Jezdecké změny pro WSBK v Misanu
Foto: Petr Štola
15.06.2009
Zajímavý pohled představuje nakouknutí do startovních listin nadcházejícího závodu WSBK v italském Misanu, kde se o světové body pojede již tento víkend.
ME Superstock 600
Celkem šest jezdců dostalo divokou kartu pro závod této třídy, která tak snad konečně představí trochu plnější startovní rošt, kam by se mělo postavit celkem 25 jezdců. Pro většinu lidí jsou jména italských mladíků neznámá, i když pravidelní čtenáři našeho portálu v některých uvidí bývalé, velmi dobré jezdce italského a evropského šampionátu třídy GP 125 ccm. Na start v Misanu se s divokou kartou postaví tito piloti: Giuliano Gregorini, Davide Fanelli, Ferruccio Lamborghini, Roberto Farinelli, Andrea Boscoscuro a Roberto Tamburini.
FIM Superstock 1000 Cup
Změny hlásí také pohár FIM Superstock 1000. Jedna se odehrává okolo vyhození Michele Magnoniho z týmu RCGM Moto 2000, kde nahradil Magnoniho krajan Luca Verdini. Samotný Michele Magnoni ovšem v závodě chybět nebude. Tento evropský šampión superstockových šestistovek spojil své síly s týmem Bevilacqua Corse a na jejich Yamaze YZF R1 se představí jako jezdec startující na divokou kartu. Další kartu bude mít loňský jezdec továrního juniorského týmu Ducati Xerox Domenico Colucci, který se stejně jako na Monze představí s Ducati 1198R týmu Barni Racing. Stálou divokou kartu poté obdržel francouzský jezdec Franck Millet.
World Supersport Championship
Po mnoha letech poprvé bez jediného stroje japonské značky Suzuki se odehraje závod Mistrovství světa Supersport, jehož startovní pole bude doplněné o následující jezdce. Ital Flavio Gentile pojede tovární Hondu CBR 600RR týmu Althea Racing, kde nahradí francouzského jezdce Matthieu Lagriveho. Dále Fabrizia Laie, který po jihoafrickém Kyalami opustil řady týmu Echo CRS Grand Prix (zatím prý údajně pouze dočasně), nahradí v Misanu jiný italský jezdec. Tím je Fabrizio Perotti, kterého můžete znát například z loňských superstocků 1000, kde několikrát bodoval při své stáži u Celaniho Suzuki. Divoká karta je pro tento závod pouze jedna a vlastní jí velký přítel Valentina Rossiho Alessandro Branetti. Ovšem startovní pole pude od tohoto závodu permanentně doplněné o dva další jezdce. Tím prvním je staronový účastník šampionátu supersportů Barry Veneman, který po odstoupení Hoegee Suzuki Teamu postavil vlastní tým, ve kterém z peněz od elektrotechnické společnosti Pioneer bude provozovat motocykl Honda CBR 600RR. Druhým novým účastníkem supersportů je Rumun Robert Muresan, který podepsal smlouvu s naším týmem MS Racing a od Misana se stal týmovým kolegou Matěje Smrže.
World Superbike Championship
Několik změn je i v sestavě nejprestižnějších superbiků. Mezi 29 jmény ve startovní listině chybí jméno Tommy Hilla. A zde pozor! Jeho Hondu CBR 1000RR pojede „náš“ Francouz Matthieu Lagrive, který tak jistě bude chtít v poli nejsilnějších strojů ukázat své jezdecké umění, které v posledních letech sbíral ve vytrvalostním šampionátu. Tovární Kawasaki dostane do ruky opět britsko-americký jezdec Jamie Hacking, který po dobrém představení doma v Salt Lake City dostává šanci i v nadcházejících dvou evropských závodech, ve kterých nahradí na Monze zraněného Makoto Tamadu (nicméně dle nepotvrzených zpráv již dávno vyléčeného). Se Suzuki nadále pojede Fonsi Nieto (Max Neukirchner), stejně jako s Ducati týmu DFX Corse Lorenzo Lanzi (Regis Laconi). Stejný stroj, ale v barvách týmu Guandalini Racing, pak pojede Gregorio Lavilla (Brendan Roberts), jenž by měl tento stroj vodit po celý zbytek sezony. Po dvou vynechaných závodech se na start postaví opět sanmarinský tým PSG-1 Corse, který ovšem nasadí pouze jediného jezdce, když s větší „otýpkou“ přišel Matteo Baiocco. No a další změnu hlásí několik dní před startem prvního tréninku také tým Celani Suzuki Italia, kde se zranil Karl Muggeridge. Toho v Misanu nahradí staronový jezdec tohoto týmu Alessandro Polita. Poslední změny jsou návraty buď ekonomické, jako v případě Rakušana Rolanda Resche, jenž od promotéra obdržel výjimku k vynechání všech zámořských závodů a v Misanu tedy opět zasáhne do elitní série, či návraty po zranění. Tím prvním je David Checa, jenž by měl opět vodit Yamahu francouzského týmu GMT94, tím druhým pak John Hopkins, jenž by měl opět usednout do sedla superbikové Hondy CBR 1000RR týmu Stiggy Racing.
