KTM již nepojede Dakar
Tisková zpráva KTM, foto: D. Santos
05.06.2009
Továrna KTM reagovala na prohlášení organizátorů nejtěžšího závodu světa zastavením veškerých svých aktivit.
4. června 2009 oznámili organizátoři jihoafrické dálkové Rally Dakar, tedy společnost ASO, že v roce 2010 bude soutěž organizovaná pro motocykly o objemu válců maximálně 450 ccm. Na toto prohlášení téměř okamžitě reagovala rakouská továrna KTM, která oznámila, že se za těchto podmínek nezúčastní dalšího ročníku této nejtěžší soutěže planety.
Továrna z Mattighofenu oznámila, že nejen tovární týmy se nezúčastní rally, ve které získaly osm posledních vítězství, ale že nebude žádným způsobem ani podporovat satelitní a privátní týmy.
„Každé změny ve sportovních reglementech potřebují dostatečný předstih, ale nyní je to pouhých půl roku před startem soutěže a tedy v době, kdy máme vše připraveno ke kompletaci,“ říká Heinz Kinigadner, který slouží u KTM jako sportovní poradce. „Všechen náš materiál je pro motocykly 690 Rally, se kterými měly jet naše tovární týmy i dalších 50 soukromých jezdců, pro které jsou stroje již připravené v našich dílnách, kde se mají v červnu kompletovat. Byly dokončené kontrakty s jezdci, všechen technický personál je již také pod smlouvou. Ekonomické důsledky budou proto velmi vysoké. Nehledě na to, že jsme tímto rozhodnutím pořadatele šokování zvláště poté, kdy jsme po zrušení Dakaru v roce 2008 vyvíjeli enormní úsilí v jeho znovu pokračování i v době hospodářské krize.“
U KTM věří, že toto rozhodnutí promotéra je především kvůli tomu, aby zastavil jejich vládu v dálkové Rally Dakar. U KTM se nyní budou soustředit na světový šampionát v rally, kde jejich jezdci dosahují vynikajících výsledků. „Nyní budeme naší snahu soustředit na světové závody v rally, ale nevylučujeme ani návrat k závodění do Afriky, tedy zpět ke kořenům,“ říká naopak sportovní šéf KTM Winfried Kerschhaggl.
Továrna z Mattighofenu oznámila, že nejen tovární týmy se nezúčastní rally, ve které získaly osm posledních vítězství, ale že nebude žádným způsobem ani podporovat satelitní a privátní týmy.
„Každé změny ve sportovních reglementech potřebují dostatečný předstih, ale nyní je to pouhých půl roku před startem soutěže a tedy v době, kdy máme vše připraveno ke kompletaci,“ říká Heinz Kinigadner, který slouží u KTM jako sportovní poradce. „Všechen náš materiál je pro motocykly 690 Rally, se kterými měly jet naše tovární týmy i dalších 50 soukromých jezdců, pro které jsou stroje již připravené v našich dílnách, kde se mají v červnu kompletovat. Byly dokončené kontrakty s jezdci, všechen technický personál je již také pod smlouvou. Ekonomické důsledky budou proto velmi vysoké. Nehledě na to, že jsme tímto rozhodnutím pořadatele šokování zvláště poté, kdy jsme po zrušení Dakaru v roce 2008 vyvíjeli enormní úsilí v jeho znovu pokračování i v době hospodářské krize.“
U KTM věří, že toto rozhodnutí promotéra je především kvůli tomu, aby zastavil jejich vládu v dálkové Rally Dakar. U KTM se nyní budou soustředit na světový šampionát v rally, kde jejich jezdci dosahují vynikajících výsledků. „Nyní budeme naší snahu soustředit na světové závody v rally, ale nevylučujeme ani návrat k závodění do Afriky, tedy zpět ke kořenům,“ říká naopak sportovní šéf KTM Winfried Kerschhaggl.