KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 27. března do 2. dubna 2023.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Ohlasy na kvalifikaci superbike

Text: Petr Štola; foto: Alstare Suzuki
Ohlasy na kvalifikaci superbike
01.03.2008
 

Jezdecké ohlasy několika protagonistů dnešního superbikového programu na australském okruhu Phillip Island.

Troy Bayliss (1. v superpole – 1:31,493)

“Ujišťuji vás, že to byl rušný den. Hned ráno jsem měl highsided v zatáčce číslo 11 a věřte tomu, že jsem cítil všech osm šroubů v mém lokti. Naštěstí to nemělo vliv na odpolední program, včetně superpole. Do zítřejších závodů si věřím, jsem rád, že se mi podařila pole position. Věděl jsem, že to bude souboj především mezi mnou a Troyem Corserem, oba zde jezdíme stejně. Kvůli mému pádu jsem nemohl dnes zajet simulaci závodu, ale Michel to dokázal a tým byl s výsledky spokojený. Zítra bude několik prvních kol jistě velmi vzrušujících a pak myslím budou rozhodovat výkony pneumatik. Měl by to výt skvělý závodní den.“

 

Michel Fabrizio (3. v superpole – 1:32,164)

“S dnešními časy jsem extrémně spokojený. Až do tohoto bodu to byl perfektní víkend a já doufám, že i zítra to bude pokračovat. Dnes jsme absolvovali simulaci závodu a já si myslím, že byla pozitivní, zvláště pak s ohledem na včerejší výsledky. Nepochybně to zítra bude výborný závod a pokud budu schopen udržet krok s oběma Troy´s, tak to pro mě bude jistě skvělý výsledek.“

 

Ruben Xaus (11. v superpole – 1:32,983)

“V superpole jsem nemohl jet tak, jak bych chtěl. Zadní pneumatika, kterou jsem si vybral, příliš hodně klouzala. Měl jsem problémy s ovládáním motorky v zatáčkách. Každopádně jsem si jist, že během závodu dokážu získat ztracené pozice zpět“

 

Max Biaggi (16. v superpole – porucha převodovky)

“Jaká škoda! Měl jsem namířeno k dobré startovní pozici, ale zadřela se mi převodovka již v zaváděcím kole. Ještě se musím rozhodnou, které ze dvou testovaných nastavení použiji do závodu, protože obě dvě se zdají dobré.“

 

Makoto Tamada (18. v kvalifikaci – 1:33,460)

“Pro poruchu prvního motocyklu jsem ztratil kus kvalifikace. Musel jsem tedy zajet kvalifikační čas na druhé motorce, která je těžší do zatáček a přitom zde jsou důležité rychlé změny směru. Ještě jsme si nevybrali pneumatiku do závodu, budeme to zkoušet v ranním Warm Upu. Jsem si jist, že do závodu uděláme maximum na zlepšení motorky.“

 

Regis Laconi (10. v superpole – 1:32,962)

“Dnes jsme v boxech udělali opravdu dobrou práci a zlepšili jsme náš motocykl. Obtížným rozhodnutím je nyní vybrat zadní pneumatiku do závodu. Jedna je tvrdá, druhá měkká. Nevíme ovšem jak dlouho vydrží měkká. Toto je poprvé, kdy jsem se opravdu dobře začal cítit na motorce. Od Kataru jsme toho hodně změnili, dokonce i pozici mého usazení. Nyní je to pro mě příjemnější. Nyní mám větší jistotu v zatáčkách.“

 

Ayrton Badovini (25. v kvalifikaci – 1:34,291)

“Nemohl jsem jezdit na motorce jak bych si představoval, i přesto jsem zlepšil svůj čas. Platím za nedostatek zkušeností na okruhu, který je obtížný a vyžaduje dobrou techniku. Zítra v zahřívacím tréninku vyzkouším nějaké nastavení, které je úplně jiné než jsem používal poslední dva dny. Nedávám si cíle, jen chci získat informace, které mi pomohou do další časti sezóny.“

 

Vittorio Iannuzzo (23. v kvalifikaci – 1:34,088)

“Mohlo to být lepší než to je. Bohužel v mém rychlém kole jsem potkal pomalu jedoucího Nieta, který mě zpomalil v době, kdy jsem měl dva své nejlepší mezičasy. Omlouvám se, ale mohl jsem být více vpředu. Nakonec jsem optimistický, mám dobré nastavení a má rychlost by měla být v závodě lepší.“

