Nový tým, nová třída, noví partneři
Tým Auto Kelly CP Grand Prix Racing Team a Lukáš Pešek spolu s generálními partnery týmu společnostmi Česká pojišťovna, a.s., a Auto Kelly, a.s., vstupují do své první sezóny v MS MOTO GP 250. Seriál MS bude mít letos 17 závodů, odstartuje již 9. 3. Velkou cenou Kataru a nově je zařazen závod v Indianapolis. Naším cílem je v první řadě úspěšné zvládnutí Lukášova přestupu do vyšší kubatury, které je podmíněno změnou jeho jezdeckého stylu a rozvojem jeho fyzické kondice. Rádi bychom v průběhu letošní sezóny postupně snižovali časový odstup od nejrychlejších závodníků první skupiny. V příštím roce bychom pak chtěli dosáhnout jednotlivých pódiových umístění a v celkovém pořadí se prosadit do top 6.
Lukáš Pešek v přípravném období
Bezprostředně po posledním závodu ve třídě 125 Lukáš ještě ve Valencii absolvoval dvoudenní testování motocyklu Aprilia RSW 250 a pak o 14 dní později další testování v Jerezu. Lukáš při testech prokázal svůj jezdecký talent a inteligenci a postupně se propracoval k časům, které byly na nováčka velmi dobré. Dle očekávání se ale potvrdilo, že rozdíl mezi třídami 125 a 250 je značný, např. mnohem větší než mezi 250 a MOTO GP. V souvislosti s vyšším výkonem a váhou motocyklu se především jedná o zcela jinou jezdeckou stopu a způsob brzdění. Lukáš tak musel hned od začátku zapomenout na všechny návyky a dovednosti ze třídy 125 a začít se učit vše znovu.
K dokonalému ovládnutí motocyklu 250 je také bezpodmínečně nutná perfektní fyzická kondice, především pak vytrvalost a síla. Zatímco v případě stylu je díky Lukášově jezdeckému talentu a inteligenci předpoklad rychlého zvládnutí, fyzická kondice je dlouhodobější proces s progresem v horizontu několika měsíců. Z tohoto důvodu bylo pro Lukáše prvořadým úkolem zaměřit se v zimě na fyzickou přípravu.
Tým oslovil a dohodl se na spolupráci v oblasti Lukášovi kondiční přípravy s Antonínem Strachem, jehož individuální a komplexní přístup k osobě závodníka slavil úspěchy již v případě Šárky Záhrobské. Kromě fyzické přípravy se pan Strach stará i o Lukášův jídelníček a pitný režim a bude s ním spolupracovat v průběhu celého roku. Trenér zavedl do Lukášovy přípravy zcela nové prvky jako je akrobacie, balance a především také rehabilitace a fyzioterapie, kterou Lukáš pravidelně absolvuje na Rehabilitační klinice Malvazinky. Bohužel se při vyšetřeních ukázalo, že Lukáš má v krku streptokoka, který mu zřejmě již v loňském roce způsoboval zdravotní komplikace, a tak v prosinci musela být nasazena léčba antibiotiky a Lukáš začal naplno trénovat až v lednu. Toto tréninkové manko se pak negativně projevilo na šestidenních jezdeckých testech koncem ledna v Jerezu a ve Valencii. Po návratu z testů Lukáš pokračuje se svým trenérem na budování fyzické kondice a příprava nyní probíhá v potřebné kvalitě i intenzitě.
19. – 21. 2. Lukáš absolvuje první oficiální IRTA testy ve španělském Jerezu, které opět prověří jeho aktuální připravenost. 27. 2. pak Lukáš se svým týmem odlétá do Kataru, kde nejdříve proběhnou druhé IRTA testy a pak první letošní závod, který se pojede večer pod umělým osvětlením. Kvůli zvyknutí si na podmínky, budou také IRTA testy a kvalifikační tréninky probíhat večer. Zpět do Prahy přiletíme 10.3.
