Několik čísel před GP Catalunye
Foto: Fiat Yamaha
349,3 km/h – toto je hodnota nového oficiálního rychlostního rekordu stroje kategorie MotoGP. Vytvořil jej Dani Pedrosa v prvním tréninku na Grand Prix Itálie 2009 v Mugellu. Okruh Catalunya je znám svou rychlou poslední zatáčkou a dlouhou cílovou rovinkou, tento rekord právě zde může být překonán (nejrychleji zde jel Loris Capirossi v roce 2004, kdy při testech mu bylo naměřeno 347,4 km/h).
65 – toto je počet pódiových výsledků Valentina Rossiho s motocyklem Yamaha, překonal tak nejlepšího jezdce historie této japonské továrny Wayne Raineyho, který ve své době získal pro Yamahu 64 stupňů vítězů.
60 – v sobotu, v den kvalifikace na Grand Prix Catalunye 2009, to bude přesně 60 let ode dne, kdy se na okruhu Tourist Trophy Isle of Man jel vůbec první závod Grand Prix, tedy oficiálního silničního Mistrovství světa motocyklů. Byl to závod třídy 350 ccm a tehdy ho vyhrál britský jezdec Freddie Frith (Velocette), který následně vyhrál všech pět závodů úvodní sezony GP a poté, co samozřejmě vyhrál i vůbec první světový titul v historii GP, ukončil aktivní kariéru.
20 – tolik závodů v jedné řadě již dokázal bodovat Ital Andrea Dovizioso.
17 – v neděli to bude na den přesně 17 let od doby, kdy se na pódium postavili pouze jezdci s motocykly Aprilia, což je dnes zcela běžný jev. Tento tehdejší průlom viděl v roce 1992 závod Grand Prix Německa, po kterém se v barvách Aprilie na pódiu sešli Pier Francesco Chili, Max Biaggi a Loris Reggiani.
16 – loňský závod v Catalunyi vyhrál domácí Dani Pedrosa, bylo to naposledy, kdy se mohli z vítězství radovat v japonské továrně Honda. Od té doby to je již 16 závodů bez vítězství Hondy, což je pro Japonce nejdelší šňůra od roku 1982, kdy se do Grand Prix po několikaleté pauze vrátili.
7 – jezdci na strojích Aprilia ve třídě 125 ccm již vyhráli sedm po sobě jdoucích závodů, pro italskou továrnu to je nejdelší šňůra od roku 2007.
5 – prvních pět letošních závodů třídy 250 ccm vyhrálo pět různých jezdců (Barbera, Bautista, Aoyama, Simoncelli a Pasini), to stejné jako v roce 1988, kdy pět závodů vyhráli na úvod sezony Mang, Filice, Pons, Garriga a Dominique Sarron.
3,274 sec. – toto je čas, jenž v cíli závodu MotoGP v Mugellu dělil prvních 5 jezdců v cíli. To je 8. nejlepší výsledek v elitní kategorii v celé její historii.
65 – toto je počet pódiových výsledků Valentina Rossiho s motocyklem Yamaha, překonal tak nejlepšího jezdce historie této japonské továrny Wayne Raineyho, který ve své době získal pro Yamahu 64 stupňů vítězů.
60 – v sobotu, v den kvalifikace na Grand Prix Catalunye 2009, to bude přesně 60 let ode dne, kdy se na okruhu Tourist Trophy Isle of Man jel vůbec první závod Grand Prix, tedy oficiálního silničního Mistrovství světa motocyklů. Byl to závod třídy 350 ccm a tehdy ho vyhrál britský jezdec Freddie Frith (Velocette), který následně vyhrál všech pět závodů úvodní sezony GP a poté, co samozřejmě vyhrál i vůbec první světový titul v historii GP, ukončil aktivní kariéru.
20 – tolik závodů v jedné řadě již dokázal bodovat Ital Andrea Dovizioso.
17 – v neděli to bude na den přesně 17 let od doby, kdy se na pódium postavili pouze jezdci s motocykly Aprilia, což je dnes zcela běžný jev. Tento tehdejší průlom viděl v roce 1992 závod Grand Prix Německa, po kterém se v barvách Aprilie na pódiu sešli Pier Francesco Chili, Max Biaggi a Loris Reggiani.
16 – loňský závod v Catalunyi vyhrál domácí Dani Pedrosa, bylo to naposledy, kdy se mohli z vítězství radovat v japonské továrně Honda. Od té doby to je již 16 závodů bez vítězství Hondy, což je pro Japonce nejdelší šňůra od roku 1982, kdy se do Grand Prix po několikaleté pauze vrátili.
7 – jezdci na strojích Aprilia ve třídě 125 ccm již vyhráli sedm po sobě jdoucích závodů, pro italskou továrnu to je nejdelší šňůra od roku 2007.
5 – prvních pět letošních závodů třídy 250 ccm vyhrálo pět různých jezdců (Barbera, Bautista, Aoyama, Simoncelli a Pasini), to stejné jako v roce 1988, kdy pět závodů vyhráli na úvod sezony Mang, Filice, Pons, Garriga a Dominique Sarron.
3,274 sec. – toto je čas, jenž v cíli závodu MotoGP v Mugellu dělil prvních 5 jezdců v cíli. To je 8. nejlepší výsledek v elitní kategorii v celé její historii.