První společný test pro BMW
Foto: Petr Štola
27.01.2009
První velký test ve společnosti své kompletní konkurence, absolvovali piloti továrny BMW s rozdílnými výsledky.
Zatímco nenápadně jezdící Troy Corser skončil mezi velmi vyrovnanou špičkou, jeho týmový kolega Ruben Xaus s novým motocyklem německé továrny velmi zápasil a třídenní test končil až v závěru výsledkové listiny.
Troy Corser:
„Celkově to nebyl špatný test, ačkoliv s lepším počasím jsme mohli udělat více práce na suchu. Měli jsme šanci vyzkoušet nějaké nové díly, které jsme zatím ještě nepoužívali. Naší hlavní prací zde bylo nastavení motoru a jeho charakteristiky. Potřebujeme, aby měl hladší průběh, ale na tom můžeme ještě pracovat i v dalších testech. Všichni víme, že je před námi ještě hodně práce. Až jí uděláme, budu moci jezdit na téhle motorce hodně tvrdě, tak jak budu potřebovat. Nyní se mi již jezdí pohodlně. Pracovali jsme na zlepšení závodní rychlosti. Superpole je dobré, ale my se mohli věnovat raději práci na vývoji. Takhle jsme se ovšem alespoň dozvěděli, co všechno musíme udělat a jak rychle to dělat. Doufám, že náš další test bude suchý a my budeme moci pokračovat v našem vývoji.“
Ruben Xaus:
„Začal jsem test s myšlenkou jakým směrem jít, ale brzo jsem pochopil, že musím adaptovat svůj jízdní styl k tomuto motocyklu. Je to už dlouho, co jsem naposledy jezdil se čtyřválcovým motocyklem a je to také dlouho, co jsem jel na motorce se skutečným výkonem. BMW je velmi silný stroj a mě nezbývá, než se naučit získat nad ním převahu. Měl jsem pár drobných problémů, ale až na malou bolest prstu na levé ruce, jsem z nich vyšel nezraněn. Dnešní pád se stal poté, co jsem projel na suchém okruhu mokrým místem. Dostal jsem highsided bez jakéhokoliv varování. Nezatěžují mě v tuto dobu moje časy, protože musím nejprve pochopit motorku a až pak mohu jezdit tvrdě. Musím pilně pokračovat v práci a pak se dostanou úspěchy.“
Troy Corser:
„Celkově to nebyl špatný test, ačkoliv s lepším počasím jsme mohli udělat více práce na suchu. Měli jsme šanci vyzkoušet nějaké nové díly, které jsme zatím ještě nepoužívali. Naší hlavní prací zde bylo nastavení motoru a jeho charakteristiky. Potřebujeme, aby měl hladší průběh, ale na tom můžeme ještě pracovat i v dalších testech. Všichni víme, že je před námi ještě hodně práce. Až jí uděláme, budu moci jezdit na téhle motorce hodně tvrdě, tak jak budu potřebovat. Nyní se mi již jezdí pohodlně. Pracovali jsme na zlepšení závodní rychlosti. Superpole je dobré, ale my se mohli věnovat raději práci na vývoji. Takhle jsme se ovšem alespoň dozvěděli, co všechno musíme udělat a jak rychle to dělat. Doufám, že náš další test bude suchý a my budeme moci pokračovat v našem vývoji.“
Ruben Xaus:
„Začal jsem test s myšlenkou jakým směrem jít, ale brzo jsem pochopil, že musím adaptovat svůj jízdní styl k tomuto motocyklu. Je to už dlouho, co jsem naposledy jezdil se čtyřválcovým motocyklem a je to také dlouho, co jsem jel na motorce se skutečným výkonem. BMW je velmi silný stroj a mě nezbývá, než se naučit získat nad ním převahu. Měl jsem pár drobných problémů, ale až na malou bolest prstu na levé ruce, jsem z nich vyšel nezraněn. Dnešní pád se stal poté, co jsem projel na suchém okruhu mokrým místem. Dostal jsem highsided bez jakéhokoliv varování. Nezatěžují mě v tuto dobu moje časy, protože musím nejprve pochopit motorku a až pak mohu jezdit tvrdě. Musím pilně pokračovat v práci a pak se dostanou úspěchy.“