Na pár otázek odpovídal Toni Bou
Foto: Repsol YPF
Pátý titul Mistra světa, třetí v hale... říká se to dobře!
„Ano, to teda ano, ale jak dobře víš, bylo to velmi obtížné. V téhle soutěži je obrovský tlak konkurence. Každý rok je to těžší. Soupeři nás stále více znají a připravují se na nás. Ale to se mi líbí. Udělali jsme vynikající práci a odměnou byl další titul.“
Asi to je opravdu každým rokem těžší, ale ty zároveň každým rokem jezdíš lépe. Ve čtyřech trialech si získal tři vítězství a jedno druhé místo. Je vůbec možné jezdit neustále lépe?
„Nemyslím. Je úžasné, jak všechno vycházelo. Vítězství v domácím trialu, vítězství v zahajovacím trialu, vítězství v Itálii a tím zisk titulu. Nakonec to vypadá až hodně snadné, ale bylo to velmi těžké. Ukázalo se, že mám dobrou formu a s motorkou si rozumím.“
Na začátku roku to vypadalo, že Adam Raga a Albert Cabestany, ti chtějí trochu zavařit, ovšem v okamžiku pravdy si je dokázal porážet. Máš na to nějaký recept?
„Myslím, že trialy ve španělském a světovém mistrovství jsou hodně odlišné. Adam i Albert perfektně znají prostředí soutěže v Madridu. Ovšem ve světovém šampionátu je vše jiné, je zde na všechno jiný tlak okolí. Například Barcelona je nejtěžším závodem sezony, ale právě tyto těžké podniky mám rád, užívám si je a to se odráží ve výsledcích.“
Co pro tebe bylo v letošní halové sezoně nejtěžší, tvůj nejhorší moment?
„První kolo úvodního závodu, kdy jsem byl čtvrtý. To je špatný výsledek, to nemám rád. Takový výsledek by vše jen zkomplikoval. Nakonec ovšem byla situace pod kontrolou a vše se podařilo.“
Asi se projevila i změna řádů, která udělala šampionát složitějším...
„Ano, opravdu to bylo trochu jiné. Když musíš osm minut čekat na startu další sekce, trochu ti to rozhodí koncentraci. Je těžké se opět dostat do rychlosti, všechno jde pomaleji. Nakonec si na to zvykneme a navíc je to atraktivnější pro diváky.
Co si myslíš o obtížnosti jednotlivých sekci?
„Tak poslední hala byla docela snadná, navíc první dvě sekce byly skoro shodné. S výjimkou Barcelony, která je vždy velmi obtížná, byly ostatní soutěže méně složité, proto nakonec byly i tak vyrovnané výsledky. To je to, co chtějí pořadatelé, je to dobré pro ně i pro lidi, ale my bychom uvítali trochu složitější sekce.
Jací byli tvoji letošní soupeři?
„Docela silní. V posledním závodě podal vynikající výkon Adam, který ztratil až po dvoubodové penalizaci. Myslím, že soupeři na mě stále více tlačí. Můj týmový kolega Fujinami se přes zimu doma hodně zlepšil, v posledním závodě málem skončil na pódiu.“
Poslední tři roky jezdíš na čtyřtaktní Montese Cota 4RT, co je na téhle motorce nejlepší a co by naopak mělo být zlepšené?
„Nyní musíme zlepšit náš výkon na venkovních trialech, kde máme problémy na kluzkém povrchu. Práce jde dobře a uvidíme, jestli nám to pomůže v šampionátu.“
Sezona teprve začala a ty už máš titul Mistra světa. Jak to vidíš dál, co ještě přijde?
„Vidím to dobře. Jsem s tímto výsledkem spokojený, dodá mi sílu do venkovních závodů. Vědomí, že jsem Mistr světa, a že mám pět titulů, mě nutí být šťastný a motivovaný. Je těžké vyhrát jen jeden titul, získat ho pětkrát je velmi obtížné.“
„Ano, to teda ano, ale jak dobře víš, bylo to velmi obtížné. V téhle soutěži je obrovský tlak konkurence. Každý rok je to těžší. Soupeři nás stále více znají a připravují se na nás. Ale to se mi líbí. Udělali jsme vynikající práci a odměnou byl další titul.“
Asi to je opravdu každým rokem těžší, ale ty zároveň každým rokem jezdíš lépe. Ve čtyřech trialech si získal tři vítězství a jedno druhé místo. Je vůbec možné jezdit neustále lépe?
„Nemyslím. Je úžasné, jak všechno vycházelo. Vítězství v domácím trialu, vítězství v zahajovacím trialu, vítězství v Itálii a tím zisk titulu. Nakonec to vypadá až hodně snadné, ale bylo to velmi těžké. Ukázalo se, že mám dobrou formu a s motorkou si rozumím.“
Na začátku roku to vypadalo, že Adam Raga a Albert Cabestany, ti chtějí trochu zavařit, ovšem v okamžiku pravdy si je dokázal porážet. Máš na to nějaký recept?
„Myslím, že trialy ve španělském a světovém mistrovství jsou hodně odlišné. Adam i Albert perfektně znají prostředí soutěže v Madridu. Ovšem ve světovém šampionátu je vše jiné, je zde na všechno jiný tlak okolí. Například Barcelona je nejtěžším závodem sezony, ale právě tyto těžké podniky mám rád, užívám si je a to se odráží ve výsledcích.“
Co pro tebe bylo v letošní halové sezoně nejtěžší, tvůj nejhorší moment?
„První kolo úvodního závodu, kdy jsem byl čtvrtý. To je špatný výsledek, to nemám rád. Takový výsledek by vše jen zkomplikoval. Nakonec ovšem byla situace pod kontrolou a vše se podařilo.“
Asi se projevila i změna řádů, která udělala šampionát složitějším...
„Ano, opravdu to bylo trochu jiné. Když musíš osm minut čekat na startu další sekce, trochu ti to rozhodí koncentraci. Je těžké se opět dostat do rychlosti, všechno jde pomaleji. Nakonec si na to zvykneme a navíc je to atraktivnější pro diváky.
Co si myslíš o obtížnosti jednotlivých sekci?
„Tak poslední hala byla docela snadná, navíc první dvě sekce byly skoro shodné. S výjimkou Barcelony, která je vždy velmi obtížná, byly ostatní soutěže méně složité, proto nakonec byly i tak vyrovnané výsledky. To je to, co chtějí pořadatelé, je to dobré pro ně i pro lidi, ale my bychom uvítali trochu složitější sekce.
Jací byli tvoji letošní soupeři?
„Docela silní. V posledním závodě podal vynikající výkon Adam, který ztratil až po dvoubodové penalizaci. Myslím, že soupeři na mě stále více tlačí. Můj týmový kolega Fujinami se přes zimu doma hodně zlepšil, v posledním závodě málem skončil na pódiu.“
Poslední tři roky jezdíš na čtyřtaktní Montese Cota 4RT, co je na téhle motorce nejlepší a co by naopak mělo být zlepšené?
„Nyní musíme zlepšit náš výkon na venkovních trialech, kde máme problémy na kluzkém povrchu. Práce jde dobře a uvidíme, jestli nám to pomůže v šampionátu.“
Sezona teprve začala a ty už máš titul Mistra světa. Jak to vidíš dál, co ještě přijde?
„Vidím to dobře. Jsem s tímto výsledkem spokojený, dodá mi sílu do venkovních závodů. Vědomí, že jsem Mistr světa, a že mám pět titulů, mě nutí být šťastný a motivovaný. Je těžké vyhrát jen jeden titul, získat ho pětkrát je velmi obtížné.“