KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 1. března do 7. března 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Nicky Hayden nejen o roce 2009

Foto: Ducati Corse
Nicky Hayden nejen o roce 2009
07.01.2010
 

Nicky Hayden prožil problémový rok 2009 v týmu Ducati Marlboro, ale jak sám přiznal, v roce 2010 již chce bojovat o pódium.

„Pravděpodobně to byla moje nejtěžší sezona v kariéře,“ přiznává Nicky Hayden při vzpomínce na rok 2009. „Od jejího začátku nešlo nic správným směrem. Bylo tam hodně problémů, pády, nehody, smůla, nic se nedařilo. Od třetího závodu se ale něco změnilo, a to díky novému technickému šéfovi, který dělal to, co jsem žádal. Nejlepší byl rozhodně závod v Indianapolis, ale myslím si, že i v Misanu by to dopadlo velmi dobře, jenže tam mě de Angelis sestřelil hned po startu.“
,br>
Po problémovém průběhu sezony ukázal Nicky Hayden v jejím závěru několik světlých okamžiků, které by mohly být impulzem pro práci na zlepšení v roce 2010. Navíc již samotný start testování ve Valencii naznačil, že další rok v sedle Ducati Desmosedici by mohl být pro jezdce z Kentucky lepší, jak poslední sezona v elitním MotoGP.

„První test ve Valencii byl dobrý, ukázal, že bychom mohli být v nejlepší pětce,“ pokračuje Nicky Hayden, ale hned i dodává: „jasně, tohle není moc, když jste Mistr světa, ale já jsem s tím spokojený. Podařilo se udělat další důležitý krok a já se cítím v pohodě.Teď v zimě jsem pracoval na fyzičce a relaxoval s rodinou. Byla tady i práce v aerodynamickém tunelu, protože jsem vyšší než Casey a právě to by mohlo dělat problémy. Podařilo se nám najít řešení a jaké tedy že jsou naše cíle? Chceme minimálně bojovat o pódium.“

Zajímavé informace Hayden prozradil na Casey Stonera, když odpovídal na otázky ohledně jeho „přestávky“, či pádu v zahřívacím kole ve Valencii. „Je obtížné jakkoliv hovořit o jeho problémech, nikdo v podstatě nevěděl, co se děje,“ deklaruje Nicky Hayden. „Jen jsme věděli, že to není dobré. Udělat si pauzu tři závody je trochu divné, ale když říkal, že to je správná věc... Vzhledem k tomu, že po návratu vyhrával, bylo to asi správné rozhodnutí. K Valencii asi tolik, že je oficiálním tajemstvím to, že Ducati má speciální program v řídící elektronice, který má za účel ušetřit trochu paliva před startem závodu, nedovolí vám prostě jet v zahřívacím kole rychle, ale zároveň vás ohrožuje v tom, že můžete mít studené pneumatiky. Pokud si na to nedáte pozor, je snadné se v tom vyválet a to se mu právě stalo.“


Další články sekce