Před GP Catalunye
Od roku 1992 se koná bez jediného přerušení Grand Prix na okruhu Catalunya v Montmelo u Barcelony, letos se tedy na španělském okruhu pojede posedmnácté, několik údajů z dosavadních šestnácti ročníků naleznete v této tiskové zprávě promotéra mistrovství světa, společnosti Dorna.
· Pouze 4 další okruhy mají delší sekvenci závodů Grand Prix bez přerušení, je to Jerez, Mugello, Donington a Assen.
· První závod třídy 500 ccm měl v Catalunyi na pódiu zástupce tři různých továren. Vítěze Wayne Raineyho na Yamaze, dále Micka Doohana na Hondě a Douga Chandlera na Suzuki.
· Nejúspěšnějším výrobcem nejprestižnější třídy je Honda, která má v Catalunyi sedm vítězství, nicméně poslední je již z roku 2002, kdy slavila s Valentinem Rossim. Catalunia je místem, kde Honda již nejdéle nevyhrála, a to ze všech okruhů, které v posledních šesti letech představily závody MotoGP.
· Yamaha vyhrála v Catalunyi první tři závody nejprestižnější kategorie, ale pak měla desetiletou pauzu, až do roku 2004, kdy Rossi vyhrál první ze tří vítězství, které od toho roku získal v jedné řadě.
· Ducati má v Catalunyi dvě vítězství, včetně jejich prvního triumfu ve třídě MotoGP, kterého dosáhl v roce 2003 Loris Capirossi.
· Suzuki má z Catalunye pouze jediné vítězství, když se radovala v roce 2000 sestava týmu okolo Kennyho Robertse jr. Nejlepší výsledek Suzuki s jejich čtyřtaktním motocyklem je 4. místo Johna Hopkinse z posledních dvou závodů.
· 5. místo Randy de Punieta z loňského závodu MotoGP, je nejlepším výsledkem Kawasaki z tohoto okruhu.
· Pole position není v posledních šesti letech zrovna velkou výhodou, jediným kdo v tomto období dokázal zvítězit v závodě poté, co startoval z pole position, byl Valentino Rossi v roce 2004. Nicméně v posledních šesti letech dokázali zvítězit vždy jezdci, kteří byli v kvalifikaci do 4. místa.
· Posledních 5 vítězů závodu třídy 250 ccm naopak startovalo vždy z pole position a všech 16 vítězů závodů této třídy na tomto okruhu vždy startovalo z první řady.
· Prvních pět jezdců v cíli loňského závodu třídy MotoGP jelo na jiných značkách motocyklů. To se předtím naposledy stalo v roce 1972 ve švédském Anderstorpu, kdy také v závodě třídy 500 ccm (dnes MotoGP) dojelo do cíle prvních 5 jezdců na jiné značce motocyklu.
· Nejúspěšnějším jezdcem historie Grand Prix je na okruhu Catalunya Ital Valentino Rossi, který zde slavil již osm vítězství (1x ve třídě 125 ccm, 2x ve 250 ccm, 1x v 500 ccm a 4x v MotoGP). Je to dvakrát tolik, co v Catalunyi vyhrál druhý z nejúspěšnějších vítězů, kterým je Max Biaggi, jenž zde vyhrál čtyřikrát závod třídy 250 ccm.
· V závodě nejprestižnější třídy dokázal vyhrát v Catalunyi doposud třikrát domácí jezdec. V roce 1995 a 1999 Alex Crivillé a v roce 1996 Carlos Checa.
· Dominují zde pneumatiky Michelin, které jezdci třídy MotoGP použili od roku 1995 k dvanácti vítězstvím v řadě, naopak vítězství Casey Stonera z loňského roku je prvním vítězstvím pro pneumatiky Bridgestone.