 

David Checa (15. v superpole – 1:34,166)

“V Kataru jsem nebyl v superpole a již při dalším závodě se mi to podařilo. Neměl jsem mnoho času na vyzkoušení kvalifikační pneumatiky a jízda na ní je při tom zcela jiná jak na závodních gumách. V první zatáčce jsem byl v superpole trochu vyděšený, jel jsem dost zeširoka a ztratil tam asi šest desetin. Najel jsem tam příliš rychle. Pak jsem našel dobrý rytmus, ale čas byl ztracený. Nakonec to, že jsem se do superpole dostal, byl dobrý pocit, ovšem chtěl jsem startovat ze třetí řady, ostatně jezdec chce vždy více.“

 

Troy Corser (2. v superpole – 1:32,011)

“Motorka dnes pracovala dobře, ale trochu problémy nám dělala stabilita při posledním tréninku. Bohužel jsme nemohli vyzkoušet před superpole kvalifikační pneumatiku, takže v základu jsem rychlé kolo zajel na první použití kvalifikační gumy. Nemůžu si mnoho stěžovat, protože startovat z první řady je ideální.“

 

Noriyuki Haga (7. v superpole – 1:32,728)

“Na konci volného tréninku jsem vyzkoušel kvalifikační pneumatiku a ta pracovala dobře. Zajel jsem 1:32,3. V superpole to vypadalo jako úplně jiná pneumatika. Levá strana nepracovala, vždy když jsem přidal plyn, tak to hodně klouzalo. Proto jsem ve druhé řadě. Je to zklamání, měl jsem před superpole dobrou náladu. Máme ještě trochu problémy s hrbolatou dráhou, ale již je to lepší jak včera. Zítra ráno vyzkoušíme další řešení a pak již budeme připravení na závod.“

 

Carlos Checa (4. v superpole – 1:32,447)

“S naší prací jsem spokojený. Od posledního závodu v Kataru jsme se zlepšili. Měl jsem trochu starosti s vibracemi, které mě včera trápily, ale udělali jsme nějaké úpravy a zdá se, že je to vyřešené. Trochu jsem do superpole kvalifikační pneumatice nedůvěřoval. Nevěděl jsem, jestli její použití je správná volba, ale tým mě přesvědčil a mě nezbývá než připustit, že měli pravdu. Vypadá to, že máme pro závod dobrou rychlost, můžeme bojovat s nejlepšími.“

 

Ryiuchi Kiyonari (19. v kvalifikaci – 1:33,522)

“Zítra se pokusím jezdit rychleji a získat nějaké dobré výsledky. S dosavadními výsledky jsem absolutně nespokojený.“

 

Kenan Sofuoglu (21. v kvalifikaci – 1:33,728)

“Samozřejmě nemohu s tímto výsledkem být spokojený. Vloni jsem zde prožil skvělý víkend se supersportovým strojem a nyní jsem tak vzadu. Je to těžké přijmout, ale myslím si, že až si osvojím znalosti z této motorky, mohu být s chlapci tam vpředu.“

 

Fonsi Nieto 9. v superpole – 1:32,737)

“Jak víte, superpole opravdu není mou silnou stránkou a vím, že vždy v jednom ze sektorů udělám chybu. Ale páté místo není špatné a pokud se mi podaří starty, věřím, že můžu bojovat o dobré umístění. Zítra to bude velmi, velmi těžké, rozhodující bude volba pneumatiky a její trvanlivost. Nyní si stále nejsme jistí, kterou pneumatiku použijeme a tak se rozhodneme po ranním tréninku.“

 

Max Neukirchner (7. v superpole – 1:32,543)

“Jsem se svým kolem v superpole zklamaný, udělal jsem na začátku několik chyb a vše bylo ztraceno. I když ve dvou zbývajících sektorech jsem jel dobře, chyby z toho prvního stačily na to, abych ztratil drahocenný čas. Důležitá je volba pneumatiky, zejména ta zadní potřebuje dobrou přilnavost a proto zítra ráno uděláme několik pokusů a pak se rozhodneme co dál.“

 

 

Další články sekce