KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 30. listopadu do 6. prosince 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Jak v továrnách ve WSBK 2010

Foto: Rizla Suzuki MotoGP
Jak v továrnách ve WSBK 2010
09.10.2009
 

AKTUALIZOVÁNO Kdo pojede tovární motocykly v Mistrovství světa Superbike roku 2010?

Startovní listina seriálu MotoGP je takřka kompletní, podívejme se tedy, jak to vypadá u konkurence, tedy u superbiků. Samozřejmě, že v tomto šampionátu pojede větší množství soukromých týmů, některé ryze se svým koupeným materiálem, některé s podporou továren, nicméně sedm týmů je v tomto šampionátu plně továrních a celkem 14 jezdců tedy bude disponovat tím nejlepším a nejnovějším materiálem. Kteří to budou?

Ducati Xerox Team
Továrna Ducati jako první oznámila své složení pro rok 2010. Nic nemění a nadále si ponechává svou letošní sestavu. Se stroji Ducati 1198 F10 tedy pojedou Japonec Noriyuki Haga a Ital Michel Fabrizio.

Yamaha World Superbike
Kompletní sestavu má nyní již i tovární tým japonské Yamahy. V něm pojedou dva britští piloti. Ze supersportů přicházející Cal Crutchlow, jenž má dvouleté zkušenosti se superbikem z britského šampionátu a jeho krajan James Toseland, který se vrací ze své dvouleté štace v MotoGP.

Ten Kate Honda
Tým Ronalda a Gerrita Ten Kate opět pojede jako oficiální tovární tým Hondy. Prozatím má pod smlouvou pouze jednoho jezdce a tím je Jonathan Rea. Po několika jednáních s Toselandem a Vermeulenem nakonec z angažmá sešlo, takže se v tuto chvíli zdá, že v roce 2010 pojede druhý motocykl opět Španěl Carlos Checa. Jedno je jisté, v roce 2010 nasadí tým Ten Kate pouze dva stroje. Ryuichi Kiyonari pravděpodobně míří zpět do Británie, či domů do Japonska a poté, co Leon Haslam prozradil své vyjednávání se Suzuki, je stále zřetelnější, že zkušený Checa pojede WSBK i v roce 2010.
Po uzávěrce článku: Jako druhý jezdec by měl jet Max Neukirchner, který se dnes dohodl s Ronaldem Ten Kate (píšeme o tom na jiném místě)


Suzuki Alstare
Původně se zdálo, že místo pro rok 2010 má Němec Max Neukirchner jisté, nyní ovšem vycházejí na světlo skutečnosti, které toto zpochybňují. O všem by mělo rozhodnou podrobné vyšetření Maxova zdravotního stavu, po kterém bude jasné, zde Max pojede či nikoliv. Směr stroj GSX-R1000 K10 nabral Leon Haslam, jenž by měl o tomto víkendu podepsat smlouvu na rok 2010. Pokud nebude Neukirchner schopen jezdit, pak by měl Haslamovi dělat kolegu Tom Sykes, jenž by se po vyřazení z týmu Yamahy rád vrátil zpět k tomuto výrobci.

Kawasaki Racing Superbike Team
Zelení mají podepsaného prozatím jednoho jezdce. Jistý je tak Australan Chris Vermeulen. Kdo bude jeho kolegou je pravděpodobně největší neznámou, která v tomto kolotoči je. Může to být prakticky kdokoliv, kdo vyjednává o roku 2010. Nejvíce nahlas se hovoří o Shane Byrnovi, ale i o setrvání Broca Barkese, či o příchodu od Yamahy uvolněného Toma Sykese.

Aprilia Racing Team
Prozatím žádný jezdec nemá smlouvu pro rok 2010, ale prakticky jasné je prodloužení angažmá s Maxem Biaggim. Jeho letošní kolega Shinya Nakano bude z týmu odklizen, resp. již byl. Na jeho místo se tlačí několik jezdců, největší spekulace běhají okolo Leona Camiera, který jede tento stroj v posledních závodech letošní sezony. Ovšem z kruhů okolo továrny Aprilii vyšla zpráva, že by mohla fabrika z Noale nasadit dva týmy, přičemž právě v tom druhém by byl Camier se Shane Byrnem, zatímco o jezdce v hlavním týmu má zájem Alex de Angelis, resp. zájem vidět ho tam má Aprilia.

BMW Motorrad
Okolo továrního týmu BMW koluje nejméně spekulací. Bylo by špatné měnit dvojici, která sice v sezoně kolidovala se zraněním, ale která solidně vyvíjí nový stroj. Nic není podepsané, Troy Corser i Ruben Xaus mají smlouvy pouze na rok 2009, nicméně oběma by měla být smlouva prodloužená i pro rok 2010.

A jak Jakub Smrž?
Zcela jistě se najdou mnozí fanouškové, kteří se budou ptát „co Kuba“. Předejděme tedy tomuto dotazu a něco napišme. Kuba zatím novou smlouvu pro rok 2010 nepodepsal a i proto nemůžeme zveřejnit jméno týmu, kde by mohl startovat. Jedno je jisté, ve výše jmenované sedmičce továrních týmů to nebude. My víme kam směřují kroky našeho nejlepšího motocyklového závodníka současnosti, nicméně do doby, než bude podepsaná konečná smlouva, vám zatím můžeme prozradit jen tolik, že to zcela jistě bude opět v seriálu WSBK.


Další články sekce