Indiho cesta po závodních kolbištích
Máme za sebou perný týden a půl a to z toho důvodu, že jsme se zúčastnili během této krátké doby šesti závodů ve složení Michal Indi Dokoupil #23 jako jezdec, Milan Urban jako mechanik, Veronika Hankocyová jako podpora teamu a Jan Halbich jako šéfmechanik.
První část se odehrála na maďarském Hungaroringu a to v rámci pořádající agentury BikePromotion. Vzhledem k tomu, že původní Honda CBR 600RR 2007 má již nového majitele a nová motorka byla teprve na cestě, se Indi vydal bojovat o bednu na své sériové Suzuki GSXR 750 ve třídě Superbike a to dvakrát, protože se jely závody-sprinty dva. V obou získal první místo a tak dvakrát vystoupil na stupínek vítězů. S touto agenturou jsme ještě tréninkově odjeli 4hodinovku.
Ten samý víkend se na Hungaroringu v neděli jel populární Yamaha Czech Endurance Cup.
Michal „Indi“ Dokoupil tento závod odjel v týmu 4SR Testing Team, spolu s Václavem Jirušem. I přes šílené vedro, které v Maďarsku panovalo, odjeli závod pouze ve dvou!
Aby zůstali v kategorii do 650ccm tedy SuperSport, půjčil si Indi od přítelkyně sériovou Hondu CBR 600 RR 2005. Start se tentokrát Indimu výjimečně nepovedl a to z toho důvodu, že si omylem při nasedání kopl kvalt a i se spojkou bohužel nejde tato motorka nastartovat jinak než na neutrál. Okamžitě se propadl na konec pole, ovšem ne na dlouho. Indi i Venda svou krásnou stíhací jízdou, bez nehod a bez problému celé pole předehnali a skončili tak celkově i ve své třídě první.
Z Hungaroringu se team po neděli přesunul na okruh do Brna, kde Indián odjel další dva závody ve třídě SuperBike v rámci německé agentury s GSXR a ve kterých také vyhrál. Zároveň si zase tréninkově odjel další čtyřhodinovku a byl tak připravený na nadcházející Mezinárodní Mistrovství ČR motocyklů.
Vichřici, která se přes nás přehnala jsme ustáli bez problémů, což neplatilo pro všechny závodníky, ale další dny už byly krásné a slunečné.
V pátek dorazil na závody Jan Halbich, který připravuje do dalších závodů nový motocykl a to Kawasaki ZX-6R 2008, takže nyní budete vídat číslo #23 na tomto stroji.Odzkoušeli jsme samozřejmě i Yamahu R6, která byla horkým kandidátem, ale Kawasaki seděla pocitově lépe, i když je mohutnější než ostatní šestistovky. Zatím je motocykl v sérii a záběhu, ale brzy proběhnou úpravy jako racingový výfukový systém, který dodá firma Vangelas, znovu kompletní podvozek Bitubo a podobně.
Díky najetým nebo spíše nenajetým kilometrům, si dal Indi za cíl se hlavně nejprve s motorkou sžít a během kvalifikací si motocykl na sebe doladit, proto nás nepřekvapilo 27.místo na startu. Pneu Bridgestone odvedlo výbornou práci, protože s novým brněnským povrchem se některé jiné značky pneu moc nesnesly. Přesvědčilo se o tom spousta dalších závodníků, kteří se k nám přišli podívat jak na GSXR 750, tak na ZX6R, v jakém stavu gumy mají. Díky výborným vlastnostem těchto pneu a výborného naladění podvozku panem Halbichem, jsme měli gumy krásně hladké a ani na dráze nepřivedli jezdce do žádných krizových situací.
Indi jako vždy výborně odstartoval a pustil se i se „sériovkou“ do takových soubojů, že bylo opravdu na co se koukat! Díky tomu se umístil celkově na 14. místě v rámci Alpe Adria Cupu a v MČR SuperStock 600 na výborném 6.místě.
Z tohoto závodního týdne si team IndiRacing odvezl celkově pět pohárů, nějaký ten bodík v Alpe Adria Cupu a body v rámci MČR.
Děkujeme všem sponzorům za spolupráci a za možnost se závodů účastnit.
Indi 23 Michal Dokoupil:
“Na téměř dvoutýdenní závodění jsme se všichni v teamu moc těšili a cíle byli jasně daný,a to umisťovat se co nejvýše ,a to jak na MMČR tak na BikePromotion.
Do Maďarska jsem si přivezl svoje GSXRo a půjčenou motorku od moji hezčí polovičky,zatím co nová Kawasaki procházela odtučňovací kůrou a nezbytnou přípravou motocyklu na MMČR v Brně.Na Hungaroringu jsme si pětidenní působení užili náležitě a byly odměněni po vítězství ve třech přípravných závodech třemi poháry . Zázemí na Hungaroringu bylo ještě v plenkách v probíhající rekonstrukci ,což mělo za následek ,že sprchy byli jen tři v buňce uložené v depu a voda pouze studená a tak já jako příznivec horkých koupelí ,jsem tuto sadomasochistickou akci absolvoval pouze jedenkrát ,proto jsem velice ocenil hned po příjezdu do Brna v neděli krásně teplou nekonečnou sprchu na okruhu (i když stála jedno euro J ) Z Maďarska byla dobrá nálada z výhry v CEC a tak jen zbývalo v Brně odzkoušet nový asfalt a připravit se na MMČR . V pondělí jsme si dali seznamovačku v podobě 4hodinovky s agenturou Bike Promotion a v úterý dvěma sprintovými závody na GSXR, které jsme vyhráli a moje civilní Suzuki si zapsala další úspěch do své krátké závodní kariéry. Ve středu jsme si dali odpočinek a ve čtvrtek jsme se již připravovali pečlivě na závod Noo1. Superstock 600.
Nový motocykl přijel ve dobré formě a už jen zbývalo seznámit se s novou technikou na trati a podat co nejlepší výsledek v kvalifikaci a být do závodu už naprosto sehraný s motocyklem Kawasaki. Po dvou kvalifikacích a několika úpravách na motocyklu jsme byli připraveni do závodu a to z 27 pozice na startu. Start se povedl a propasíroval jsem se až na 17 místo ve vláčku motorek který se vytvořil hned po startu . Tempo závodu bylo svižné hned z kraje ,a to zapříčinilo hned několik pádů .Závod se pro mě vyvíjel dobře a postupoval jsem ku předu, po několika výměnách v pořadí a bitvách na krev ,jsem se na konec umístil na výborném 6.tém místě mezi českými jezdci a podařilo se nám ukořistit i jeden bod v AA Cupu.Z desetidenního závodění si odvážíme spoustu nových poznatků, které chceme zúročit na dalším závodu na Mosteckém dromu. Z motorky mám krásný pocit a už se těším, až ji znovu osedlám. Děkuji především firmě Halbich se kterou letos nově spolupracujeme za bezvadně připravenou motorku a v neposlední řadě všem sponzorům, bez kterých by se nám to nepodařilo. Díky.“