KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 23. do 29. listopadu 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Jezdecké ohlasy na MotoGP ve Valencii

Text: x, Foto: z
Jezdecké ohlasy na MotoGP ve Valencii
09.11.2009
 

Poslední závod roku 2009 je za námi, co o něm řekli jeho protagonisté si, můžete přečíst v tomto článku. Samozřejmě, že pro zkrácení jsem ze slov jednotlivých jezdců odstranil velmi často opakující se děkování všem za skvělou práci, což je ostatně stejné, jako ve všech ostatních závodech.

Pramac Racing Team
Mika Kallio předvedl solidní souboj ve skupině o 7. místo a v cíli nakonec bral body za 9. pozici. Aleix Espargaro chyboval v prvním kole a poté se z posledního místa prokousal až na 13. pozici v cíli.

Mika Kallio:
„9. pozice není skvělá, ale podle toho, jak se do dnešního závodu vyvíjela situace, můžeme tohle umístění hodnotit jako dobré. Jezdil jsem ve skupině, která bojovala o 7. pozici, ale cítil jsem bolest v mé levé ruce. Nedalo se s tím dobře brzdit. Když se mi konečně podařilo předjet De Angelise, tak skupina již byla hodně podjetá.“

Aleix Espargaro:
„Měl jsem hrozný start, ale ve druhé polovině závodu jsem již registroval celkem zajímavé časy. Příliš hodně času jsem ztratil v souboji s Vermeulenem. Pak jsem kolo po kole stahoval Talmacsiho, Melandriho a Capirossiho, které se mi celkem snadno i podařilo předjet. Chtěl jsem ještě dojet Toselanda, ale bylo již hodně pozdě, navíc jsme jezdili podobné časy. Nyní můžu říci, že tato etapa v Pramac Racing Teamu pro mě končí, od zítra začínáme skutečnou práci.“

Repsol Honda Team
Daniel Pedrosa zajel skvělý závod, jak jinak ostatně na tomto okruhu, a po druhém vítězství v sezoně se dostal na konečnou 3. pozici v MotoGP 2009. Andrea Dovizioso špatně odstartoval, první kolo končil na 14. pozici. Po souboji ve skupině nakonec Ital dojel do cíle na 8. místě.

Daniel Pedrosa:
„Skvělé. Je výborné končit sezonu vítězstvím, zvláště pak před domácími fanoušky. Stál jsem na roštu a čekal, kdy přijede vedle mě Casey, ale startmaršál s červenou vlajkou najednou začal odcházet. Říkal jsem si, Kde je? V prvních kolech jsem musel jet opatrně, protože na tomhle okruhu musíte nechat pneumatiky hodně prohřát, hlavně na pravé straně. Když jsem tak udělal, dokázal jsem jezdit stabilní kola v dobré rychlosti. V posledních kolech byl silný vítr, bylo snadné udělat chybu. Byl jsem ovšem schopný udržet odstup od Valentina a získat tak vítězství.“

Andrea Dovizioso:
„Předjel jsem v závodě hodně jezdců, ale s výsledkem nemohu být spokojený, protože jsem ztratil 5. místo v šampionátu. Měl jsem špatný start a prohrál jsem hodně času při předjíždění pomalejších jezdců. Startovat ze 4. řady je vždy složité, jezdil jsem v dobrém rytmu a tak si myslím, že kdyby mi Edwards a Elias neujeli po startu, tak jsem s nimi mohl bojovat. Nakonec mě předjel i Spies a já nedokázal získat tuhle pozici zpět, což mě stálo místo v celkové klasifikaci šampionátu.“

San Carlo Honda Gresini
Valencia byla loučením obou jezdců s tímto týmem. Toni Elias, který se s MotoGP loučil úplně, měl do závodu skvělý start, ze třetí řady se posunul na druhé místo. Z něj byl sice postupně odsouván, ale i tak může být se 6. pozicí na závěr letošní sezony spokojen. Jeho týmový kolega Alex de Angelis neměl tolik štěstí, nicméně i on se nakonec vešel do top ten, kde mu právě 10. místo patřilo.

