Hayden chce omezení elektroniky
Foto: Ducati Corse
18.12.2009
Nicky Hayden se domnívá, že pokud vše skončí pouze u zvýšení obsahu válců o 200 ccm, a ne i u omezení elektroniky, pak budou motorky 1000 ccm ještě daleko neagresivnější při svém závodění, jak současné 800 ccm.
Poslední Mistr světa MotoGP 990cc Nicky Hayden věří, že nová pravidla o možnosti použití motorů 1000cc vnesou do elitního motocyklového závodění opět zábavu, vyrovnanost a konkurenci. Osmadvacetiletý jezdec továrny Ducati také věří, že k návratu do dob dobrého závodění je potřeba navíc významným způsobem omezit vliv elektroniky na samotnou jízdu.
„Není to jen o výrobcích, závodění nebude stále zábavné, pokud se vedle zvýšení obsahu motorů o 200 ccm neudělá i něco jiného,“ říká Micky Hayden. „Současná motorka na výjezdech ze zatáček nic nedělá a z pohledu diváka to vypadá, že by na tom mohlo jezdit i dítě. I tisícovky budou stejné, pokud nepřijde nějaký zásah do používání elektroniky. Právě u motorek 1000 ccm by mohla elektronika hrát ještě větší úlohu, ještě více pomáhat a zrovna v otázce výjezdů ze zatáček by mohla hodně rozhodovat ve výkonech motocyklů.“
„Není to jen o výrobcích, závodění nebude stále zábavné, pokud se vedle zvýšení obsahu motorů o 200 ccm neudělá i něco jiného,“ říká Micky Hayden. „Současná motorka na výjezdech ze zatáček nic nedělá a z pohledu diváka to vypadá, že by na tom mohlo jezdit i dítě. I tisícovky budou stejné, pokud nepřijde nějaký zásah do používání elektroniky. Právě u motorek 1000 ccm by mohla elektronika hrát ještě větší úlohu, ještě více pomáhat a zrovna v otázce výjezdů ze zatáček by mohla hodně rozhodovat ve výkonech motocyklů.“