Přestupy v endurovém světě
Foto: J. Edmunds / KTM
04.12.2009
Nejen jméno našeho Michala Kadlečka je skloňované ve spojitosti Mistrovství světa v enduru pro rok 2010.
TM
Skvělý český závodník je spojován se satelitním týmem TM, za který by mohl jet celé Mistrovství světa v kategorii E3. Společně s ním je spojované jméno Luca Cherubini, tedy italského jezdce, jenž v letošní sezoně již také jezdil se strojem TM. Ten by mohl jezdit v satelitním týmu kategorii E1 (tedy přesun z letošních E2).
V hlavním továrním týmu budou nasazeni Maurizio Micheluz (E1) a Rodrig Thain (E2).
Třetím týmem s modrými stroji TM bude tým TM Electraction, který představí v E2 Toby Price (AUS) a Gordona Crockarda (IRL). Zatímco tato dvojice nebyla ještě oficiálně potvrzená, juniorskou soutěž již má jistou Ir Phillip McLaughlin.
KTM
Rakouská KTM se pochopitelně opět těší největšího zastoupení. V továrním týmu Farioli KTM Factory pojedou E1 Ital Thomas Oldrati, Fin Eero Remes, ale dle posledních dostupných informací i aktuální šampión „dvojek“, Francouz Johnny Aubert. Toho by ve dvojkách měl nahradit Španěl Ivan Cervantes, kterého by naopak ve „trojkách“ měl nahradit „jedničkář“ Simone Albergoni.
Pak zde máme onen privátní tým s plnou tovární podporou, tedy KTM Factory Support. Do něj byla angažovaná britská hvězda David Knight, která pojede samozřejmě trojky, kde se představí společně s Marcusem Kehrem. Tým nasadí tři jezdce také do juniorského šampionátu. Potvrzen je však zatím jen Španěl Lorenzo Santolino.
Nováčkem v Enduru bude letošní Mistr světa MX3, Francouz Pierre Renet, který pojede endurový šampionát kategorie E3 v barvách KTM France.
Pomalu se přesuneme k dalšímu výrobci, ale přesun musíme začít ještě v „oddělení“ KTM. Sem totiž spadá část KTM Iron Teamu, který s rakouskými motocykly nasadí dva juniory, ze kterých by měl jedním být Edoardo D´Ambrosio z Itálie.
Husaberg
Druhá polovina KTM Iron Teamu ovšem pojede na strojích Husaberg, což je vlastně jedna z divizí KTM. Kdo to bude, nebylo zatím oficiálně oznámeno, ale na webech se spekuluje, že by jedním jezdcem mohl být Ital Alessandro Botturi.
Silné zastoupení bude mít tým Husaberg Factory, tedy hlavní tovární tým tohoto výrobce. Oriol Mena, Joakim Ljunggren a Valtteri Salonen zůstávají a pojedou některou z kategorii E2 nebo E3. Jisté je zatím jen to, že Mistr světa Enduro Junior Oriol Mena pojede kategorii E3. V týmu dále zůstává i junior Carl Sjoo, kterého mezi nejmladšími doplní od Yamahy přicházející Benoit Fortunato.
Husqvarna
Tovární tým Husqvarna CH Racing vyrazí do boje o světové body v tomto, již potvrzeném složení: kategorie E1 Antoine Meo (FRA), kategorie E2 Matti Seistola (FIN) a Bartosz Oblucki (POL), kategorie E3 Sebastien Guillaume (FRA) a Jonathan Manzi (ITA), který pojede juniory. Tedy tým zůstává ve stejném složení jako v letošní sezoně.
Kawasaki
Zelený stroj týmu Kawasaki Moto Pulsion pojede ve třídě E2 Nicolas Paganon z Francie. Tým dále nasadí ještě dva jezdce. Jména zatím nebyla zveřejněná, nicméně velmi nahlas se mluví o dalším motokrosovém přestupu. Barvy tohoto týmu by v roce 2010 mohl hájit Francouz Jeremy Tarroux.
Yamaha
Tým Yamaha Cepsa Pons dále nasazuje ve dvojkách skvělého Španěla Cristobala Guerrera a jeho bratra, letošního španělského šampióna třídy E3, Victora Guerrera, jenž ovšem ve světě pojede soutěž juniorů, ve které by měli jet ještě další dva zástupci tohoto týmu.
Šampionát poté s Yamahou pojede ještě i portugalský tým Yamaha CRN Moto Fundador, který by mohl nasadit portugalskou dvojici Sandro Marcos a Paulo Felicia.
Suzuki
Zatím nepotvrzený je start britského týmu Suzuki UK, který by měl představit dvojici svých jezdců Paula Edmondsona a Toma Sagara.
BMW
Fabrický stroj pojedou zcela jistě Juha Salminen (E2) z Finska a jeho krajan Marko Tarkkala (E3), které doplní několik juniorů. Jejich jména však zatím nebyla představená.
