KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 23. do 29. listopadu 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Předposlední CEC

Text a foto: Vladimír Novotný
Předposlední CEC
21.09.2009
 

O neděli 13.09.2009 hostil Mostecký autodrom podruhé v letošní sezoně naší akci vytrvalostních závodů zvaných Cech Endurance Cup spojených s pátečním CEC2, k tomu ještě dvěma jedenáctikolovými závody Pirelli Motohouse Cupu a aby toho nebylo málo, samozřejmě i spousty volného ježdění.

Ale jak se nám vlastně ten závod CEC vyvíjel? Těžko říct jestli to bylo tím, že datumovka ukazovala zrovna třináctého, nebo byly nějaké erupce na v ten den ne zrovna viditelném slunci. Pravdou ovšem je, že safety car vyrazil do akce už po několika vteřinách závodu, hned v nájezdu do druhého kola. V úvodní pasáži okruhu před vracákem totiž havarovala hnedle trojice jezdců, kdy jeden z nich neudržel při brždění v rovnováze svůj motocykl a při podklouznutí předního kola vzal ssebou ještě dva soupeře.   A tak týmy Na Pohodu (27), BOSS Racing (66) a motobike@cz (12) po první půlhodině jednoznačně uzavíraly startovní pole. Ve výsledcích bylo za nimi možné nalézt už jen pro tento závod nestratující KWS Racing (5) a MOTORIDE-ACENT TEAM SK (15).

Po několika kolech strávených za safety carem se pole v pátém kole mohlo opět rozjet do dalších bojů. Start se jednoznačně nepovedl týmu MPT Racing (83), jejichž jezdec havaroval na startu do zahřívacího kola, ale nakonec se mu podařilo se strojem posléze odstartovat do závodu. Mezi zaspavší po startu se mohl počítat i tým HB Racing (110), těm nechtěl na startu moc chytit motocykl.

Pořadí po startu bylo víceméně obvyklé ČMN Vlčáci (74), za nimi BHR Racing Team Karviná (76), ovšem jedna novinka tu přecejen byla, před IBOS Eli Racing tým (57) se dostal pro tento závod vytvořený tým se supersportem. DAFE-PLAST Racing tvořený třemi střelci z MČR Jiřím Fejtou, Václavem Jirušem a mladým účastníkem ME Superstock 600 Michalem Salačem.

Trojici nejlepších z amatérských superbiků tvořili HKT Racing (199), Rikimoto RAcing Team (46) a Dafit s.r.o. (88). Amatérským supersportům vévodili tentokráte po startu HRR (21) s Endurance Racing Teamem Midland (222), kdy jindy vévodící Motoráj časopis Crew (68) zůstal mírně zpět. Ale nemělo to být na pořád, kluci s tím rozhodně chtěli něco udělat. Hned v úvodu se na trati sešla velmi zajímavá trojice, to když Pavel Bittner z týmu Na Pohodu po pádu Jirky Frkala musel ještě jednou zajet do boxů a posléze narazil  na trati na duo Kamil Holaň, Přemek Glinz.

Jak už jsem psal, ten den nebylo slunce moc vidět a tak se nebylo čemu divit, když po hodině a půl závodu začalo pršet, sice mírně, ale voda to byla a nejednomu účastníkovi závodu zamotala hlavu, protože to nebylo poprvé a ani naposled co se snesly z nebe kapky. Na namoklém povrchu Mostecké trati šel k zemi při brždění na cílové rovince Míra Švec, který se ukázal coby host v týmu BHR Racing Karviná, na sedmičce si ve stejnou chvíli ustlal a dost pošramotil stroj zástupce týmu Café Racer (333).  Na trať nám opět vyjel safety car a deset minutek kroužil před jezdeckým polem. Čas 15:27 byl nakonec rozhodujícím ještě pro jeden tým, to když havaroval jezdec týmu HR Racing I (7) a ukončil tak veškeré naděje týmu na dobrý výsledek, posléze už jen ostatní kroužili a vozili se, aby to po třech hodinách závodu zabalili úplně.

I zeptal jsem se několika účastníků, jak ten závod vidí:

Maťo Jarombek (Motoráj časopis Crew 68): “Opět za nás startoval Pepa Pončík, odjel si svoje a jel super. Já šel střídat když začalo pršet, vyjel jsem na mokrých gumách, jenže jak rychle déšť přišel, tak taky odešel a tak jsem v zápětí jel střídat, na těch mokrých gumách se jet nedalo a do boje vyrazil Kuba Paleček.“

Štěpán Jelínek (HRR21): “Rozjeto máme opět slušně, jedeme zase ve dvou, protože ač už jsme měli být konečně zase tři, včera se nám včera v Pirelli Cupu zranil Pavel Kabát a tak s to s Tomášem zase táhneme ve dvou. Málem jsem sebou praštil na tom vapexu v šikaně, vyjel jsem trochu mimo stopu, naštěstí když  už motorka jela po padáku se mi to nějak podařilo ustát a pokračoval jsem dál.“

