KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 21. září do 28. září 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Na téma bodovací systém MČR

Text: Petr Řezníček, foto: Petr Štola
Na téma bodovací systém MČR
07.08.2009
 

Petr Řezníček, který po pádu v Mostě přišel o vedoucí pozici v průběžném hodnocení Přeboru Volné přes 600, nám zaslal zajímavé zamyšlení nad bodovacím klíčem pro naše republikové šampionáty silničních motocyklů.

„Tak mě jen tak napadlo, vzhledem k mojí situaci v PČR, že by nebylo od věci přepracovat bodovací systém PČR nebo i MČR. Ani tedy nevím, kde by tenhle můj návrh mohl být řešen, ale už jsem to někde viděl…

Jde o to, že vzhledem k nízkému počtu závodů (to si nestěžuji, protože finančně se to nedá zvládat a je jich i tak až, až…) je trochu zkreslený celkový výsledek v sezóně. Tedy rychlý jezdec s dobrými výsledky si jednou může vybrat smůlu v jednom závodě (například ne úplně zaviněným pádem nebo technickou závadou… obojí jsem loni i letos bohužel zažil) a následuje dost velký propad v tabulce. Šance to napravit jsou jen hodně malý a proto si říkám, že by neměl být hodnocen jen samotný výsledek v 10ti kolovém závodě, ale i vítězství v kvalifikaci a nejrychlejší kolo v závodě. To by myslím dost pomohlo, zvlášť když pak rozhoduje pár bodíků. Není to tak udělaný v AA?? Že mají třeba za Pole position i za nejlepší kolo 1 bod nebo tak nějak? To by vůbec nebylo špatný a objektivně by to hodnotilo výkon jezdců. Jiná situace je, když jedou v GP více jak 15 závodů. Tam jeden výpadek nemusí znamenat až takovou "tragédii".

Je mi jasný, že mně už to letos nijak nepomůže, ale do budoucna by to mohlo být motivační. Když už se člověk snaží v kvalifikacích a i v závodě vybudovat náskok rychlými koly, proč to neohodnotit? Předešlo by se i větším kalkulacím jezdců, protože bodování by nebylo tak jednoznačně daný. I když by se to týkalo jen těch nejrychlejších v dané třídě, mohlo by to pomoct k zatraktivnění závodů.

Jinak samozřejmě mě to teď štve, jak jsem to prokaučoval v Mostě. Si taky říkám, jestli by v přeborových třídách nebylo dobrý zavést nějaký rychlý školení na každým závodě, aby měli všichni na paměti (je tam občas i dost ne moc zkušených nováčků a licence ještě neznamená, že jsou ochotný vše na trati úplně vnímat…), že se mají respektovat vlajky a aby si ze svých kvalifikačních časů dokázali odvodit, kdy asi přes ně půjde čelo závodu o jedno kolo. Potom by se třeba tak často nestávalo, že kolaři rozhodnou o závodě (dobře si pamatuju loňský závod Volné v Mostě na 5 kol a divný nezávodní dojezd do cíle pod žlutými vlajkami...).

Jsou to jen takový úvahy, možná by se to dalo zveřejnit k diskuzi...“

Text je neupravený a je tedy v podobě, v jaké nám jej Petr Řezníček zaslal, my jen dodejme, že právo a zájmy všech silničních závodníků by v naší zemi měla hájit „asociace jezdců“, o které sice mnoho našich zejména mladších závodníků neví, nicméně která byla založená a do jejího čela si jezdci sami zvolili své zástupce. Tato asociace by měla s jezdci jednat a s jejich požadavky (většiny a odsouhlasenými) dále vystupovat.

Další informace, zprávy, aktuality a výsledky ze všech šampionátů silničního MČR a PČR, tedy i včetně závodů veteránů, najdete na serveru www.motoczech.cz .


Další články sekce