Honda
týmu HM Honda Jolly Racing se samozřejmě představí Mistr světa Mika Aholla z Finska, který ale tentokrát pojede kategorii E2. Dále Italové Oscar Balletti a Fabio Mossini, kteří pojedou některou z kategorií E2, či E3.
Francouzská podpora Yamahy je tým HM Euroboost France, jehož barvy bude ve třídě E1 hájit Francouz Julien Gauthier a ve třídě junior jeho krajan Jeremy Joly.
Beta
Tým Beta Boano Racing chce do světa s pěticí jezdců, ze které zatím potvrdil dvojici Rudy Cotton z Francie (E3) a Fabrizio Dini z Itálie (E2). Ty by měl, stejně jako letos, doplňovat nadějný italský junior Mirko Gritti. Beta ovšem v posledních týdnech vzrušila endurový svět připravovaným „velkým“ přestupem ze světa motokrosu. Do endura by se totiž měl přestěhovat špičkový francouzský motokrosař Julien Vanni, jenž by za Betu mohl jet šampionát prestižních E2. Přestoupit od Gas Gasu k Betě by mohl pro rok 2010 i Elie Vecchi, jenž by samozřejmě dále pokračoval v juniorech.
Gas Gas
V továrním týmu samozřejmě pokračuje další sezonou Francouz Christophe Nambotin, kterého ve „trojkách“ bude opět doplňovat Španěl Jordi Figueras. O smlouvě pro rok 2010 má jasno Yannick Bossi, který letos jezdil s TM Evropu, ten pojede juniory. V novém šampionátu žen se představí excelentní dáma Ludvine Puy z Francie.
Aprilia
Továrna Aprilia pro rok 2010 potvrdila zatím jen motokrosový tým, takže veškerá jména jsou pouze velkou spekulací. A jaké že to jsou jména? Mohl by zůstat Antoine Letellier z Francie, ale i přijít Cristian Beggi z Itálie. Každopádně Aprilia chce jet v roce 2010 s více jak s jedním jezdcem, se kterým absolvovala letošní sezonu.
Sherco
Jediný tým bude opět ten tovární. V něm pokračuje Jordan Curvalle, zatímco od KTM přichází Fabien Planet, stejně jako třetí Francouz Romain Boucardey. Zatímco posledně jmenovaný pojede pochopitelně juniory, další dva jezdci zatím nemají přesně definovanou kategorii, nicméně, určitě by to neměly být „trojky“.
Skvělý český závodník je spojován se satelitním týmem TM, za který by mohl jet celé Mistrovství světa v kategorii E3. Společně s ním je spojované jméno Luca Cherubini, tedy italského jezdce, jenž v letošní sezoně již také jezdil se strojem TM. Ten by mohl jezdit v satelitním týmu kategorii E1 (tedy přesun z letošních E2).
V hlavním továrním týmu budou nasazeni Maurizio Micheluz (E1) a Rodrig Thain (E2).
Třetím týmem s modrými stroji TM bude tým TM Electraction, který představí v E2 Toby Price (AUS) a Gordona Crockarda (IRL). Zatímco tato dvojice nebyla ještě oficiálně potvrzená, juniorskou soutěž již má jistou Ir Phillip McLaughlin.
KTM
Rakouská KTM se pochopitelně opět těší největšího zastoupení. V továrním týmu Farioli KTM Factory pojedou E1 Ital Thomas Oldrati, Fin Eero Remes, ale dle posledních dostupných informací i aktuální šampión „dvojek“, Francouz Johnny Aubert. Toho by ve dvojkách měl nahradit Španěl Ivan Cervantes, kterého by naopak ve „trojkách“ měl nahradit „jedničkář“ Simone Albergoni.
Pak zde máme onen privátní tým s plnou tovární podporou, tedy KTM Factory Support. Do něj byla angažovaná britská hvězda David Knight, která pojede samozřejmě trojky, kde se představí společně s Marcusem Kehrem. Tým nasadí tři jezdce také do juniorského šampionátu. Potvrzen je však zatím jen Španěl Lorenzo Santolino.
Nováčkem v Enduru bude letošní Mistr světa MX3, Francouz Pierre Renet, který pojede endurový šampionát kategorie E3 v barvách KTM France.
Pomalu se přesuneme k dalšímu výrobci, ale přesun musíme začít ještě v „oddělení“ KTM. Sem totiž spadá část KTM Iron Teamu, který s rakouskými motocykly nasadí dva juniory, ze kterých by měl jedním být Edoardo D´Ambrosio z Itálie.
Husaberg
Druhá polovina KTM Iron Teamu ovšem pojede na strojích Husaberg, což je vlastně jedna z divizí KTM. Kdo to bude, nebylo zatím oficiálně oznámeno, ale na webech se spekuluje, že by jedním jezdcem mohl být Ital Alessandro Botturi.