Celkem šest jezdců dostalo divokou kartu pro závod této třídy, která tak snad konečně představí trochu plnější startovní rošt, kam by se mělo postavit celkem 25 jezdců. Pro většinu lidí jsou jména italských mladíků neznámá, i když pravidelní čtenáři našeho portálu v některých uvidí bývalé, velmi dobré jezdce italského a evropského šampionátu třídy GP 125 ccm. Na start v Misanu se s divokou kartou postaví tito piloti: Giuliano Gregorini, Davide Fanelli, Ferruccio Lamborghini, Roberto Farinelli, Andrea Boscoscuro a Roberto Tamburini.
FIM Superstock 1000 Cup
Změny hlásí také pohár FIM Superstock 1000. Jedna se odehrává okolo vyhození Michele Magnoniho z týmu RCGM Moto 2000, kde nahradil Magnoniho krajan Luca Verdini. Samotný Michele Magnoni ovšem v závodě chybět nebude. Tento evropský šampión superstockových šestistovek spojil své síly s týmem Bevilacqua Corse a na jejich Yamaze YZF R1 se představí jako jezdec startující na divokou kartu. Další kartu bude mít loňský jezdec továrního juniorského týmu Ducati Xerox Domenico Colucci, který se stejně jako na Monze představí s Ducati 1198R týmu Barni Racing. Stálou divokou kartu poté obdržel francouzský jezdec Franck Millet.
World Supersport Championship
Po mnoha letech poprvé bez jediného stroje japonské značky Suzuki se odehraje závod Mistrovství světa Supersport, jehož startovní pole bude doplněné o následující jezdce. Ital Flavio Gentile pojede tovární Hondu CBR 600RR týmu Althea Racing, kde nahradí francouzského jezdce Matthieu Lagriveho. Dále Fabrizia Laie, který po jihoafrickém Kyalami opustil řady týmu Echo CRS Grand Prix (zatím prý údajně pouze dočasně), nahradí v Misanu jiný italský jezdec. Tím je Fabrizio Perotti, kterého můžete znát například z loňských superstocků 1000, kde několikrát bodoval při své stáži u Celaniho Suzuki. Divoká karta je pro tento závod pouze jedna a vlastní jí velký přítel Valentina Rossiho Alessandro Branetti. Ovšem startovní pole pude od tohoto závodu permanentně doplněné o dva další jezdce. Tím prvním je staronový účastník šampionátu supersportů Barry Veneman, který po odstoupení Hoegee Suzuki Teamu postavil vlastní tým, ve kterém z peněz od elektrotechnické společnosti Pioneer bude provozovat motocykl Honda CBR 600RR. Druhým novým účastníkem supersportů je Rumun Robert Muresan, který podepsal smlouvu s naším týmem MS Racing a od Misana se stal týmovým kolegou Matěje Smrže.
World Superbike Championship
Několik změn je i v sestavě nejprestižnějších superbiků. Mezi 29 jmény ve startovní listině chybí jméno Tommy Hilla. A zde pozor! Jeho Hondu CBR 1000RR pojede „náš“ Francouz Matthieu Lagrive, který tak jistě bude chtít v poli nejsilnějších strojů ukázat své jezdecké umění, které v posledních letech sbíral ve vytrvalostním šampionátu. Tovární Kawasaki dostane do ruky opět britsko-americký jezdec Jamie Hacking, který po dobrém představení doma v Salt Lake City dostává šanci i v nadcházejících dvou evropských závodech, ve kterých nahradí na Monze zraněného Makoto Tamadu (nicméně dle nepotvrzených zpráv již dávno vyléčeného). Se Suzuki nadále pojede Fonsi Nieto (Max Neukirchner), stejně jako s Ducati týmu DFX Corse Lorenzo Lanzi (Regis Laconi). Stejný stroj, ale v barvách týmu Guandalini Racing, pak pojede Gregorio Lavilla (Brendan Roberts), jenž by měl tento stroj vodit po celý zbytek sezony. Po dvou vynechaných závodech se na start postaví opět sanmarinský tým PSG-1 Corse, který ovšem nasadí pouze jediného jezdce, když s větší „otýpkou“ přišel Matteo Baiocco. No a další změnu hlásí několik dní před startem prvního tréninku také tým Celani Suzuki Italia, kde se zranil Karl Muggeridge. Toho v Misanu nahradí staronový jezdec tohoto týmu Alessandro Polita. Poslední změny jsou návraty buď ekonomické, jako v případě Rakušana Rolanda Resche, jenž od promotéra obdržel výjimku k vynechání všech zámořských závodů a v Misanu tedy opět zasáhne do elitní série, či návraty po zranění. Tím prvním je David Checa, jenž by měl opět vodit Yamahu francouzského týmu GMT94, tím druhým pak John Hopkins, jenž by měl opět usednout do sedla superbikové Hondy CBR 1000RR týmu Stiggy Racing.