HRC před druhým superbikovým kolem
Jezdci HRC jsou připravení na druhý závod letošního Mistrovství světa Superbike a Supersport, který bude o nadcházejícím víkendu hostit okruh Phillip Island v Austrálii.
Po pouštním větru a prachu z Kataru přijde na řadu mořský vítr a hejna racků v Austrálii. Na okruhu Phillip Island se již tento víkend odehraje druhé kolo superbikového šampionátu této planety. K boji s konkurencí se připravují i jezdci s motocykly Honda CBR 1000RR, někteří na modelech 2008, někteří ještě na strojích loňské řady.Jedno mají ovšem všichni společné – po katarské výzvě jsou odhodláni opět dát maximum svého umění do zisku co nejlepších výsledků.
Carlos Checa (HannSpree Ten Kate Honda) byl nejlepším jezdcem na motocyklu Honda v součtu obou závodů v Doha. Pro barvy Hondy získal celkem 15 bodů a odstartoval tak svůj premiérový superbikový šampionát osmým místem v celkovém pořadí. Stejně jako Checa jsou i ostatní jezdci týmu HannSpree Ten Kate Honda nováčky v Mistrovství světa Superbike. Kenan Sofuoglu, loňský Mistr světa Supersport, předvedl své umění prosadit se zejména ve druhém závodě, kdy na okruhu Losail International Raceway dojel na desáté pozici. Dvojnásobný Mistr Británie třídy Superbike Ryuichi Kiyonari z Japonska prožil obtížný víkend, nyní však může ukázat, že z něj spadla nováčkovská nervozita tím, že v Austrálii získá body v obou superbikových závodech.
Velmi malé testovací možnosti měl s novým modelem motocyklu CBR 1000RR italský jezdec Roberto Rolfo (HannSpree Althea Honda), který prakticky až během kvalifikací a tréninků získával zkušenosti ze specifické jízdy na motocyklu vycházejícím z technologických prvků stroje MotoGP. Navzdory tomu dokázal Rolfo v poli 28 jezdců dvakrát skórovat a o stejné se pokusí i v Austrálii.
Gregorio Lavilla z týmu Ventaxia VK Honda pana Paula Birda je dalším jezdcem, který do světových superbiků přišel z britského šampionátu stejné třídy. Lavilla, Mistr Británie z roku 2005 a sám bývalý jezdec WSBK, okruh Phillip Islan miluje a i proto se pokusí udělat maximum pro dosažení pozic v nejlepší Top Ten.
V prolomení smůly z Kataru doufají i oba jezdci Alto Evolution Honda Japonec Shuhei Aoyama a Ital Luca Morelli. Absolutní nováček na čtyřtaktním motocyklu Aoyama prožil těžký víkend, jenž pro něj znamenal dvě poslední místa, zatímco jeho týmový kolega Morelli ani jednou cíl neviděl, když oba závody končil pro poruchu motocyklu.
Na svůj domácí okruh se těší Australané Karl Muggeridge a Russell Holland z týmu DFX Corse. Zatímco Holland minulý týden dokončil své první dva superbikové závody kariéry, pro Mistra světa Supersport z roku 2004 Muggeridgeho to byly již v pořadí 67. a 68. závod této motocyklové kategorie.
Po závodech WSBK na australském okruhu Phillip Island se celý superbikový kolotoč na nějakou dobu přestěhuje do Evropy, kde je první práce naplánovaná na španělský okruh Valencia. Nejprve to budou ve dnech 13. – 14. března testy FG Sport, poté od 4. do 6. dubna třetí superbikové kolo.
