KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 14. září do 20. září 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Několik informací z příprav Moto2

Foto: BQR
Několik informací z příprav Moto2
08.10.2009
 

Po zveřejnění seznamu týmů pro šampionát Moto2 se začaly stále ve větší míře objevovat zprávy z příprav na tento nový světový šampionát, jenž od příští sezony nahradí klasickou třídu GP 250cc.

Hayate se již soustředí pouze na Moto2
Celkem 5 miliónů Liber bylo potřeba seznat na sezonu MotoGP 2010 a tím si zajistit pronájem stroje Yamaha YZR M1. Ty se nepodařilo sehnat a tak tým Hayate Racing soustředí všechny své síly již pouze na projekt stroje Moto2. „V těchto chvílích nejsme schopni sehnat potřebné finance pro MotoGP a tak se již soustředíme na levnější závodění v Moto2, i když se MotoGP zatím nevzdáváme,“ říká šéf týmu Hayate Andrea Dosoli. „Máme dvě místa do Moto2 a pro tyto závody skoro zabezpečený rozpočet. Samozřejmě, že zůstat v MotoGP by bylo lepší, ale v těchto okamžicích to prostě nejde,“ doplnil Dosoli, který také potvrdil, že pojedou s podvozkem konstrukční dílny Eskila Sutera, který v minulosti spolupracoval s továrnou Kawasaki.

FTR Moto M209 již o víkendu v Montmeló
Již o tomto víkendu se v rámci španělského šampionátu představí další nový stroj pro třídu Moto2. Stroj postavený společností FTR Moto byl dnes představený v Londýně. Stroj bude v příštím roce jezdit v Mistrovství světa Moto2. Šéf FTR Moto, pan Steve Bones, dnes při prezentaci poznamenal: „Již 15 let stavíme motocyklové podvozky pro různé závodní týmy, včetně týmu Kennyho Roberts, Foggy Petronas a KTM. Nová třídy Moto2 nám dovolí využít všechny naše znalosti a dovednosti.“
Společně s týmem Joe Darceyho se tento stroj představí v posledních třech závodech španělského šampionátu CEV, tedy poprvé již tento víkend na okruhu Catalunya nedaleko Barcelony, kde jej bude pilotovat místní jezdec Diego Lozano, ovšem pro poslední dva závody v Jerezu a Valencii byl vybrán již zkušený čtyřtaktní pilot Greame Gowland, který s tímto týmem vyhrál v roce 2007 španělský titul v supersportech.

Tech 3 bojuje o Toniho Eliase
Jako jednička týmu Tech 3 by měl být v roce 2010 ve třídě Moto2 španělský jezdec Toni Elias. Tento jezdec nechtěl opustit Grand Prix a proto odmítl několik nabídek z WSBK. Nyní vyjednává s panem Herve Poncharalem o startu v jeho „záložním“ týmu Moto2. Samotný Poncharal o Toniho usiluje, jeho angažmá si dal jako prvotní cíl. „Toni je někdo, o koho máme velký zájem. Teoreticky bychom chtěli jednoho zkušeného jezdce, který bude od začátku bojovat o vítězství a pomáhat vývoji motocyklu, a druhého jezdce mladého, kterému můžeme pomoci v jeho další kariéře,“ říká Poncharal, který vedle Eliase jedná s Alexem de Angelisem, Mattiou Pasinim, Shuheyem Aoyamou a Julesem Cluzelem.

Gresiniho plány zpožděny o dva měsíce
Fausto Gresini upřel svou pozornost v otázce jezdce pro tým Moto2 na aktuálního lídra supersportového šampionátu Cala Crutchlowa. Ten však dodrží svou smlouvu s továrnou Yamaha a v roce 2010 pojede WSBK. „Dlouho jsme jednali s Calem, aby posílil náš tým, on se ale nakonec rozhodl zůstat s Yamahou. Respektuji jeho rozhodnutí, ale zpozdilo to o dva měsíce naše plány. Jsem zklamaný,“ říká Fausto Gresini, který se nevzdává Cala Crutchlowa, jehož by chtěl získat pro sezonu Moto2 roku 2011.

Další projekt nese název RSV Motors
Vedle již prezentovaných výrobců podvozku pro Moto2 bylo oznámeno další jméno výrobce, jenž by chtěl své stroje nasadit do některého z přijatých týmů. Pod projektem s názvem RSV Motors jsou podepsaní Italové Salvatore Giorlandino a Riccardo Drisaldi. Prvním z nich je bývalý superbikový jezdec známý pod přezdívkou „Snoopy“, v současnosti manažer týmu Honda Althea v Mistrovství světa Superbike. „Zatím je tu závazek s týmem Althea až do závodu v Portimau, ale po něm jsme připravení naplno věnovat naše síly tomuto projektu,“ říká Salvatore Giorlandino. Stroj s názvem DRH 600 bude poprvé jezdit při testech v prosinci tohoto roku. Jezdci pro tento stroj zatím nebyli oznámení, nicméně Salvatore Giorlandino poznamenává, že jednají jak s jezdci supersportového Mistrovství světa, tak nejprestižnějšího šampionátu MotoGP. Stroje DRH 600 budou dodávané s pérováním Ohlins a brzdami Brembo, jeden stroj včetně motoru a náhradních dílů, by měl přijít na 145 tisíc Euro. Tým plánuje vlastní vstup do Moto2 v roce 2011, prozatím je připraven dodat přibližně 10 strojů, včetně dvou s plnou tovární podporou Hondy Europe.


Další články sekce