Toni Elias:
„Začal jsem víkend trochu rozporuplně, musel jsem hodně pracovat na nastavení motorky. Motorka byla nakonec dobře připravená a já s ní byl schopen zajistit si 7. místo v šampionátu, na které si dělalo zálusk šest dalších jezdců. Byl jsem před závodem klidný, věděl jsem, že mám dobré starty, a proto jsem se snažil za Danim držet jak to jen bylo možné. Jenže tihle chlapci zase jeli jak z jiné planety. Předjeli mě Colin a Nicky, kteří byli trochu rychlejší, ale snažil jsem se jich držet. Moje dobrodružství v MotoGP končí, ale začíná nová výzva s názvem Moto2, která mě snad vrátí zpět do tohoto šampionátu“

Alex de Angelis:
„Jsem šťastný, protože jsme skončili sezonu jako prakticky první satelitní tým, samozřejmě když uvažujeme, že Edwards je testovacím jezdcem továrních dílů a Elias jel na tovární Hondě. Také jsme skončili před oběma továrními Suzuki. Dnes to byl hodně obtížný závod, protože nám hodně klouzal zadek motorky. Myslím, že jsem si s tím ale dost dobře poradil.“

Monster Yamaha Tech 3
Colin Edwards si čtvrtým místem zabezpečil 5. pozici v celkové klasifikaci a stal se oficiálním nejlepším pilotem na privátním materiálu, i když, jak známo, k závodním víkendům nastupuje na takřka továrním stroji. James Toseland se s MotoGP rozloučil 12. místem.

Colin Edwards:
„Když se kouknu na celou sezonu, tak si myslím, že 5. místo si zasloužím. Počítal jsem v závodě s pátým místem, ale když jsem viděl, že Casey není na startu, řekl jsem si OK, můžu urvat další body. Měl jsem dobrý start, ale ty tři motorky přede mnou jsou prostě nedotknutelné. Nevím jak to dělají, nevím co si dávají k snídani, ale prostě jsem nemohl s nimi držet rychlost. Šlo mi o páté místo celkově, ale nevěděl jsem, jak si stojí Dovizioso. Ben ho předjel a tím mi pomohl k 5. místu. Po závodě jsem ho musel obejmout a cokoliv si bude přát, tak to mu koupím. Na práci s ním se opravdu hodně těším. Jamesu přeji hodně úspěchu, jsem přesvědčený, že může s Yamahou slavit v superbikách velké úspěchy.“

James Toseland:
„Z mého posledního závodu jsem se těšil. Zpočátku závodu mi to šlo, dokázal jsem se dostat do dobré skupiny, ale od patnáctého kola jsem měl problém se zadní pneumatikou. Nedokázal jsem držet rychlost a odpadl jsem ze skupiny bojující o 7. místo. Gratuluji Colinu za jeho 5. místo v šampionátu. Tým Tech 3 mi dal fantastickou práci, navždy zůstane v mém srdci. Nyní ale již soustředím svou budoucnost na WSBK, chci si výzvu s Yamahou vychutnat.“

Scot Racing MotoGP
Až na chybujícího Stonera dojeli všichni do cíle, což znamenalo že Talmacsi neměl tentokrát šanci na body. Porazil pouze Melandriho, který však během závodu „oral“ kačírek.

Gabor Talmacsi:
„Nejsem se závodem spokojený. Zatímco v kvalifikaci se mi jezdilo dobře, závod byl o něčem úplně jiném. Celou dobu jsem s motorkou bojoval. Sezona to byla hodně těžká. Říká se, že co tě nezabije, to tě posílí. Během mého prvního roku v MotoGP jsem získal obrovské zkušenosti. Věřím, že je v následujícím roce využiji v Moto2.“

LCR Honda MotoGP
Randy de Puniet:
„Z dnešního výsledku jsem trochu zklamaný, chtěl jsem skončit v první šestce. Po startu jsem také šestý jel, ale po dvanácti kolech jsem začal mít problém s levou stranou zadní pneumatiky. Motorka se hodně klouzala a v zatáčkách jí nešlo ovládat.“

Fiat Yamaha Team
Oba jezdci na bedně, co víc si mohl tovární tým Yamahy přát? Snad jen pro úplnost dodejme, že vedle prvního a druhého místa v celkovém pořadí šampionátu jezdců, vyhrála Yamaha i šampionát týmů, ale i výrobců.

