Jak je to vlastně s díly od Ducati?
Jelikož se i ve fóru množí debaty na téma, má Max Biaggi stejný materiál a tedy potažmo stejné možnosti jako třeba Troy Bayliss či Michel Fabrizio ?, tak jsem se pokusil najít odpověď v zahraničním tisku. Ale více v následujících řádcích...
Názor týmu Sterilgarda Ducati je jasný: Jak Max Biaggi, tak i Ruben Xaus si stěžují na minimální podporu od Ducati.
Oba dva jezdci této stáje říkají, že jejich motorky nemají stejný technický stav jako třeba ta Baylissova. Ale například na začátku sezóny, říká Xaus, měla jeho Ducati 1098 RS08 úplně stejné "parametry", jako motorky Baylisse či Fabrizia. Ale po čtyřech absolvovaných závodech (8 jízádch) je rozdíl v technice enormní, je jistý Ruben Xaus.
"Nemůžeme vytočit motor do takových otáček, jako tovární piloti. Rozdíl je ca 500 otáček. V Qataru to bylo ještě na stejné úrovni, ale už na Phillip Islandu jsem cítil, že jsme odstrčeni někde v pozadí...".
A Max Biaggi to jen potvrzuje: "Nesmím po Ducati požadovat nic nového", je hodně smutný bývalý jezdec Grand Prix a čtyřnásobný mistr světa dvěstěpadesátek.
Faktem je, že tým Sterilgarda používá výfuky Akropovich, jezdci Xeroxu pak Termignoni. Co se týká pohonných hmot, tak Sterilgarda používá Elf, zatímco tovární tým důvěřuje Shellu.
To by ale neměl být ten hlavní problém, ten zpočívá především v tom, který tým má k dispozici větší rozpočet a zde je zřejmě zakopaný pes.
Problém je ale například i v tom, že různé motorové díly mohou tovární jezdci měnit, zatímco satelitní týmy Ducati tuto možnost nemají. "Toopspeed mého motocyklu je v pořádku, ale při okamžitém zrychlování nemám proti Baylissovi či Fabriziovi šanci", říká dále zkušený Ruben Xaus.
Ovšem týmový šéf Ducati Xerox Davide Tardozzi má jiný názor, nevidí mezi továrními motorkami a satelitními motocykly stejné značky žádný rozdíl a komentuje názor Maxe Biaggiho a Rubena Xause následovně:
"Všichni mohou točit stejný počet otáček, to můžeme dokázat na našich počítačových záznamech. Na našich motorech není nic nového, co by neměli k dispozici privátní jezdci ze satelitních týmů. Motory jsou absolutně identické", říká přesvědčivě Davide Tardozzi.
"Rozdíl je ovšem v mechanicích, my máme své a oni také své. Ovšem používané díly jsou identické", doplňuje ještě na vysvětlení šéf továrního týmu Ducati Xerox.
Co však je také nezanedbatelnou pravdou?
"My měníme některé díly třeba po 800 objetých kilometrech, satelitní týmy po 1 200 a některé týmy dokonce po 1 500 km", doplňuje na vysvětlenou Tardozzi.
Či-li rozdíl je i v budgetu, nebo-li rozpočtu jednotlivých stájí, ale to není zas tak nic nového.