Lepší spadnout první, než dojet poslední
Říká Patrik Vostárek po závodech IDM, kde bojoval o celkové vítězství ve druhém supersportovém závodě.
Další závod IDM se o uplynulém víkendu konalo na okruhu Nürburgring. Patrik Vostárek na tento závod vyrazil s jasným cílem věnovat se nastavení motocyklu pro daleko důležitější závod než je národní šampionát našich západních sousedů, tedy pro závod Mistrovství Evropy Superstock 600, který se na stejné dráze bude konat již příští víkend. Z tohoto důvodu nepoužil Patrik Vostárek na motocyklu Honda CBR 600RR žádné dovolené vylepšení stroje, které je jinak v evropském šampionátu zakázané, na motocyklu, kde nebyl použit ani power commander, či lepší brzdy, navíc pražský jezdec nechával obout pouze pneumatiky, se kterými jezdí evropské závody. Lepší pneumatiky Pirelli SC1, které mohou jezdci v IDM využívat, si nechal náš současný nejlepší mladý jezdec čtyřtaktních kategorií nasadit až do samotných závodů. Všechno toto odmítání zlepšení výkonu a jízdních vlastností mělo jediný cíl, dokonale simulovat situaci, která je běžná při daleko prestižnějších závodech Mistrovství Evropy.
Daleko více času strávených při trénincích IDM využil Patrik Vostárek k postupnému zlepšení svých časů, což gradovalo při prvním supersportovém závodě, kdy Patrik dosáhl 3. nejlepšího času celého startovního pole, když za nejlepším časem domácího Arne Toda zastal o pouhých osm desetin a zcela jednoznačně se tak stal nejrychlejším z českých jezdců.
V prvním závodě supersportů Patrik Vostárek nakonec skončil na osmém místě, když v boji ve skupině ztrácel především díky menšímu výkonu motocyklu na rovince. Daleko lepší průběh měl druhý závod, který sice pražský jezdec po pádu nedokončil, ale který mu dal daleko vetší uspokojení. Český jezdec se v tomto závodě totiž nejenže dostal na 2. místo, ale na něm dokonce zajížděl o půl sekundy lepší časy než vedoucí Francouz Sebastien Diss. Bohužel závody bývají nemilosrdné a neodpouštějí chyby. Pád v sedmém kole ukončil všechny naděje, které se nakonec potvrdily i tím, že Disse skutečně dojeli a později i předjeli oba jezdci, kteří v průběhu závodu již byli za naším jezdcem (Ivanov, Hafeneger).
Každopádně IDM splnilo svůj cíl a motocykl i jezdec týmu Intermoto Czech jsou připravení na blížící se závod evropských Superstocků 600.
Patrik Vostárek:
“První závod byl v sobotu odpoledne. Z 19. místa na startu jsem se posunul v prvním kole na 15. místo. V každém dalším kole jsem neustále někoho předjížděl. Získal jsem dobrý rytmus a zajížděl rychlá kola, což se projevilo i třetím nejrychlejším kolem závodu. Ve druhé polovině jsem dojel skupinu bojující o šesté místo. Ta měla ovšem evidentně rychlejší motorky a tak mi na rovinkách ujížděli. Nedalo se s tím nic dělat a já dojel na osmém místě. V neděli jsme udělali změny na motorce a warm up nám 7. místem potvrdil, že to byly změny správným směrem. Při startu nedělního závodu jsem využil zkušenosti ze soboty, start se povedl a já v prvním kole postoupil na osmé místo. Opět jsem získal dobrý rytmus jízdy a začal předjíždět soupeře. V sedmém kole jsem již jel na druhém místě a přibližoval jsem se k vedoucímu Dissovi. Svou snahu jsem asi přehnal a skončil pádem v jedné zatáčce. Ale jak se říká, je lepší spadnout první, než dojet poslední! Důležité je, že jsme získali vše, co potřebujeme pro WSBK, nakonec i ten pád nám dal důležité informace.“