KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 14. září do 20. září 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Jak na Valencii podle Dani Pedrosy

Foto: Repsol YPF
Jak na Valencii podle Dani Pedrosy
04.11.2009
 

Je před námi poslední závod sezony MotoGP 2009, jak jezdit okruh Ricardo Torma v Cheste u Valencie nám přiblíží domácí matador Daniel Pedrosa.

Circuito Ricardo Tormo (Valencia, E)
Postaven: 1999
Délka: 4 005 metrů
Maximální šířka: 13 metrů
Počet zatáček: 14 (5 pravých, 9 levých)
Směr jízdy: proti směru chodu hodinových ručiček
Rekord okruhu (MotoGP): 1:32,582 (2008 – Casey Stoner, Ducati)
Nejrychlejší kolo okruhu (MotoGP): 1:31,002 (2006 – Valentino Rossi, Yamaha)


Daniel Pedrosa, Repsol Honda Team (Honda RC 212V)
Cílová rovinka a 1. zatáčka:
Rovinka není dlouhá, ale je docela rychlá. Pak přijde brzdění do první zatáčky, kde se na velkých motorkách moc nepředjíždí, ovšem v malých třídách je to zcela opačně. Zatáčka se jezdí na trojku, motorka hodně rychle upaluje do středu dráhy. Trojku držíte až do doby, než se dostanete na brzdy do další zatáčky.

2. zatáčka:
Jezdí se na jedničku a je to dobré místo na předjetí. Je to hodně ostrá zatáčka, ve které jedete celkem pomalu. Tohle je zatáčka, kde jste hodně blízko k fanouškům, které můžete slyšet řvát. Zařadíte nahoru a upalujete do další zatáčky.

3. zatáčka:
Další levá zatáčka, kde to sice nejedete pod plným plynem, ale musíte se s ním naučit pohrávat. Pomalu vás to navede do první pravé zatáčky.

4. zatáčka:
Tohle je první pravá zatáčka, takže pneumatiky zde jsou vždy dost studené. Bývá tady hodně pádů. Jakmile to projedete na dvojku a s plynem téměř zavřeným, hned jste v páté zatáčce, což je opět pravá.

5. zatáčka:
Projíždíte jí na dvojku, ale musíte se soustředit na dobrý výjezd, který je zde hodně důležitý, protože další zatáčka je na kopci a navíc je po ní delší rovinka.

6. zatáčka:
Další místo, kde můžete slyšet diváky. Postupně řadíte dvakrát nebo třikrát nahoru, až tam dáte 4. nebo 5. v závislosti na motorce. Naletíte do brzdné zóny před další zatáčkou.

7. zatáčka:
Další zatáčka, do které musíte hodně tvrdě brzdit a kde můžete opět předjíždět. I když tahle zatáčka nemá mnoho tajemství, je zde velmi snadné udělat chybu. Na výjezdu řadíte nahoru.

8. a 9. zatáčka:
Pak je tu šikana, zatáčka vlevo (8) a hned vpravo (9). Je to velmi rychlé místo a vždy to dáváte pod plným plynem. Jakmile se dostanete do té pravé, musíte v náklonu tvrdě brzdit. Tohle je nebezpečné místo, a proto je tam i dost pádů. Dostane vás to do další zatáčky.

10. zatáčka:
Tohle je vlásenka doprava, kterou dáváte na jedničku. Bez příliš mnoha problémů tam nakopete trojku a valíte do další zatáčky.

11. zatáčka:
Projíždíte jí na dvojku, a i když je velmi rychlá, je velmi těsná. Hned si to dáte v řazení dvakrát nahoru a máte před sebou dlouhou levou zatáčku.

12. zatáčka:
V této zatáčce se vám vždy trhá zadní kolo, které jde do smyku. Dostanete se do poslední zatáčky.

13. zatáčka:
Poslední brzdění před finální zatáčkou je místo, kde se velmi málo předjíždí. Je to zatáčka na dvojku a bez větších problémů. I když motorka do ní jde s velkou setrvačností, stejně se snaží vás dostat vně zatáčky. Musíte tedy dobře pracovat s plynem a zároveň se snažit co nejlépe je to možné vyjet na cílovou rovinku.


Další články sekce