KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 14. června do 20. června 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

O titul už jen Laverty a Crutchlow

TZ Parkalgar Honda,překlad: Richard Zazi Zanáška
O titul už jen Laverty a Crutchlow
01.10.2009
 

Týmový manažer Parkalgar Honda Simon Buckmaster, pracoval v letech 2006 a 2007 jako manažer pro Cala Crutchlowa a v letošní sezoně je manažerem Eugena Lavertyho. S jeho typickou upřímností nám prozradil, co si o obou jezdcích myslí a také jak on sám vidí nadcházející boje o titul mistra světa v kategorii supersport, které začnou závodem o tomto víkendu ve francouzském Magny Cours a vyvrcholí o tři týdny později na jihu Portugalska v Portimau.

Simone, je schopný Laverty vyhrát titul?
Ano, ten tlak, pod kterým byl, je nyní pryč. Má teď druhou šanci vyhrát šampionát a je ve velmi dobrém psychickém rozpoložení.

Jaké jsou hlavní rozdíly mezi Calem Crutchlowem a Eugenem Lavertym? A kdo podle Vás tedy vyhraje šamionát?
Eugene je velmi chytrý, jemný, tichý a střídmý kluk, který dokáže velmi dobře taktizovat a často působí až vypočítavě, což je někdy k jeho prospěchu, ale i naopak. Cal je naopak daleko agresivnější, což bývá u něj nevýhodou. V předchozích třech závodech byl Crutchlow mnohem silnější, nicméně v Imole podlehl jistému tlaku a během víkendu dvakrát upadl a nakonec i přímo v závodě. To vrátilo do hry Eugena, teď jsou oba vyrovnaní a rozhodnou nejen oni sami, ale také podpora jejich týmů a okolí. Myslím, že právě teď jsme my (Parkalgar Honda) ve výhodě.

Prozraďte, jaké jsou silné stránky a naopak, kde hledat slabiny obou týmů, tedy Parkalagar Honda a tovární Yamahy?
Jednoznačně šasí Hondy je lepší, Honda má mnohem čitelnější chování. Motorově jsme na tom zpočátku sezony byli také lépe, ovšem pak se Yamaha vrátila do hry a Hondu začala předčit, tím na nás získali výhodu. Ovšem nyní jsme díky naší usilovné práci dokázali z naší Hondy udělat ještě lepší stroj, což se potvrdilo na trati v Imole, kde jsme nad Yamahou ukázali převahu. Přesto musím říct, že oba stroje jsou velmi dobré.

Je tým Parkalgar Honda pod velkým tlakem?
Vůbec ne. Jediný tlak, který pociťujeme, vytváříme na sebe my sami. Trošku jsme očekávali, že budeme letos někde nahoře, ale náš rozpočet v porovnání s týmem Yamaha anebo Ten Kate Honda je pouhým zlomkem toho, čím disponují oni. Tím, že náš jezdec je dva závody před koncem sezony druhý s reálnou šancí na titul, jsme již dávno překročili veškerá naše očekávání. Tým je fantastický a jsem pyšný na každého našeho člena. Samozřejmě, že do sezony 2010 budeme vstupovat jako jedni z favoritů na zisk titulu, takže pak ten tlak jistě přijde.

Čím to, že váš druhý jezdec Miguel Praia letos dosahuje svých nejlepších výsledků v kariéře?
Má úžasného šéfa týmu, pana Phila Marrona a spolu s Motec electronic dokázali dát dohromady velmi konkurenceschopnou motorku. My jsme mu dali šanci a on ji chytil za pačesy. Je to velmi příjemné, když kluk, který byl zvyklý dojíždět mezi dvacátým a pětadvacátým místem najednou jezdí v top ten. Opakuji, jsem hrdý na práci týmu a na úspěchy Miguela a Eugena.

Jaký by měl vypadat ideální konec sezony na okruhu Parkalgar v Portimau?
Jednoduše tak, že Eugene získá titul na trati, která je pro tým domácí. Znamenalo by to strašně moc pro Paula Pinhera, Daniela Matose a všechny zaměstnance okruhu, zasloužili by si to. Zároveň bych rád viděl Miguela Praiu, jak překoná svoje osobní maximum a dojede lépe než devátý. Doma, před portugalskými diváky, to by byl pro něj krásný vrchol sezony.


Další články sekce