Do elektroniky nevidíš
Tisková zpráva Lukáše Šembery
14.06.2009
Lukáše Šemberu vyřadila z dnešního závodu ve španělské Barceloně závada na elektronické řídící jednotce.
Ani další závod světového šampionátu stopětadvacítek za obrovského vedra poblíž Barcelony, nepřinesl českému nováčkovi v nejnižší třídě bodové uspokojení. Již ve třetím kole musel odstoupit pro technickou závadu na elektronice.
Lukáš Šembera:
„Okruh v Barceloně nebyl pro mne neznámou, poznal jsem ji z loňské sezóny ve španělském mistráku. Začal jsem v klidu a pomalu se rozjížděl a celou hodinu tréninku v pátek jsme věnovali nastavení podvozku ovšem neúspěšně. Pro druhý volný trénink jsme změnili zásadně geometrii motocyklu a podařilo se mi zrychlit. Ovšem s tím se následně objevily jiné problémy. Během kvalifikace jsme dvakrát měnili zadní gumu, protože mi to stále klouzalo. Po druhé změně se již motocykl zklidnil a když jsem se ke konci tréninku zavěsil za Aegertera, tak mi v předposlední zatáčce, kde se drží skoro plný plyn, uklouzlo zadní kolo, následoval high sider, díky němu ž jsem vyjel mimo trať. Když už jsem měl motorku pod kontrolou všiml jsem si, že mířím rovnou do bariéry z pneumatik, jemně jsem nahnul motorku, přední kolo se zapíchnulo do štěrku a já letěl přes řidítka. Po dopadu mne dost věcí bolelo, hlavně hrudník. Nebyl jsem schopen se zhruba 5 minut pořádně nadechnout, naštěstí návštěva na klinice neukázala žádné zranění. Ve polovině nedělního warm upu jsem zajel do boxu kvůli teplotě motocyklu a při té příležitosti mechanici vyměnili baterii, jenž po vyjetí z boxů začala motorku vypínat. Zajel jsem okamžitě znova do boxu, mechanici tam vrátili zpět tu původní a problém zmizel. Domnívali jsme se, že je vše v pořádku. V průběhu zaváděcího i zahřívacího kola bylo vše v pořádku, jak se však ukázalo v závodě samotném, nebyla to pravda. Už v prvním kole po startu na dlouhém rovném úseku trati se problém objevil znova a s každým dalším kolem to bylo hroší a hroší. I přesto jsem bojoval s několik jezdci, jenž po mém předjetí v zatáčce mi to na rovince vrátili. Po třech kolech jsem tak zajel do boxů, kde mechanici zjistili, že problémem byl po nárazu poškozený hlavní řídící elektronický panel.“
Lukáš Šembera:
„Okruh v Barceloně nebyl pro mne neznámou, poznal jsem ji z loňské sezóny ve španělském mistráku. Začal jsem v klidu a pomalu se rozjížděl a celou hodinu tréninku v pátek jsme věnovali nastavení podvozku ovšem neúspěšně. Pro druhý volný trénink jsme změnili zásadně geometrii motocyklu a podařilo se mi zrychlit. Ovšem s tím se následně objevily jiné problémy. Během kvalifikace jsme dvakrát měnili zadní gumu, protože mi to stále klouzalo. Po druhé změně se již motocykl zklidnil a když jsem se ke konci tréninku zavěsil za Aegertera, tak mi v předposlední zatáčce, kde se drží skoro plný plyn, uklouzlo zadní kolo, následoval high sider, díky němu ž jsem vyjel mimo trať. Když už jsem měl motorku pod kontrolou všiml jsem si, že mířím rovnou do bariéry z pneumatik, jemně jsem nahnul motorku, přední kolo se zapíchnulo do štěrku a já letěl přes řidítka. Po dopadu mne dost věcí bolelo, hlavně hrudník. Nebyl jsem schopen se zhruba 5 minut pořádně nadechnout, naštěstí návštěva na klinice neukázala žádné zranění. Ve polovině nedělního warm upu jsem zajel do boxu kvůli teplotě motocyklu a při té příležitosti mechanici vyměnili baterii, jenž po vyjetí z boxů začala motorku vypínat. Zajel jsem okamžitě znova do boxu, mechanici tam vrátili zpět tu původní a problém zmizel. Domnívali jsme se, že je vše v pořádku. V průběhu zaváděcího i zahřívacího kola bylo vše v pořádku, jak se však ukázalo v závodě samotném, nebyla to pravda. Už v prvním kole po startu na dlouhém rovném úseku trati se problém objevil znova a s každým dalším kolem to bylo hroší a hroší. I přesto jsem bojoval s několik jezdci, jenž po mém předjetí v zatáčce mi to na rovince vrátili. Po třech kolech jsem tak zajel do boxů, kde mechanici zjistili, že problémem byl po nárazu poškozený hlavní řídící elektronický panel.“