KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. září do 26. září 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Kuba Kornfeil: konečně oficiálně stvrzeno!

Moto-Racing.cz
Kuba Kornfeil: konečně oficiálně stvrzeno!
13.12.2009
 

DOPLNĚNÁ ofic. TZ (20:45 hod.) Již dnes večer bude vydaná oficiální tisková zpráva o dalším působení Kuby Kornfeila ve světě rychlých motocyklů. Server Moto-Racing.cz dostal jako jediný právo uveřejnit několik podrobností ohledně smlouvy této naší naděje ještě předtím, než si budete moci večer přečíst oficiální tiskovou zprávu

Na začátku celého povídání je nutné připomenout jednu důležitou věc. Jakub Kornfeil a Dirk Heidolf podepsali smlouvu o vzájemné spolupráci teprve tento pátek. Pokud jste na některém z českých, či zahraničních serverů četli informaci o tom, že Kuba pojede v roce 2010 v Racing Teamu Germany seriál GP 125 ccm, jednalo se pouze o spekulace, byť některé servery tuto informaci podávaly jako jasnou a hotovou věc.

Jakub Kornfeil tedy v pátek 11. prosince 2009 podepsal smlouvu s Dirkem Heidolfem, bývalým závodníkem Grand Prix, za jehož tým nastoupí do Mistrovství světa třídy 125 ccm.

 


„Kuba byl vždy pro Dirka volbou číslo jedna pro sezonu 2010. Nemyslíme tím jako jednička týmu, ale jako jezdec, o kterého Dirk usiloval,“ říká exkluzivně pro Moto-Racing.cz jeden z účastníků týmu vyjednavačů, který sice dostal plné svolení předat nám informace na všechny naše otázky, nicméně nechce být jmenován a my mu jeho přání samozřejmě plníme. „Jednání se protahovala, ale od začátku bylo v podstatě jasné, že Kuba a Dirk se domluví. Pouze se řešily konkrétní body smlouvy. Důležité bylo vyjednat pro Kubu dobré podmínky, které mu zajistí nejen kvalitní materiál, ale i jistou podporu do dalšího závodění. Vše se také protahovalo kvůli třídě Moto2, kde Dirk bude mít také svého jezdce. Musel se věnovat přípravám i Moto2, jednáním o podvozku Suter a pak FTR. Navíc Dirk jedná s Dornou o možnosti nasazení druhého jezdce do Moto2. Tohle všechno protahovalo podpis smlouvy. Když už byl dojednaný termín podpisu na minulý pátek, tak zase do všeho vlezlo velmi důležité jednání s německým sponzorem. Takže teď už je konečně všechno vyřízené a Kuba v pátek podepsal smlouvu.“

Tým Dirka Heidolfa jezdil v letoším roce s motocykly Honda a s Jasperem Iwemou. Jméno tohoto holandského jezdce, jenž v roce 2009 bodoval pouze ve francouzském Le Mans, začaly motocyklové servery skloňovat ve spojitosti s Heidolfem i pro rok 2010. Další otázky tedy logicky směřovaly na týmového kolegu Kuby Kornfeila a na materiál, který bude náš jezdec v roce 2010 používat. „Nejprve k Iwemovi. Nevím kde se to vzalo, ale můžu říci, že ten určitě s Heidolfem v roce 2010 nepojede. Kdo bude Kuby týmový kolega se zatím neví,“ říká člen vyjednávací skupiny mezi Kornfeilem a Heidolfem. „No a k motorce. Byla zde možnost dojednat u Aprilie tovární RSA, ale nakonec jsme zvolili cestu zcela nového modelu RSW. Tovární RSA je sama o sobě rychlejší pouze o 0,4 sekundy, všechno ostatní je v jezdci. Takže když na tom jede někdo rychleji o sekundu, je to hlavně jeho rukama. Kuba tedy pojede netknutou, úplně novou Aprilii 125RSW. Před sezonou jsme naplánovali velmi intenzivní testovací program, který začne na konci ledna. Bude se celkem pětkrát testovat, a to hlavně ve Španělsku.“

 



Jak to vlastně všechno vzniklo? Kdy se začala rodit tato spolupráce? Měl na ní vliv Red Bull Cup a jeho vítězství? To byly mé další otázky, na které jsem vzápětí dostal odpověď. „První spolupráce začala už při IDM na Sachsenringu. Tady je potřeba říci, že všechno ale začalo tím, že Kuba nebyl přijat do IDM v době, kdy sem chtěl jít s motocyklem FGR a protože kvůli Red Bull Cupu chtěl na Sachsenringu startovat v IDM, požádali jsme Dirka Heidolfa, jestli by mu nepomohl se startem v tomto závodě IDM. On byl hned nadšený a díky svým kontaktům na německou federaci, na ADAC a na okruh Sachsenring, zařídil, že Kuba mohl tohle IDM jet se svou Aprilii. Závod se povedl, Kuba byl v tu dobu vlastně už brán jako součást Grand Prix a tak i pořadatele měli o něj zájem. Dojel druhý za Folgerem, který v tu dobu jezdil špičku ve světě a porazil i jejich vycházející hvězdu Marcela Schröttera. Takže tady začaly tyhle všechny věci, které skončily předevčírem podepsáním smlouvy pro Grand Prix 2010.“