Carlos Checa:
“Na začátku roku jsme test na Phillip Islandu vynechali a tak to bude tentokrát poprvé, kdy se v Austrálii představíme s naším novým superbikem. Bude pro nás důležitá práce na pneumatikách a ne pouze udělat jedno rychlé kolo v kvalifikaci. Potřebujeme najít pneumatiku, která bude stabilní celý závod, jen tak můžeme uzavřít mezeru od nejlepších jezdců. Nový motocykl se ovládá o hodně lépe než ten loňský. Vyhovuje mi jeho podvozek, jsem si jistý, že můžeme uspět.“
Ryuichi Kiyonari:
“Nyní musím vyzkoušet těžký Phillip Island. Již jsem tam závodil, ale je to hodně dávno. Moc si z toho nepamatuji. Doufám, že to dopadne dobře.“
Kenan Sofuoglu:
“Určitě bude Phillip Island dalším těžkým víkendem, protože na každém okruhu, na který přijíždíme, začínám od nuly. Každý víkend bude pro mě těžký, ale jak jsem ukázal již v Kataru, dokážu se během těch tří dnů zlepšovat. Myslím si, že Phillip Island bude ještě náročnější na fyzičku, ale nyní mám alespoň nějaká zkušenosti se superbikem. Stále jezdím trochu křečovitě, nejsem uvolněný, používám styl ze supersportu, což znamená, že se snažím rychleji projet zatáčkou a při tom více opotřebovávám přední pneumatiku. V pátek to bude na Phillip Islandu těžké, ale myslím si, že v neděli bych měl být opět schopen skončit v první desítce.“
Roberto Rolfo:
“Katar byl náš první závod s novým motocyklem a my se o něm hodně dozvěděli. Použijeme ty informace až přijedeme do Austrálie. V Kataru jsem již mohl bojovat s jinými jezdci a i technici udělali skvělou práci na motorce. Dává mi to důvěru, že se během víkendu můžeme ještě více zlepšit.“
K náročnému závodu se chystají i továrnou Honda podporovaní jezdci třídy Supersport. Na 4445 metrů dlouhém okruhu Phillip Island by se mělo motocyklům Honda CBR 600RR dařit. Již v Kataru ukázal oficiální jezdec Hondy Craig Jones (Parkalgar Honda) svou sílu, když vybojoval třetím místem své letošní první pódium. 23 roků starý Angličan tak plně nahradil dvojici týmu HannSpree Ten Kate Honda, která ze závodu odstoupila po vzájemné kolizi, poté, co Jonathan Rea havaroval a Andrew Pitt se mu nedokázal vyhnout. Na svou rehabilitaci mají nyní připraven okruh Phillip Island, kde již oba získali několik pozoruhodných výsledků při testech. Pitt je vítěz ze svého domácího okruhu, Rea naopak další ze skvělých nováčků přicházejících ze superbikového šampionátu Británie.
Zapomenout na smůlu z Kataru hodlají i jezdci týmu HannSpree Althea Honda Gianluca Nannelli a jeho dočasný týmový kolega Andrea Antonelli (nahrazuje zraněného Tommy Hilla). Ačkoliv je Nannelli prozatím bez bodu, právě on by měl patřit v Austrálii mezi jezdce, kteří bodovat budou.Vítězství se supersportovou Hondou na okruhu Phillip Island již dobře zná jezdec týmu HannSpree Stiggy Motorsports Joshua Brookes. Jeho čtvrté místo v Kataru ukázalo, že je na letošní sezónu skvěle připravený, stejně jako jeho týmový kamarád Robbin Harms, jenž byl v Doha klasifikován na sedmém místě, kterým Dán demonstroval, že po těžkém pádu a vážnému zranění z loňské sezóny je opět zcela zdráv.
Andrew Pitt:
“Musím tento závod vyhrát. Když ztratíte v prvním závodě body, začíná být všechno složitější, takže nyní musíme dosáhnout na maximum. Máme materiál na to, aby se cíl podařil, když se nám vyhne smůla a podaří se nám kvalifikovat někam dopředu. Jsem si jistý, že můžeme udělat dobrý výkon.“
Jonathan Rea:
“Necítím se tak dobře, jak bych měl. Můj začátek sezóny nedopadl dobře. Začal jsem šampionát nedokončeným závodem a to není dobré. Zde v Austrálii jsme ovšem testovali a naše závodní nastavení je dobré. Měli bychom být schopní jezdit rychle hned od začátku. Mám po pádu v Kataru trochu zraněnou ruku, ale mělo by to být dobré. Těším se na jízdu a na to, že konečně získám nějaké body. Máme ještě nějakou práci, kterou je potřeba udělat, ale již se nemůžu dočkat až to začne.“
Craig Jones:
“Pro Phillip Island budeme mít stejnou specifikaci motoru, jakou jsme měli v Kataru, ale jak jsem ukázal, pokud některý z jezdců nedokončí závod, máme na to, abychom dosáhli pódia. Po zisku pódia je v týmu velká pohoda a všichni se tak těšíme na další závod. Navíc je před námi skvělá dráha.“
Joshua Brookes:
“V Kataru jsme byli v každé jednotlivé jízdě lepší a lepší a to jsme tam dokonce ani netestovali. Zde na Phillip Islandu jsme toho trochu najezdili, takže z těch výsledků budeme vycházet. Myslím si, že nejlepší pětka je o víkendu možná. Je to má domácí dráha, tak doufám, že se mi bude dařit.“
Robbin Harms:
“Katar byl v kvalifikacích těžký, ale nakonec jsem získal odměnu, takže doufám ve stejný víkend. V zimě jsem společně s Joshem na Phillip Islandu testoval, ale to bylo hodně brzo po mém vyléčení ze zranění. Ovšem samozřejmě nám to pomůže až začneme v Austrálii trénovat. Myslím si, že se nám daří lépe a lépe.“
Gianluca Nannelli
“V Kataru jsme toho moc v závodě nezajeli a proto mě to mrzí i vzhledem k týmu, který tak tvrdě pracoval. Nyní mám do Austrálie ještě větší motivaci dosáhnout na dobrý výsledek. Víme, že můžeme jezdit rychle, musíme to jen všem dokázat, pak dosáhneme na dobré množství bodů.“