Jak vidí Daniel Pedrosa okruh v Jerezu
Projeďte si okruh Jerez de la Frontera zatáčku po zatáčce s továrním jezdcem Repsol Honda Teamu Danielem Pedrosou.
Cílová rovinka a zatáčky 1 a 2 “Expo 92” a “Michelin”
Jerez je pro motocykl MotoGP velmi obtížný okruh. Je tady velmi málo rovinek a málo místa k odpočinku. Cílová rovinka je krátká a tak již po chvilce musíte brzdit do první zatáčky. Výjezd z první zatáčky je velmi důležitý. Zatáčka Michelin je jedním z míst, které pamatuje na dobré předjížděcí manévry. Je to pravoúhlá zatáčka, kde musíte jet neustále v ideální stopě a při tom se připravovat na sérii následujících zatáček.
Zatáčky 3 a 4
Do třetí zatáčky musíte tvrdě změnit směr zatáčení. Vyjíždíte druhou zatáčku naklonění na pravou stranu, ale musíte rychle překlopit motorku na levou stranu. Nájezd do čtvrté zatáčky v podstatě ani nezaregistrujete, jsou to dvě velmi rychlé zatáčky.
Zatáčka 5 “Sito Pons“
Zatáčka Sita Ponse je fakt pěkná. Líbí se mi. Motorka skoro leží, nemáte čas odpočívat. Jedete nahoru a vyjíždíte na nejdelší rovinku okruhu. Musíte tady využít dokonale šířku okruhu a při tom absolutně dobře vyjet ze zatáčky, protože jinak ztratíte na rovince. Následujících 300 metrů vás může ovlivnit vítr nebo jiné vlivy s brzdnými účinky.
Zatáčka 6 “Dry Sack”
Po zatáčce Sita Ponse jsme na nejdelší rovince okruhu. Sjíždíte dolů a při tom dosahujete velkých rychlostí. Začít brzdí do zatáčky Dry Sack je takzvaně „teď nebo nikdy“. Musíte brzdit hodně dobře a při tom se vyhnout jezdcům, kteří vás předjíždí zevnitř. Tohle je zároveň dobré místo, kde můžete dostat své soupeře.
Zatáčka 7
Tohle je dobré místo na kontrolu vašich pneumatik, protože tady jedete v obrovském náklonu a když máte již opotřebované pneumatiky, dostáváte tady na výjezdu při přidání plynu smyk. Je to rychlá zatáčka s obrovským náklonem.
Zatáčka 8
Levotočivá vlásenka, která vás nutí hodně naklonit motorku a být opatrný na plyn. Musíte tou zatáčkou dobře projet a správně vyjet na krátkou rovinku. Musíte se připravit na zatáčky Nieto a Peluqui, zvláště pak, když je někdo za vámi.
Zatáčky 9 a 10 “Nieto” a “Peluqui”
Tohle jsou dvě spojené pravé zatáčky, které projíždíte na jeden zátah. Musíte velmi přesně najet do první zatáčky, protože pokud zde budete chybovat, zbytek už nebude dobrý. Musíte být opatrný při přejíždění obrubníků, protože po nich jedete opět ve velkém náklonu.
Zatáčky 11 a 12 “Crivillé” a “Ferrari”
Tohle jsou dvě nejdůležitější zatáčky okruhu Jerez de la Frontera. Je tam těžké někoho předjíždět, protože tam jedete přes 200 km/h. Rozhodně to není dobré místo pro havárii. Po dvanácté zatáčce jste před posledním vinglem a nájezdem na cílovou rovinku.
Zatáčka 13 “Ducados”
Tahle zatáčka má několik správných stop pro průjezd. Záleží na tom, jestli do ní přijíždíte sám nebo za někým, ale i s někým v zádech. Navíc je tady důležité například zrychlení v posledním kole, když sem jedete někým sledován. Tahle zatáčka má obtížný nájezd i výjezd.
Cílová rovinka
Pokud z poslední zatáčky špatně vyjedete, můžete být na cílové rovince předjeti. Je to krátká rovinka a na motorce MotoGP si na ní určitě neodpočinete, protože téměř ihned musíte brzdit do první zatáčky.
Okruh Jerez de la Frontera
Postaven: 1986
Poslední modifikace: 2002
Délka: 4 423 m
Maximální šířka: 11 m
Počet zatáček: 13 (8 pravých, 5 levých)
Cílová rovinka: 600 m
Adresa: Ctra. de Arcos, km. 10. Apdo. de Correos 1709. Jerez de la Frontera , Cádiz., Espana
Telefon: +34 956 15 11 00