Good bye, Nicky
Foto: Repsol YPF
17.09.2008
Nicky Hayden absolvuje své poslední závody v sedle tovární Hondy RC212V, od příští sezony bude pilotem italské Ducati.
Spojení mezi Nicky Haydenem a továrnou Honda trvalo rovných 10 let a gradovalo v zisk tří titulů, včetně toho nejprestižnějšího, tedy titulu Mistra světa MotoGP. Hayden pro Hondu vyhrával závody, ale byl s ní i v době, kdy se nedařilo, přesto se vždy choval velmi loajálně. Není pochyb, že spojení jezdce z kentuckého Owensboro a japonské továrny, bylo jedním z nejvýznamnějších spojení v novodobé historii závodního oddělení továrny Honda.
„Byl jsem s Hondou dlouho,“ říká Nicky Hayden na posledních deset let jeho života. „Dlužím velké poděkování všem lidem, kteří se mnou za tuto dobu spolupracovali. Všem lidem od Hondy, kteří byli se mnou od dob v AMA, přes bažantí roky v MotoGP, až do dnešní doby. Pracoval jsem s mnoha skvělými lidmi z HRC, Hondy i Repsolu. Již od dětských let bylo mým snem závodit za tento tým. Bylo to něco, co jsem miloval. Všem chci nyní poděkovat, všem lidem od pneumatik, přes posádku týmu až po jeho šéfy. Samozřejmě, že to nebyla jedna velká dovolená, bylo tam i mnoho těžkých dní, ale i ty se daly řešit. Vítězství v mistrovství světa bylo jednoznačně nejvýraznější událostí mé kariéry. Také jsem ovšem s Hondou vyhrál šampionáty v Americe. Byl to titul v superbike, v supersportech i vítězství v závodě Daytona 200. Ještě předtím jsem vyhrál s Hondou i nějaké závody Dirt Track [poznámka – něco na způsob ploché dráhy]. Dvakrát jsem vyhrál na dráze ve Springfieldu, vyhrál jsem Peoria TT, vyhrál jsem s Hondou všechny čtyři závody Grand National Dirt Track. V roce 2003 jsem se stal nováčkem roku v MotoGP, bylo to docela úspěšné vítězství nad Baylissem, Edwardsem a Melandrim. To bylo něco, na co jsem byl hodně hrdý. Samozřejmě až děsivě fantastické byly mé dvě MotoGP vítězství na Laguně Seca. Hrozně všem lidem od Hondy za toto děkuji. Nejlepší odměnou bude, získat pro ně v posledních závodech několik dobrých výsledků. To je můj plán do zbytku sezony!“
Kariéra Nickyho Haydena a továrny Honda
1999 AMA 600 Supersport (Honda CBR600) – 1. místo
AMA Formula Xtreme (Honda CBR900) – 2. místo
2000 AMA Superbike (Honda RC51) – 2. místo
AMA 600 Supersport (Honda CBR600) – 4. místo
2001 AMA Superbike (Honda RC51) – 3. místo
2002 AMA Superbike (Honda RC51) – 1. místo
Vítěz závodu Daytona 200 (Honda RC51)
2003 MotoGP (Repsol Honda RC211V) – 5. místo
2004 MotoGP (Repsol Honda RC211V) – 8. místo
2005 MotoGP (Repsol Honda RC211V) – 3. místo
2006 MotoGP (Repsol Honda RC211V) – 1. místo
2007 MotoGP (Repsol Honda RC212V) – 8. místo
„Byl jsem s Hondou dlouho,“ říká Nicky Hayden na posledních deset let jeho života. „Dlužím velké poděkování všem lidem, kteří se mnou za tuto dobu spolupracovali. Všem lidem od Hondy, kteří byli se mnou od dob v AMA, přes bažantí roky v MotoGP, až do dnešní doby. Pracoval jsem s mnoha skvělými lidmi z HRC, Hondy i Repsolu. Již od dětských let bylo mým snem závodit za tento tým. Bylo to něco, co jsem miloval. Všem chci nyní poděkovat, všem lidem od pneumatik, přes posádku týmu až po jeho šéfy. Samozřejmě, že to nebyla jedna velká dovolená, bylo tam i mnoho těžkých dní, ale i ty se daly řešit. Vítězství v mistrovství světa bylo jednoznačně nejvýraznější událostí mé kariéry. Také jsem ovšem s Hondou vyhrál šampionáty v Americe. Byl to titul v superbike, v supersportech i vítězství v závodě Daytona 200. Ještě předtím jsem vyhrál s Hondou i nějaké závody Dirt Track [poznámka – něco na způsob ploché dráhy]. Dvakrát jsem vyhrál na dráze ve Springfieldu, vyhrál jsem Peoria TT, vyhrál jsem s Hondou všechny čtyři závody Grand National Dirt Track. V roce 2003 jsem se stal nováčkem roku v MotoGP, bylo to docela úspěšné vítězství nad Baylissem, Edwardsem a Melandrim. To bylo něco, na co jsem byl hodně hrdý. Samozřejmě až děsivě fantastické byly mé dvě MotoGP vítězství na Laguně Seca. Hrozně všem lidem od Hondy za toto děkuji. Nejlepší odměnou bude, získat pro ně v posledních závodech několik dobrých výsledků. To je můj plán do zbytku sezony!“
Kariéra Nickyho Haydena a továrny Honda
1999 AMA 600 Supersport (Honda CBR600) – 1. místo
AMA Formula Xtreme (Honda CBR900) – 2. místo
2000 AMA Superbike (Honda RC51) – 2. místo
AMA 600 Supersport (Honda CBR600) – 4. místo
2001 AMA Superbike (Honda RC51) – 3. místo
2002 AMA Superbike (Honda RC51) – 1. místo
Vítěz závodu Daytona 200 (Honda RC51)
2003 MotoGP (Repsol Honda RC211V) – 5. místo
2004 MotoGP (Repsol Honda RC211V) – 8. místo
2005 MotoGP (Repsol Honda RC211V) – 3. místo
2006 MotoGP (Repsol Honda RC211V) – 1. místo
2007 MotoGP (Repsol Honda RC212V) – 8. místo