Asi každého zajímají detaily takovýchto smluv, nicméně ty se nikdo mimo zainteresované nedozví. I tak byla další otázka směřovaná na finanční záležitosti spolupráce mezi Jakubem Kornfeilem a týmem Dirka Heidolfa. „Smlouva je postavená samozřejmě na jistém finančním vkladu. Jsou ale dojednané nadstandardně dobré podmínky, které v Grand Prix prakticky nikde jinde nemá Kuba možnost dostat. Samozřejmě Kuba musí do týmu nějaké peníze přinést, ale je to takové množství, že například kdyby nezískal za celý rok jediný bod, tak suma tohoto finančního obnosu není zdaleka tak velká, jako v jiných týmech. Na druhou stranu, pokud budeme uvažovat v hodně vysokých patrech a Kuba by se například stal Mistrem světa, pak by dokonce hodně peněz od týmu naopak vydělal. Smlouva je prostě postavená  na dosažených výsledcích a je na poměry v Grand Prix až velmi nadstandardní.“



Dostáváme se k výsledkům v sezoně. Jaké tedy jsou před Kubou cíle? „Bodovat v každém závodě. Samozřejmě nestavíme si cíle, že budeme stále na bedně, chceme bod z každého závodu a všechno nad tenhle jeden bod je jako bonus.“

Jakub Kornfeil se nyní připravuje na svou velkou sezonu. Denně trénuje fyzickou kondici, tento trénink střídá s jízdou na motokrosové motorce, jenž mu byla daná za vítězství v Red Bul Cupu. Společně s ním se ale na vstup do světa Grand Prix v jedné stopě s Jakubem Kornfeilem, připravují i další čeští lidé. V týmu Dirka Heidolfa by totiž měli působit také i naši mechanici. Kuba sám pak pojede nejen s logem Red Bullu, které nyní bude v následujících letech vozit jako vítěz série, ale například i v české kombinéze a rukavicích firmy 4SR.

 

 



OFICIÁLNÍ TISKOVÁ ZPRÁVA JAKUBA KORNFEILA

Podpis. Tečka.
Až teprve páteční podpis smlouvy učinil konec všem spekulacím a dohadům, okolo letošního vítěze Red Bull Rookies Cupu - Jakuba Kornfeila a jeho další kariéry.

Přeci jenom je to již pár týdnů od momentu, kdy se český mladík, rodák z moravského Rohatce, vrátil z posledního závodu MS letošního MotoGP ve španělské Valencii a za sezónou 2009 se tak definitivně zavřela brána. Následoval sice ještě slavnostní ceremoniál v italském Miláně, kde Jakub Kornfeil převzal „neoficiální“ juniorský titul mistra světa za své celkové vítězství v Red Bull Rookies Cupu, kdy po jeho boku byli dekorování i ti ostatní opravdoví letošní šampióni silničního motocyklového sportu jako Julian Simon /125ccm/, Hiroshi Aoyama /250ccm/ či Valentino Rossi /MotoGP/, nicméně jak bude vypadat další kariéra mladého českého talentu motocyklových řidítek, se v tu dobu ještě nevědělo. Nyní však už ano!

I v sezóně 2010 bude mít Česká republika svého zástupce v mistrovství světa, respektive v kubatuře nejnižší, tedy stopětadvacítkách. Šestnáctiletý mladík se svým podpisem upsal německému týmu Racing Team Germany, za který bude startovat v celé následující sezóně. S týmem, jenž má sídlo přesně na známém závodišti Sachsenring, které leží kousek od českých hranic a který vede bývalý německý závodník Dirk Heidolf, měl velký talent českého silničního motocyklového sportu co dočinění již v průběhu této sezóny, kdy za něj jednou startoval v jejich domácím německém šampionátu a bylo to vystoupení velmi úspěšné. Na tomto základě se zrodila vazba, z níž pak vzešla nejen nabídka k angažmá, ale i následná smlouva.

Jakub Kornfeil:
„Jsem nadšený a je to skvělé, i když to trvalo trošku déle. Ale mám konečně jasno. Vlastně nejen já, ale i za moji osobu jednající lidé, jsme měli jasno o angažmá už podstatně dříve, avšak delší dobu se řešili věci ohledně samotné podoby smlouvy. Měl jsem sice i jiné nabídky, ale tahle byla nejen velmi rozumná, ale hlavně samotný zájem o mne vzešel ze strany týmu, čehož si cením. Myslím, že je to překrásný vánoční dárek pro všechny, kteří mi nejen letos, ale vlastně od samého počátku až doposud v celé mojí kariéře pomáhali. Pojedu na zcela novém motocyklu Aprilia RSW 125 a už se nemůžu dočkat testování, které začne koncem ledna příštího roku na některém závodišti ve Španělsku. Do té doby mám v plánu intenzivní fyzickou přípravu na sezónu, která pro žádného nováčka není nijak jednoduchá. Strašně rád, bych však ve své první kompletní sezóně v MotoGP chtěl uspět a to i přesto, že na mne tým neklade žádné přehnané nároky. Je pro mne totiž obrovskou ctí reprezentovat Českou republiky na té nejvyšší možné úrovni silničního motocyklového sportu.“

 

 


Další články sekce