Postupné zlepšení jezdců Hondy
Randy de Puniet nejrychlejší, ostatní jezdci na strojích Honda sice mírně zaostali, nicméně někteří z nich potvrdili své výkony zlepšením svých časů.
Přestože dnes havaroval, byl nakonec na okruhu Sepang v Malajsii nejrychlejší Randy de Puniet, který jako by po přestupu k Hondě našel svou pravou tvář. Bohužel ostatní jezdci Hondy nedokázali Francouzův výsledek napodobit, nicméně jsou to pouze testy, které samozřejmě nejsou zaměřené na nejrychlejší kolo, ale na optimální nastavení motocyklů.
Randy de Puniet (63 kol; nejlepší čas 2:01,139):
“Dnes jsem jezdil s 16,5 palcovými pneumatikami, zatímco včera jsem zkoušel šestnácti-palcové. Vyzkoušeli jsme jiné nastavení přední části, ale nakonec jsme tam vrátili to včerejší. Také jsem absolvoval závodní simulaci, se kterou jsem byl spokojený. Jezdil jsem při ní shodné časy 2:02,5. Zítra chceme opět testovat 16-ti palcové pneumatiky a pokud budou dobré podmínky, rád bych ráno jezdil trochu tvrději. Před obědem jsem měl malou havárii, podklouzlo mi přední kolo, ale nic vážného se mi nestalo.“
Andrea Dovizioso (55 kol; nejlepší čas 2:02,006):
“Nejsem dnes moc spokojený, ale je to kvůli tomu, že jsem si dal vysoké cíle. Chci také vyřešit co nejvíce problému, co nejrychleji dovedu. Máme ještě nějaké problémy s motorovou brzdou a trochu s vibracemi zadního kola. Jízda na takovém motocyklu unavuje a tak uděláme vše pro zlepšení. Skvěle spolupracujeme s Michelinem a tak vím, že společně můžeme postoupit dále.“
Shinya Nakano (54 kol; nejlepší čas 2:02,095):
“Nakonec jsem zajel na závodních pneumatikách dobrý čas. Dopoledne to bylo dobré, ale odpoledne vše zhoršila obrovská teplota dráhy. Bylo to nevhodné dokonce i pro kvalifikační pneumatiku. Naštěstí jsem dnes alespoň našel dobrou zadní pneumatiku. Podvozek fungoval stejně dobře jako včera, ale zlepšilo se nastavení přední vidlice. Mnoho jsme toho nevyzkoušeli na elektronice, to necháme na Phillip Island, kde budeme příští týden. Zítra vyzkoušíme ještě nějaké nastavení podvozku a nějaké nové pneumatiky.“
Nicky Hayden (66 kol; nejlepší čas 2:02,102):
“Ráno jsem použil standardní motor. Zajel jsem své nejlepší kolo a pak se začal věnovat novému motoru. Tento motor se trochu podobá tomu, který jsme testovali na závěr loňského roku. Má dobrou výkonovou křivku, větší sílu, ale trochu trpí na maximální rychlosti. Navíc jsem musel po každých dvanácti kolech zajet do boxů ke kontrole systému a tak jsem se nemohl dostat do správného rytmu. Vím, že s těmito ventily jde naše cesta správným směrem. Celý den jsem jezdil na závodních pneumatikách. Také jsem testoval několik pneumatik, vyzkoušel jsem si 16 palců na zadním kole. Rovnováha motocyklu s touto pneumatikou nebyla dobrá a tak musíme analyzovat získaná data. Uvidíme jaký motor použijeme zítra, musíme si to probrat.“
Alex de Angelis (41 kol; nejlepší čas 2:02,914):
“Ráno to bylo dobré, podařilo se mi zlepšit můj nejlepší čas. Jezdil jsem stabilně rychleji než včera. Hodně práce jsme vložili do nastavení zavěšení zadního kola. Motorka se nyní lépe chová a dobře se s ní projíždí zatáčky. Trochu jsem si hrál s elektronikou, vymýšlel jsem možnosti, jak to zlepšit v zatáčkách. Dnes jsem nevyzkoušel žádné kvalifikační pneumatiky.“