Několik nej... po Číně, ale nejen po ní
Každý víkend, kdy se jedou motocyklové závody, přináší i řadu zákulisních zajímavostí, které ze začátku vypadají jako pouhé \"jedna paní povídala\", ale postupně se časem ukáže, že to je pravda.
Dvě divoké karty pro Bena Spiese
Dvojnásobný americký šampión superbiků, na snímku se svým "manažérem" Kevinem Schwantzem, by se měl podle očekávání zúčastnit na divokou kartu obou dvou závodů MotoGP na americké půdě, tedy 20. července v Laguna Seca a 14. září při Indy - GP. Vždy jako týmový kolega Lorise Capirossiho a Chrise Vermeulena, tedy s třetím motocyklem Rizla Suzuki GSV. Američan Spies tento motocykl testoval už vloni po finále ve Valencii 2007. A chtěl by v roce 2009 jet - je to pochopitelně i přání Kevina Schwantze - celý mistrovský seriál MotoGP. Zda mu bude muset uvolnit místo Chris Vermeulen nebo bude nasazen třetí motocykl Rizla Suzuki - je zbytečné zatím předbíhat.
Téma Tibet bylo tabu - 1.
Všem zástupcům médií bylo jasně naznačeno, aby se na tiskových konferencích "vystříhali" jakýmkoliv otázkám TÉMA TIBET. Stejné upozornění dostali i týmy a jezdci. Takže ani Loris Capirossi raději nenajel na grid s tibetskou vlajkou, jak to říkal před Grand Prix v Estorilu.
Téma Tibet bylo tabu - 2.
Na startovním roštu ukázal Alvaro Bautista papír s nápisem T, který byl umístěn v průsvitné fólii. Když ho otočil, byl vidět nějaký text, ale kamera okamžitě začala nabírat něco jiného...Ve skutečnosti se jednalo o "hru" mezi Alvarem a týmem. "Začalo to zde a při každé Grand Prix ukáži jedno písmeno, ve Valencii pak z toho bude věta", vysvětluje Alvaro Bautista. A také jeho týmový šéf Jorge Martinez jasně zdůraznil, že rozhodně nešlo o téma Tibet.
Nasazení třetí Suzuki do MotoGP 2008, odloženo ad acta
Týmový šéf španělské stáje Bancaja a Mapfre, "Aspar" Jorge Martinez, oficielně dementoval, že by ještě v letošním roce vyjel do královské kubatury MotoGP s třetím motocyklem Suzuki. Důvodem jsou velké finanční náklady.
Zranění Pabla Nieta a Julese Cluzela
Druhý kvalifikační trénink stopětadvacítek znamenal konečnou pro Španěla Pabla Nieta (KTM) a Francouze Julese Cluzela (Loncin). První jmenovaný si zlomil při pádu kliční kost, druhý potom zápěstí.
Aktuelní stav "BMW M Avard"
Na čele této soutěže je po čtyřech "MotoGP - Qualifyings" Jorge Lorenzo se ziskem 88 bodů. Následují Colin Edwards (68) a dále Pedrosa (59), Rossi (56), Toseland (47) a Stoner (45).
Jen pro upřesnění, až do letošního roku se počítal v této soutěži součet časů dosažený ve všech trénincích MotoGP plus z oficielního testu IRTA - a vítězem byl jezdec, který měl nejnižší součet všech časů. Ovšem, když byl někdo zraněný, nebo například se jela kvalifikace za deště, tak to pochopitelně ovlivnilo pořadí. Proto se od letoška jednotlivé tréninky bodují jak při závodě, tedy 25, 20, 16 atd, až po 1 bod.
KTM prostě nestíhá a sponzoři jsou netrpěliví
Jedná se pochopitelně o třídu stopětadvacítek, kde hornorakouská továrna nasazuje ve čyřech týmech (of. tovární tým Red Bull KTM, a dále Onde 2000 KTM, Repsol KTM 125 cc, ISPA KTM Aran) celkem 7 jezdců, ale výsledky jsou žalostné. V průběžné tabulce MS je nejlepší jezdec na KTM na 18. místě (na snímku: Raffaele de Rosa) a šéfové týmů jsou hodně naštvaní. "Do sezóny jsme nastupovali s velkými ambicemi, a také pochopitelně s velkými finančními náklady na leasing motocyklů KTM 125. Ovšem KTM nestačí připravovat nové díly a tak sponzoři jsou už hodně netrpěliví", ozývá se jednohlasně z tábora zákaznických týmů, které jezdí letos motocykly z Mattighofenu.
Maxtra oficielně představena
Vedoucí projektu Brit Garry Taylor a konstruktér Holanďan Jan Witeveen (dříve závodní ředitel Aprilie) představili oficielně čínský motocykl Maxtra 125. Proč právě motocykl o obsahu 125 ccm a jaké jsou další plány, na to odpověděl právě Garry Taylor - dříve u týmu Suzuki GP, z jehož slov vyjímáme to podstatné: "Máme tříletý program, na jehož konci je cílem titul mistra světa ve stopětadvacítkách. Zajímala nás i třída dvěstěpadesátek, ale jelikož zde nejsou doposud daná jasná pravidla, jaké motocykly zde budou vlastně od roku 2010 startovat, tak jsme se koncentrovali na kubaturu 125 cc. Ale nevylučujeme, že se po určitém začátečnickém období porozhlédneme i v královské kubatuře".
První historické indonéské body
Stáj Pertamina Indonesia vedená zkušeným Němcem Dieterem Stappertem získala zásluhou jezdce Doni Tata Pradity a jeho motocyklu Yamaha TZ 250 za 15. místo první mistrovské body pro Indonésii vůbec.