Silné zastoupení bude mít tým Husaberg Factory, tedy hlavní tovární tým tohoto výrobce. Oriol Mena, Joakim Ljunggren a Valtteri Salonen zůstávají a pojedou některou z kategorii E2 nebo E3. Jisté je zatím jen to, že Mistr světa Enduro Junior Oriol Mena pojede kategorii E3. V týmu dále zůstává i junior Carl Sjoo, kterého mezi nejmladšími doplní od Yamahy přicházející Benoit Fortunato.
Husqvarna
Tovární tým Husqvarna CH Racing vyrazí do boje o světové body v tomto, již potvrzeném složení: kategorie E1 Antoine Meo (FRA), kategorie E2 Matti Seistola (FIN) a Bartosz Oblucki (POL), kategorie E3 Sebastien Guillaume (FRA) a Jonathan Manzi (ITA), který pojede juniory. Tedy tým zůstává ve stejném složení jako v letošní sezoně.
Kawasaki
Zelený stroj týmu Kawasaki Moto Pulsion pojede ve třídě E2 Nicolas Paganon z Francie. Tým dále nasadí ještě dva jezdce. Jména zatím nebyla zveřejněná, nicméně velmi nahlas se mluví o dalším motokrosovém přestupu. Barvy tohoto týmu by v roce 2010 mohl hájit Francouz Jeremy Tarroux.
Yamaha
Tým Yamaha Cepsa Pons dále nasazuje ve dvojkách skvělého Španěla Cristobala Guerrera a jeho bratra, letošního španělského šampióna třídy E3, Victora Guerrera, jenž ovšem ve světě pojede soutěž juniorů, ve které by měli jet ještě další dva zástupci tohoto týmu.
Šampionát poté s Yamahou pojede ještě i portugalský tým Yamaha CRN Moto Fundador, který by mohl nasadit portugalskou dvojici Sandro Marcos a Paulo Felicia.
Suzuki
Zatím nepotvrzený je start britského týmu Suzuki UK, který by měl představit dvojici svých jezdců Paula Edmondsona a Toma Sagara.
BMW
Fabrický stroj pojedou zcela jistě Juha Salminen (E2) z Finska a jeho krajan Marko Tarkkala (E3), které doplní několik juniorů. Jejich jména však zatím nebyla představená.
Honda
týmu HM Honda Jolly Racing se samozřejmě představí Mistr světa Mika Aholla z Finska, který ale tentokrát pojede kategorii E2. Dále Italové Oscar Balletti a Fabio Mossini, kteří pojedou některou z kategorií E2, či E3.
Francouzská podpora Yamahy je tým HM Euroboost France, jehož barvy bude ve třídě E1 hájit Francouz Julien Gauthier a ve třídě junior jeho krajan Jeremy Joly.
Beta
Tým Beta Boano Racing chce do světa s pěticí jezdců, ze které zatím potvrdil dvojici Rudy Cotton z Francie (E3) a Fabrizio Dini z Itálie (E2). Ty by měl, stejně jako letos, doplňovat nadějný italský junior Mirko Gritti. Beta ovšem v posledních týdnech vzrušila endurový svět připravovaným „velkým“ přestupem ze světa motokrosu. Do endura by se totiž měl přestěhovat špičkový francouzský motokrosař Julien Vanni, jenž by za Betu mohl jet šampionát prestižních E2. Přestoupit od Gas Gasu k Betě by mohl pro rok 2010 i Elie Vecchi, jenž by samozřejmě dále pokračoval v juniorech.
Gas Gas
V továrním týmu samozřejmě pokračuje další sezonou Francouz Christophe Nambotin, kterého ve „trojkách“ bude opět doplňovat Španěl Jordi Figueras. O smlouvě pro rok 2010 má jasno Yannick Bossi, který letos jezdil s TM Evropu, ten pojede juniory. V novém šampionátu žen se představí excelentní dáma Ludvine Puy z Francie.
Aprilia
Továrna Aprilia pro rok 2010 potvrdila zatím jen motokrosový tým, takže veškerá jména jsou pouze velkou spekulací. A jaké že to jsou jména? Mohl by zůstat Antoine Letellier z Francie, ale i přijít Cristian Beggi z Itálie. Každopádně Aprilia chce jet v roce 2010 s více jak s jedním jezdcem, se kterým absolvovala letošní sezonu.
Sherco
Jediný tým bude opět ten tovární. V něm pokračuje Jordan Curvalle, zatímco od KTM přichází Fabien Planet, stejně jako třetí Francouz Romain Boucardey. Zatímco posledně jmenovaný pojede pochopitelně juniory, další dva jezdci zatím nemají přesně definovanou kategorii, nicméně, určitě by to neměly být „trojky“.