Lukáš Pešek:
Lukáši, jak bys ze svého pohledu zhodnotil přípravné období a jaké jsou tvé cíle a očekávání pro letošní premiérovou sezónu ve třídě 250?
„S přípravou na sezónu moc spokojen nejsem, protože jsem v zimě marodil, a to mě v přípravě zdrželo. Teď se ale cítím fajn a doháním, co se dá. Ještě to ale bude chvíli trvat, než se budu cítit stoprocentně připraven. Je super, že mohu spolupracovat s kondičním trenérem Antonínem Strachem. Mám přesně na míru ušitý plán kondiční přípravy. Je to celkem náročné, ale baví mě to, protože vidím, že se má fyzická kondice výrazně zlepšuje. Co se týká cílů v letošní sezóně, tak myslím, že umístit se mezi desátým až patnáctým místem do půlky sezóny by bylo fajn a od půlky sezóny bych byl rád už v první desítce.“
Jak se ti pracuje s novým týmem a jak jsi spokojen s motocyklem?
„S novým týmem se mi spolupracuje velmi dobře, jsou to profesionálové a je to trošku jiný systém, než na který jsem byl zvyklý. Můj šéfmechanik Tommaso Raponi má obrovské zkušenosti a je to člověk, který mi ten přestup může rozhodně ulehčit. Dělá se mi s ním velmi dobře a uvidíme, jak nám to půjde v průběhu sezóny. Motocykl je velmi dobrý a na tuto sezónu, kdy se chci soustředit hlavně na sbírání zkušeností, je motocykl špičkově připraven.“
Zda a případně co pro tebe znamená, že tebe a tvůj tým podpoří silní partneři z České republiky?
„Je to určitě super, ukazuje se, že popularita motosportu u nás jde nahoru, protože i české firmy vidí zajímavou příležitost, jak se prostřednictvím našeho týmu zviditelnit. Pro mě je to čest mít na motocyklu takové dvě značky, které v Čechách něco znamenají.“
Manažer týmu Daniel M. Epp:
Dlouho jste chtěl do svého týmu českého závodníka, teď se Vaše přání splnilo. Jak jste zatím s Lukášem spokojen a kde případně vidíte jeho rezervy?
„Jsem samozřejmě rád, že po tak dlouhé době bude za českou společnost Paddock jezdit český jezdec, a to ne ledajaký, ale nejúspěšnější český závodník posledních let Lukáš Pešek. Zatím vše, co se u Lukáše odehrává, beru jako přípravné období, a to včetně nadcházejících IRTA testů a prvních 4 GP závodů. Takže na hodnocení je pro mě ještě příliš brzy.“
Jaká máte od Lukáše očekávání z krátkodobého i dlouhodobého hlediska a co byste s ním chtěl dokázat?
„Z krátkodobého hlediska od Lukáše očekávám především tvrdou práci, která je zapotřebí pro zdolání fyzických i psychických výzev při změně třídy. Později, zejména v druhé polovině sezóny, budu spokojen, pokud Lukášův odstup od první skupiny bude menší a menší, aby se Lukáš u Aprilie kvalifikoval na velmi žádané místo továrního jezdce. To je ale pochopitelně vysoký cíl, který se může podařit až v dalším roce.“
Lukáš měl loni velmi úspěšnou sezónu, letos se pravděpodobně nepodaří tak dobré výsledky zopakovat. Co byste vzkázal na toto téma českým fanouškům?
„Nejen českým fanouškům, ale všem, kteří nás podporují a sledují, bych chtěl říci, že přestup z třídy 125 do 250 je pro jezdce větší než z 250 do MOTO GP. Vyžaduje to velké úsilí od jezdce i jeho okolí a někdy i velkou trpělivost. Jsem si ale jistý, že Lukáš má dostatek talentu na to, aby se v roce 2009 dostal zpět na podium.“