Lukáš Pešek ze 17. pozice
Auto Kelly CP Grand Prix Racing Team
Po dvou velmi dobrých trénincích přišel v prvním opravdu rychlém kole cca 6 minut před koncem kvalifikace Lukášův pád, když měl po dvou mezičasech ztrátu jen 0,2 sekundy na nejrychlejší čas a jeho mezičas ve druhém sektoru byl nakonec celkově 2. nejrychlejší. Náš závodník ještě zvedl motocykl a zkusil zabojovat, zbýval však jen čas na jedno další kolo a proto se při krátkém zajetí do boxů nestihly vyměnit pneumatiky, které se při pádu odřely. Toto poškození bylo zřejmě příčinnou dalšího pádu, který přišel v posledním kole. Lukáš je po pádech v pořádku a do závodu vyhlíží optimisticky s cílem předjet pár závodníků a pokusit se dosáhnout na umístění v první desítce.
Lukáš Pešek / 17. místo / 2’09,336 / + 2,569
„Od začátku se zde vše vyvíjelo dle mých představ, hned včera se nám povedlo motorově i podvozkově nastavení motorky a i mě se dařilo, jak jsem si představoval. Dnes ráno jsem se opět zlepšil a věřil v další progresi i v kvalifikaci. Bohužel v prvním opravdu rychlém kole jsem moc prudce zamáčkl brzdu a přišel pád. Pak jsem se snažil rychle zvednout motorku a zajet do boxů, protože bylo málo času. V boxech jsme ale stihli jen zkontrolovat motorku, ale ne vyměnit gumy. To mě pak asi stálo druhý pád, protože gumy byly po tom prvním sedřené na pravé straně a motorka byla nestabilní. Je to škoda, protože jsem určitě mohl být minimálně ve třetí řadě a takhle jsem až sedmnáctý a o vteřinu pomalejší než v tréninku. Do závodu jsem ale celkem optimista, jak říkám, s motorkou jsem spokojený a určitě si zde věřím na pár jezdců, kteří byli v kvalifikaci přede mnou. Když mi vyjde start, snad by z toho mohla být ve finále i první desítka.“
Daniel M. Epp – majitel týmu:
„Po výkonech v tréninku jsem v kvalifikaci věřil na umístění v první desítce. Bohužel přišla Lukášova chyba v opravdu rychlém kole, když po druhém mezičasu zaostával jen 0,2 sekundy za nejrychlejším časem. To se prostě stane, nelze nic vytýkat. Pak se Lukáš ještě pokusil s lehce poškozeným motocyklem o jedno rychlé kolo, ale přišel druhý pád. Důležité je, že je Lukáš v pořádku a v závodu je v jeho silách určitě předjet minimálně čtyři, pět soupeřů, které v trénincích porážel.“
Lukáš Pešek / 17. místo / 2’09,336 / + 2,569
„Od začátku se zde vše vyvíjelo dle mých představ, hned včera se nám povedlo motorově i podvozkově nastavení motorky a i mě se dařilo, jak jsem si představoval. Dnes ráno jsem se opět zlepšil a věřil v další progresi i v kvalifikaci. Bohužel v prvním opravdu rychlém kole jsem moc prudce zamáčkl brzdu a přišel pád. Pak jsem se snažil rychle zvednout motorku a zajet do boxů, protože bylo málo času. V boxech jsme ale stihli jen zkontrolovat motorku, ale ne vyměnit gumy. To mě pak asi stálo druhý pád, protože gumy byly po tom prvním sedřené na pravé straně a motorka byla nestabilní. Je to škoda, protože jsem určitě mohl být minimálně ve třetí řadě a takhle jsem až sedmnáctý a o vteřinu pomalejší než v tréninku. Do závodu jsem ale celkem optimista, jak říkám, s motorkou jsem spokojený a určitě si zde věřím na pár jezdců, kteří byli v kvalifikaci přede mnou. Když mi vyjde start, snad by z toho mohla být ve finále i první desítka.“
Daniel M. Epp – majitel týmu:
„Po výkonech v tréninku jsem v kvalifikaci věřil na umístění v první desítce. Bohužel přišla Lukášova chyba v opravdu rychlém kole, když po druhém mezičasu zaostával jen 0,2 sekundy za nejrychlejším časem. To se prostě stane, nelze nic vytýkat. Pak se Lukáš ještě pokusil s lehce poškozeným motocyklem o jedno rychlé kolo, ale přišel druhý pád. Důležité je, že je Lukáš v pořádku a v závodu je v jeho silách určitě předjet minimálně čtyři, pět soupeřů, které v trénincích porážel.“