Kuba Kornfeil nedostal kartu ani pro Estoril
Ilustrační foto: GEPA
15.09.2009
Ještě jednou se vrátíme ke Grand Prix San Marina, se svými pocity z premiérového závodu v Grand Prix 125cc se nám svěřil Jakub Kornfeil, který nedostal divokou kartu ani pro závod Grand Prix v Estorilu.
V Italském Misanu měl přijít nejvysněnější okamžik 16letého Jakuba, účast v opravdivém závodě Grand Prix 125. Pro tento sen se snažil udělat vše, co se zdálo jen trochu možné nebo i nemožné. Vyhrál juniorský pohár Red Bull MotoGP Rookies 2009 a pokud měl volný termín, zúčastnil se závodů Mistrovství ČR a Alpe Adria, či německého IDM. Většinu těchto startů v národních šampionátech proměnil ve vítězství. Vítězství dosáhl také v závodě mezinárodního mistrovství Itálie CIV. Po vítězném závodě Red Bull v Brně se už nemohl dočkat startu v závodě Mistrovství světa, kam žádal o přidělení divoké karty. Otázka tedy byla zcela jasná:
Jakube, jak to bylo s tvým startem v závodě Mistrovství světa v Misanu?
„Pro Misano jsem žádnou kartu nedostal. ACCR mě totiž nepodpořilo, ale je to sportovní rozhodnutí a beru to tak jak to je. V Misanu jsem si mohl zazávodit jen díky tátovým kontaktům. Loncin je čínská motorka ale vyvíjí ji Italové. Je to moc pěkný stroj, o kterém ještě určitě hodně uslyšíme. V týmu je perfektní parta lidí, kteří jsou hodně zapálení pro motocyklový sport a spolupráce s nimi byla fantastická. Byl to jeden z nejpříjemnějších víkendů v mé kariéře. Co se týká motorky tak je to vlastně takový malý kříženec Aprilky a Hondy, ale jak jsem už řekl, perfektní mechanici mi pomohli, abych si na Loncina během jednoho tréninku zvykl. Podvozek se podařilo vyladit dle mých představ velmi rychle, ale v motoru zatím nějaký ten koník chybí, ovšem jejich tým inženýrů na tom neustále pracuje. Z atmosféry MS jsem rozhodně nervózní nebyl, protože se nijak neliší od RedBullu, ba naopak do závodu jsem nastupoval jako outsider, tak jsem byl v naprostém klidu a mohl jsem jen překvapit. To se ale nepodařilo, protože na motorce se vyskytl technický problém, kvůli kterému motorka nešla do otáček a já dosahoval maximální rychlosti kolem 185 km/h, což rozhodně na Aprilky nemohlo stačit. Technici z Loncinu mi o závadě po závodech řekli a ubezpečili mě, že už se to nestane, a že je to další zkušenost, která rozhodně přispěje k dalšímu vývoji jejich motocyklu. Můj další cíl byla „wild“ karta do Estorilu, ale tu opět dostal Kuba Jantulík. Tak mu budu držet palce, aby dopadl lépe než v Misanu a pokud by mě Loncin nabídl, abych za ně závodil, tak rozhodně neodmítnu a s radostí pojedu. Tímto bych i rád poděkoval celému týmu Loncin za krásný víkend a možnost si zazávodit s piloty Grand Prix.“
Jakube, jak to bylo s tvým startem v závodě Mistrovství světa v Misanu?
„Pro Misano jsem žádnou kartu nedostal. ACCR mě totiž nepodpořilo, ale je to sportovní rozhodnutí a beru to tak jak to je. V Misanu jsem si mohl zazávodit jen díky tátovým kontaktům. Loncin je čínská motorka ale vyvíjí ji Italové. Je to moc pěkný stroj, o kterém ještě určitě hodně uslyšíme. V týmu je perfektní parta lidí, kteří jsou hodně zapálení pro motocyklový sport a spolupráce s nimi byla fantastická. Byl to jeden z nejpříjemnějších víkendů v mé kariéře. Co se týká motorky tak je to vlastně takový malý kříženec Aprilky a Hondy, ale jak jsem už řekl, perfektní mechanici mi pomohli, abych si na Loncina během jednoho tréninku zvykl. Podvozek se podařilo vyladit dle mých představ velmi rychle, ale v motoru zatím nějaký ten koník chybí, ovšem jejich tým inženýrů na tom neustále pracuje. Z atmosféry MS jsem rozhodně nervózní nebyl, protože se nijak neliší od RedBullu, ba naopak do závodu jsem nastupoval jako outsider, tak jsem byl v naprostém klidu a mohl jsem jen překvapit. To se ale nepodařilo, protože na motorce se vyskytl technický problém, kvůli kterému motorka nešla do otáček a já dosahoval maximální rychlosti kolem 185 km/h, což rozhodně na Aprilky nemohlo stačit. Technici z Loncinu mi o závadě po závodech řekli a ubezpečili mě, že už se to nestane, a že je to další zkušenost, která rozhodně přispěje k dalšímu vývoji jejich motocyklu. Můj další cíl byla „wild“ karta do Estorilu, ale tu opět dostal Kuba Jantulík. Tak mu budu držet palce, aby dopadl lépe než v Misanu a pokud by mě Loncin nabídl, abych za ně závodil, tak rozhodně neodmítnu a s radostí pojedu. Tímto bych i rád poděkoval celému týmu Loncin za krásný víkend a možnost si zazávodit s piloty Grand Prix.“