Valentino Rossi:
„Jsem z výsledku šťastný, je to můj nejlepší dokončený závod ve Valencii od roku 2004. Samozřejmě, že by bylo lepší vyhrát, ale ztratil jsem nějaký čas po startu, kdy jsem musel bojovat s Eliasem a Lorenzem, a tím mi Pedrosa ujel. Není to pro nás dobrý okruh, ale s prací během dnešního warm upu musí být tým spokojený. Skvěle se nám podařilo připravit motorku.“

Jorge Lorenzo:
„Nejdřív jsem si dobře zabojoval a cítil se silný, pak jsem ale v pomalé zatáčce udělal chybu a byl jsem rád, že jsem nehavaroval. Hodně mě to bolelo a chvilku to trvalo, než to přestalo. Valentino mě předjel, ale já se snažil ho opět dojet. Každopádně jsem rád, že se mi ve Španělsku podařilo získat pódium.“

Ducati Marlboro Team
Asi nemá cenu opakovat, že Casey Stoner havaroval již v zahřívacím kole. Ducati všechno svádí na studenou pneumatiku, ale takto zkušený jezdec a v takto prestižní sérii, kam se každoročně dostane sotva dvacítka nejlepších pilotů světa, by jezdec neměl havarovat z jakéhokoliv důvodu již v zahřívacím kole. Za mě osobně, byť jsem nikdy nepatřil k odpůrcům Caseyho Stonera, ani jeho příznivcům, říkám jediné – Casey, tohle byla tvoje vina!

Casey Stoner:
„Tak tohle je frustrující způsob, jak ukončit sezonu. Jsem zklamaný. Bylo to letos mnohokrát nahoru a dolu a nakonec to bylo ukončené dole, ale s další lekcí, kterou jsme se dozvěděli pro práci v příští sezoně. Dva roky používáme stejnou strategii a nikdy jsme neměli problém, až dnes. Takže si myslím, že je dobře, že se to stalo nyní, než až při prvním závodě příští sezony. Po vítězství v Austrálii a Malajsii jsme ukázali, že pokud odvedeme během zimy dobrou práci, budeme opět konkurenceschopní.

Nicky Hayden:
„Myslel jsem si, že dnes by vše mohlo skončit lépe, ale neměl jsem dobrý start. Spojka mi prokluzovala a já tak ztratil pár pozic. Pak jsem byl schopen trochu vše zase napravit a dokázat se i přibližovat ke Colinovi. Motorka fungovala dobře, ale vždy když jsem dvě desetiny stáhnul, tak on na to v dalším kole odpověděl. Ke konci závodu jsem začal mít problémy v levých zatáčkách a má rychlost se tak zhoršila. Nakonec to byl ale zábavný závod, s několika předjížděním. Není to nejlepší konec, ale víme jak v zimě pracovat.“

Yamaha Factory Team
Mistr světa superbike Ben Spies v MotoGP rozhodně nezklamal. Poprvé na Yamaze M1 a 7. místo je dobrým příslibem pro příští sezonu.

Ben Spies:
„Měl jsem dobrý start, což bylo něco, co jsem myslel, že se nepovede. Prvních šest nebo sedm kol jsem ovšem hledal důvěru, nejelo se mi dobře. Jakmile jsem si zvykl na pneumatiky, začal jsem přidávat. Nechtěl jsem ale udělat něco hloupého. Pak jsem dokázal postupně předjíždět i několik jiných chlapců. Jakmile jsem předjel Doviziosa, mohl jsem před sebou vidět dokonce i Nickyho Haydena a Tony Eliase. Věděl jsem, že je již dojet nemůžu, ale snažil jsem se držet s nimi stále stejnou vzdálenost. To se mi ani ve snu nezdálo, že bych mohl na této dráze, kterou zrovna nemám moc rád, dojet na sedmém místě. Je to pro mě stejný pocit, jako vyhrát superbikový závod.“

Rizla Suzuki MotoGP
Oni všichni říkají OK, ale jí si dovolím tvrdit jedno soukromé – chlapci, byla to opět bída.

Loris Capirossi:
„Těžké to bylo již v trénincích a kvalifikaci, kdy jsme se pokusili najít dobré nastavení, ale nedařilo se. I když jsem s tím neměl dobré pocity, tak jsem si do závodu vybral měkkou pneumatiku. Když na začátku závodu byla pneumatika nová, vše vypadalo dobře. Pokusil jsem se závodit s několika chlapci, ale když se pneumatika začala opotřebovávat, tak jsem nad motorkou již neměl kontrolu. Vše co jsem mohl udělat bylo, že jsem se pokusil dokončit závod.“

Chris Vermeulen:
„Byl to obtížný víkend a jediné pozitivní, co mohu říci, je to, že jsme se v závodě dokázali oproti kvalifikaci zlepšit. Podařilo se také dnes předjet několik chlapců. Ke konci závodu jsem koukal na Lorise a viděl jsem, že i on zápasí se stejným problémem jako já. Před Suzuki je hodně práce, aby tuhle motorku dokázala dostat trochu dál. Měl jsem se Suzuki několik skvělých závodů, škoda, že tohle nebyl jeden z nich.“


Další články sekce