GP Katar MotoGP, závod
Královská kubatura MotoGP se jela o den později, což zřejmě historie novodobého šampionátu nepamatuje. Jejím suverénním vítězem se stal vicemistr světa Casey Stoner s továrním motocyklem Ducati, o jehož vítězství nebylo pochyb během celého závodu. Na stupních vítězů ho doprovodili oba dva jezdci s továrními motocykly Yamaha, úřadující mistr světa Ital Valentino Rossi a Španěl Jorge Lorenzo.
Čtvrtý skončil zkušený Američan Colin Edwards na Tech3 Yamaze, který v závěru pojel Itala Andreu Doviziosa s nejlepším motocyklem Honda. Určitým překvapením byl výkon a především výsledek Alexe de Angelise na satelitní Hondě týmu San Carlo, v cíli byl klasifikován jako 6. nejlepší.
Smůlu měl zkušený Ital Loris Capirossi, který především ze začátku závodu byl hodně vidět, v 8. kole však z 5. pozice havaroval.
Jeho týmový kolega Chris Vermeulen dojel do cíle jako sedmý, když za ním skončil nejlepší nováček této třídy, Fin Mika Kallio na privátní Pramac Ducati. A Top 10 MotoGP uzavřeli Španěl Toni Elias na druhé Hondě týmu Fausta Gresiniho a Francouz Randy de Puinet na další Hondě, zde ještě bez sponzora Playboy.
Až jedenáctý skončil druhý tovární jezdec Hondy, Dani Pedrosa. Ten byl nejdříve naremplován de Angelisem (dostal za to napomenutí), ale postupně se propadal stále níž a níž – nevyléčené zranění se na jeho výkonu podepsalo negativně.
Dvanáctý dojel druhý jezdec na tovární Ducati, ex-mistr světa Nicky Hayden a to před Sete Gibernauem – což bylo na straně jedné velké zklamání pro fanoušky "Mr. Hollywooda", na straně druhé pak jen realita z výsledků jeho testů.
Mně osobně se velmi zamlouval výkon Itala Marca Melandriho s Hayate, škoda toho kačírku.
A pro jediný bod si dojel další nováček královské kubatury, jediný Japonec ve startovním poli, Yuki Takahashi se Scott Hondou.
GP Katar – MotoGP, závod
1.- Casey Stoner (AUS - Ducati), Ducati Marlboro Team, čas 42:53,984 (165,539 km/h)
2.- Valentino Rossi (ITA - Yamaha), Fiat Yamaha Team, + 7,771
3.- Jorge Lorenzo (SPA - Yamaha), Fiat Yamaha Team, + 16,244
4.- Colin Edwards (USA - Yamaha), Monster Yamaha Tech 3, + 24,410
5.- Andrea Dovizioso (ITA - Honda), Repsol Honda Team, + 27,263
6.- Alex de Angelis (RSM - Honda), San Carlo Honda Gresini, + 29,883
7.- Chris Vermeulen (AUS - Suzuki), Rizla Suzuki MotoGP, + 33,627
8.- Mika Kallio (FIN - Ducati), Pramac Racing, + 34,755
9.- Toni Elias (SPA - Honda), San Carlo Honda Gresini, + 39,481
10.- Randy de Puniet (FRA - Honda), LCR Honda MotoGP, + 42,284
11.- Dani Pedrosa (SPA - Honda), Repsol Honda Team, + 48,526
12.- Nicky Hayden (USA - Ducati), Ducati Marlboro Team, + 48,883
13.- Sete Gibernau (SPA - Ducati), Guinea Ecuatorial Team, + 52,215
14.- Marco Melandri (ITA - Hayate), Hayate Racing Team, + 56,379
15.- Yuki Takahashi (JPN - Honda), Scot Racing Team MotoGP, +1:00,286