Jirka „SID“ Dorňák ( BHR Racing Team Karviná 76): “Tak ještě jsem nejel, ale zrovna se chystám jít na to, bohužel před chvílí upadl na cílovce MíraŠvec, kdy si asi trošku nevšimnul že je tam ještě mokro, ale hlavní na tom celém je že mu není nic vážnýho. Zlomil si malíček pravé ruky. Jedeme dál, uvidíme jestli se nám podaří ještě udržet bednu, ale určitě se o to pokusíme. A pak s ebudeme těšit na finiš na Lausitzu.“

Daniel Brož (BOSS Racing 66): „V tom prvním kole došlo přede mnou k pádu, musel jsem jít na brzy víc než bylo v nájezdu potřeba a hlavně než jsem si v tom momentě na obrubníku mohl dovolit. Ustřelil mi předek. Jsem rád že se mi alespoň povedlo nesestřelit nikoho dalšího. Víc už si nepamatuju, teď jsem se vrátil z nemocnice se zlomenou klíční kostí.“

A tak po havárii Jiřího Brože, který o týden dřív v závodě supersportů našel ve svém pádu na Hungaroringu při boji o titul též jednu zlomeninu klíční kosti, přibyl k němu i jeho bratr přesně o týden později.

Klíční kost a zlomenou ruku měl po témže incidentu i Jirka Frkal z týmu Na Pohodu (27) a jak to viděl v závěru závodu jeho týmový kolega Pavel Bittner? : „Ten nezaviněný Jirkův pád pro nás samozřejmě znamenal hned od úvodu velkou diferenci, pak nás ještě zdržel problém se zadní gumou,  to všechno nám moc do karet nenahrálo, ale nakonec když jsem vyjel, chytl jsem se s Přemkem Glinzem a Kamilem Holaňem, takže jsem si skvěle zazávodil.  Jsme na tom teď dobře psychicky, trošku hůře výsledkově J, ale to nám nevadí, protože my jsme na pohoduJ

K asi nejpodivnější věci se odhodlal tým startovního čísla 40 SBK HONDA, jak si možná vzpomenete, při minulém Moteckém závodě byl tento tým vyhlášen za jednoznačného vítěze v průjezdech retardérem rovně. Tentokráte se pánové poučili, ovšem retardér jim dělal problém stále, sice nejezdili rovně, ovšem nápad otáčet se v trénincích a přes upozornění i v závodě do protisměru, k tomu se už snad nedá nic říci.

Celkové vítězství patřilo supersportovému týmu licencovaných jezdců DAFE-PLAST Racing Teamu (89), jenž zvítězil v celkovém pořadí závodu, ovšem vzhledem k tomu že se hoši účastnili kategorie supersportů s licencí, ve které jezdí pouze dva týmy, nebyli hodnoceni do celkového pořadí.

Z vítězství mezi licencovanými superbiky se letos již poněkolikáté radoval tým ČMN Vlčáci, tentokráte o celá tři kola před mocně finišujícím týmem BHR Racing Karviná a o dalších 48 vteřin zpět skončili jezdci týmu IBOS Eli Racing (57), kteří tentokráte jeli bez tahouna Zdendy Brabce, který utrpěl při trénincích před posledním závodem MČR na Hungaroringu mnoho zlomenin po těžkém pádu. Zdendo my tě tímto zdravíme a přejeme brzké uzdravení!!!

V nelicencovaných superbicích zvítězila konečně partička HKT RAcing (199) o pouhých šest vteřin před týmem MotoRobert (4) a třetí byli hoši z Rikimoto Racing Teamu.

Nelicencované supersporty se staly tentokráte kořistí kluků z HRR týmu, kteří jak jsem již informoval startovali ve dvou a tak za svůj výkon zaslouží smeknout klobouk. O dvacet vteřin zpět skončil Endurance Racing Team Midland (222) a třetí byli po závěrečné penalizaci za najetí an trať pod červeným světlem kluci z týmu Motoráj časopis Crew.

Superbike Elit:
1.HKT Racing–Ondřej Hradec, Petr Koluch, Jan Táborský
2.MotoRobert-Alan Krecar, Petr Pastor, Robert Papežík 
3.Rikimoto Racing Team-Marek Hartl, Martin Frank, David Kovanda

Supersport Elit:
1.HRR-Štěpán Jelínek, Tomáš Skýva, Pavel Kabát
2.Endurance Racing Team Midland-Robert Frnka, Milan Murgaš, Petr Svoboda st., Petr Svoboda ml.
3.Motoráj časopis Crew-Jakub Paleček, Josef Pončík, Martin Jarombek

Superbike:
1.ČMN Vlčáci-Kamil Holaň, Petr Holanec, Helmut Berghofer, David Valenta
2.BHR Racing Team Karviná-Richard Balcar, Přemek Glinz, Jiří Dorňák, Jaromír Švec
3.IBOS Eli Racing Team-Víťa Šopík, Martin Hobza, Roman Michalák, Marek Káňa

Kompletní fotogalerii naleznete Z D E ........


Další články sekce