KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 21. září do 28. září 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Otázka sériových litrů v MotoGP opět otevřena

Foto: Honda
Otázka sériových litrů v MotoGP opět otevřena
07.11.2009
 

Již před třemi měsíci jsme Vás informovali o plánech Carmela Ezpelety závodit v MotoGP se sériovými motory, po dvouměsíčnímu klidu zbraní se ve Valencii opět začala probírat tato záležitost, která prakticky ihned vyburcovala k aktivitě konkurenčního promotéra Infront,

V těchto dnech přišel server motorsport-magazin.com se zajímavým článkem. V rozsáhlém povídání je prakticky skloňovaná jediná otázka, a sice zavedení litrových motorů do třídy MotoGP, ovšem narozdíl od původního projektu MotoGP, by tentokrát šlo o motory ze sériových motocyklů. O nadcházejícím víkendu by se dle tohoto zpravodajského portálu měla konat ve Valencii schůzka, na níž by měla být jednáno o budoucnosti MotoGP po roce 2011.

Zavedení motorů o 800 ccm bylo chybou, kterou si dnes přiznává již většina organizátorů a aktérů MotoGP. Předpokládané zpomalení strojů se nekonalo, naopak přišlo ještě větší zrychlení při průjezdech zatáček. Snížením objemu motoru a vytvořením nových strojů byly také satelitní týmy odstaveny od možnosti nejen vyhrávat závody, ale prakticky se i dostat na stupně vítězů. Obrovské rozpočty na elektroniku strojů likvidují plány soukromých týmů.

O tom, že se opět bude o možnosti změny jednat, hovořil Carmelo Ezpeleta i v rozhovoru pro televizní společnost RTVE. „V tuto chvíli již není možné cokoliv měnit pro rok 2011, protože ve smlouvě s výrobci je stanovené, že na motocyklech se nebude až do konce roku 2011 cokoliv měnit,“ říká Ezpeleta. „O návratu motorů 1000cc ovšem přemýšlíme od roku 2012. Jednání na toto téma budou zahájené již tento víkend.“

Jak tyto motory budou vypadat? To je nejdůležitější otázka budoucích týdnů, protože Ezpeleta již v minulosti otevřeně hovořil o možnosti používání sériových motorů ve speciálních podvozcích MotoGP. Je zde ovšem několik problémů. Prvním a největším je konkurenční šampionát World Superbike, který od FIM má garantovanou soutěž s motocykly sériové produkce. V nemalé řadě je zde i neochota továren podílet se na přípravě sériových motorů pro nejexkluzivnější šampionát prototypů MotoGP. Každopádně to, že přijde nějaká změna, je prakticky již zcela jasné. Ale jaká změna to bude, si v tuto chvíli nikdo nedokáže představit, a my znát její definitivní variantu jistě ještě několik týdnů nebudeme.


Další články sekce