit. Zalekl jsem se a začal brzdit příliš brzy. Ta ztracená páteční hodina se projevila ve špatném nastavení motorky, která při zrychlení vibrovala. Dokázal jsem stabilně jezdit 1:38, ale mohlo to být lepší. Nový motor je rozhodně lepší než ten starý. Pokud budu i dále získávat takovéto výsledky, tak ovšem nebudu spokojený, protože motorka je schopná dosahovat na lepší místa. V Číně chci skončit na lepším místě.“