Lukáš Šembera na startu 2009
Jeden z největších jezdců ! třídy stopětadvacítek MotoGP je těsně před startem letošního šampionátu. A nejen o tom byla jeho dnešní tisková konference v Brně.
Na tiskové konferenci sice chyběl avizovaný šéf týmu Masimo Matteoni, neboť ještě narychlo odjel do Noale k Aprilii, aby vzal do Kataru některé nezbytné chybějící náhradní díly, ale jinak zde bylo slyšet hodně zajímavostí.
Jinak Aprilia v poslední době nějak nestíhá a tak dokonce povolila použít kapotáže Sebimoto, ačkoliv normálně používá díly převážně vlastní produkce. Motorka Aprilia RSW 125 - rok výroby 2007 - doplněná kitovými díly jako třeba výfuk, válce či píst - letošní produkce, ovšem už někde v době konání TZ letěla nad oceánem do místa konání prvního závodu, tedy do Kataru.
A co tedy třeba na dnešní TK také zaznělo?
• ke spojení Lukáše Šembery a týmu Matteoni Racing došlo potom, co vloni dojel Lukáš na divokou kartu na brněnské Grand Prix jako 17. ve třídě stopětadvacítek, a tak po jednáních s některými týmy , jako třeba Kiefer, AJO či jinými, se nakonec otec - tedy Jiří Šembera -, rozhodl pro tým Matteoni Racing. Tam jezdil dříve i Jarda Huleš, navíc Massimo Matteoni, kromě toho, že byl velmi dobrým jezdcem, tak je i vynikajícím technikem a mechanikem
• o konkrétní částce za účinkování nechtěl nikdo z přítomných mluvit, známým faktem ale je, že tovární motocykl Aprilia RSA 125 ccm přijde na 180 000 Euro, a se vším všudy na dvojnásobek, tedy na 360 000 Euro.
• sečteno a podtrženo, dle dostupných zahraničních materiálu, jde v " našem případě" o částku větší než 150 000 Euro
• tovární motocykl Aprilia RSA, pojede jich letos asi 15, se liší od RSW především zadním šoupátkem a také má jiný rám, který umožňuje lepší výjezdy ze zatáček.
• ačkoliv je letos povolen pouze jeden motocykl k přejímce, tak se tím závodění nijak nezlevní. Bohaté týmy (třeba KTM) mají stejně v kamiónu ještě druhý motocykl, ty ostatní ho tam mají taky, ale rozšroubovaný, jediný rozdíl je tedy v tom, že jezdec nemůže v garáži přeskočit okamžitě na druhý motocykl
• plánované testy v Misanu se neuskutečnily z důvodů jak finančních, ale také, jak už bylo napsáno v úvodu článku, chyběly prostě některé díly od Aprilie
• testování IRTA v Jerezu bylo vlastně prvním seznámením s novou motorkou a prvním svezením vůbec. Následující testy v Kataru, kam Lukáš s otcem odlétá v pátek přes Istanbul, by pak měly sloužit k nastavení motorky pro závod
• cíle si Lukáš nedává do sezóny žádné, neboť vždy, když si nějaký dal, tak byl přemotivovaný...Takže slíbil, že bude jezdit vždy na 100% a doufá v umístění mezi 15. - 25. místem v každém závodě. Sám vidí jako problém všechny nové okruhy v zámoří, naopak nejlepší svá umístění očekává od závodů na okruhích v Brně, na Sachsenringu a také v Katalánsku, tento okruh zná Lukáš ze španělského mistráku. Právě titul "Rookie" by si snad chtěl dát Lukáš jako možný a dostupný cíl na letošní sezónu.
• k tomuto tématu prohodil otec - na TK přítomný s pěkným plnovousem, že to je sázka a že ho bude nosit tak dlouho, dokud nebude bedna. Jen doufá, že to nebude nějaký nový dlouhodobý rekord, zároveň však dodal, že v nejhorším případě bude platit i bedna jeho dalšího syna, tedy Michala Šembery při stockových závodech Alpe Adria.
• ten ho pojede na stockové Yamaze R1 a kromě "povinného" domácího titulu by rád jel i na "wild card" Brno.
• že se ale i s kitovou Aprilkou dá vyhrávat, dokázal vloni třeba britský mladíček Scott Redding při GP v Doningtonu, takže v Brně nebude nic nemožné, i když to bude hodně těžké. Jako nováček mistrovství světa bude moci jet Lukáš v Brně i domácí šampionát - Memoriál Františka Šťastného a jinak se budou na Masarykově okruhu konat i testy Aprilie.