Nicky Hayden nakonec nejrychlejším jezdcem Hondy
Pozitivní práci odvedl dnes na okruhu Phillip Island tým jezdců japonské Hondy, z nichž byl nejrychlejší Američan Nicky Hayden.
Přestože skončil dnes jako nejlepší z jezdců Hondy, ví Američan Nicky Hayden, že je před ním ještě mnoho tvrdé práce. Finální den australského testování strávil šampión MotoGP z roku 2006 prací na nastavení podvozku a testu pneumatik, ostatně stejně jako všichni ostatní jezdci HRC, kteří dnes spotřebovali desítky pneumatik Bridgestone a Michelin.
Nicky Hayden (102 kol; nejlepší čas 1:29,734):
“Skončili jsme s ucházejícím výsledkem, ale lepší bude sledovat co uděláme na závodních pneumatikách. Abych řekl pravdu, bylo těchto pár dnů trochu zklamáním. Již při čtvrtém výjezdu z boxů jsem se dostal na 1:31, ale pak jsem se nedokázal hrozně dlouho zlepšit. Honil jsem nejlepší čas a nenalezl při tom pneumatiku, která by mi vyhovovala. V loňském závodě jsem tady hodně bojoval, ale trochu se to oproti loňsku zlepšilo. Nemohu říci, že s kombinací motocykl-jezdec-pneumatiky jsem úplně spokojený. Zkoušeli jsme pneumatické ventily i klasické ventily, hodně testu pneumatik jsme udělali s normálním motorem. Podvozek byl dobrý, ale na rychlost zde nebyl přizpůsobený. Ze Sepangu jsme minulý týden odjížděli v lepší náladě, ale je ještě několik dnů do startu sezóny a my při nich budeme pokračovat ve snaze odstranit všechny problémy.“
Andrea Dovizioso (90 kol; nejlepší čas 1:29,780):
“Bylo užitečné vyzkoušet všechen náš materiál, který zde máme k dispozici. Dnes jsme udělali mnoho práce s Michelinem, testovali jsme mnoho různých pneumatik. Jsem s naší spoluprací ohromně spokojený. Snažili se rychle přizpůsobovat mé odezvě. Na závodních pneumatikách se chová náš motocykl dobře, ale trochu mám problém s vibracemi při použití kvalifikačních pneumatik. Nastává to vždy, když brzdím do zatáček. Komplikuje mi to zajet dobrý čas s kvalifikační pneumatikou. Obecně jsem s motocyklem spokojený, ale v Jerezu budeme pracovat na odstranění skákání zadního kola při tom brzdění. Úroveň tohoto šampionátu je velmi vysoká a já chci být konkurenceschopný a jezdit s nejlepšími.“
Alex de Angelis (91 kol; nejlepší čas 1:30,438):
“Dnes jsem najezdil na mém motocyklu mnoho kol a dokonce i simulaci závodu. Byl to obtížný test a jeden z nejdelších v mé kariéře. Nakonec se mi podařilo zlepšit můj včerejší čas a to je pozitivní. Ukazuje to, že jsme konkurenceschopní. Hodně nám pomáhá Bridgestone. Jsem si vědom, že je tu ještě hodně práce, kterou je potřeba udělat, ale dokázal jsem být již i nejlepším jezdcem a to je pro mě uspokojivé!“
Shinya Nakano (89 kol; nejlepší čas 1:30,728):
“Také dnes jsme pracovali na různém nastavení motocyklu. Honda RC212V je velmi konkurenceschopný stroj a já věřím, že s ním budu schopen dosáhnout v letošní sezóně dobrých výsledků. Soustředili jsme se na závodní simulaci a na test pneumatik. Nyní očekáváme nový materiál od Bridgestone, velmi věřím v jejich podporu.“
Randy de Puniet (115 kol; nejlepší čas 1:30,978):
“To byl těžký den, najezdil jsem 115 kol a otestoval mnoho věcí. Pokračovali jsme v práci na vidlicích s kombinací testu pneumatik Michelin. Má rychlost na těchto pneumatikách je dobrá a oproti včerejšímu dni jsem dnes jezdil stabilnější časy. Stále však bojuji s kvalifikační pneumatikou, u které nemám dostatečnou přilnavost zadního kola. Vím, že kvalifikace je důležitá a tak se v Jerezu musíme na toto zaměřit. Ve Španělsku také dostaneme nový motor pro rok 2008, již se na něj těším.“