Radio paddock hlásí (1)
Co se také událo - zaslechlo - během víkendu v Mugellu, aneb na každém šprochu pravdy trochu!
Roberto Rolfo testoval Moto2 v Jerezu. Italský jezdec Rolfo, původně letos jezdec superbiků stáje Stiggy Honda, testoval v uplynulých dnech v Jerezu motocykl stáje Blussens- Moto2. "Roberto zajel nejlepší čas 1.44.4, což znamená, že zůstal pouze o 1 sekundu za časy dvěstěpadesátek", řekl sportovní ředitel týmu Blussens, Ricard Jové. Od tohoto víkendu smějí motocykly nové kubatury Moto2 startovat ve španělském šampionátu ve třídě "Formula Extreme", doposud se totiž směly zúčastnit pouze tréninku.
Samotný Rolfo se chce od roku 2010 pravidelně zúčastňovat seriálu MotoGP v nové třídě Moto2 a komentoval svůj test následovně: "Šasí se chová úplně stejně jako opravdový závodní motocykl, zatímco u superbiku poznáš hned z prvního svezení, že pochází ze sériového motocyklu".
Tým Blussens používá japonský "Burning-Blood" jako podvozek a nabízí úplně kompletní motocykl kubatury Moto2. "Motocykly jsou vybaveny motory CBR-600 v supersportovém vybavení a mají 135 PS. Cena je 90 000 Euro a dodací lhůta 2 měsíce", říkal dále v Mugellu Jové.
Gabor Talmacsi stále hledá tým. Maďarský pilot a exmistr světa Gabor Talmacsi je stále na cestě, najít nový tým na zbytek sezóny 2009. "U nás se Gabor ptal, ale my máme své dva jezdce a tak jsem musel odřeknout. Nemáme důvod měnit Pasiniho a mého syna", řekl Imre Toth sr., majitel týmu Toth Aprilia. Talmacsiho manažér Stefano Favaro dokonce tvrdí, že zájem o Talmu má jeden superbikový tým. O tom ale více v následujícím článku "Radio paddock hlásí (2).
Halleluja nebo Haojue. Čínský tým Haojue se, jak již jsem napsal, dočasně stáhl z mistrovství světa. A týmu se v zákulisí říká více Halleluja než Haojue. Odešel šéfkonstruktér Jan Witteveen a tak se celkem pochopitelně tento motocykl dále nevyvíjí. Na otázku, proč nekoupí tato stáj loňské tovární motocykly KTM a nepřelakuje je je, odpověděl týmový šéf Garry Taylor lapidárně, ale rezolutně: "Nejsme Loncin, my jsme Haojue!, takže zřejmě není Čína jako Čína...
Simoncelli a Bautista míří do MotoGP. Ačkoliv je ještě hodně času na přestupy, tak se už množí zákulisní drby, kdo kam zamíří v příští sezóně. Jedno se zdá být jisté, jak Marco Simoncelli, tak i Alvaro Bautista rozhodně nepojedou novou kubaturu Moto2, nýbrž oba dva excelentní piloti míří o krok a kubaturu výše. Italský šampión dvěstěpadesátek zřejmě zamíří do stáje Tech3 Yamaha, což nepopírá ani Hervé Poncharal.
Naproti tomu španělský jezdec Alvaro Bautista má otevřeny dveře k Suzuki, kde by mohl vystřídat hodně nevýrazného Chrise Vermeulena.
A ještě velmi zajímavá je následující - možná tedy novinářská kachna - ale přece jen: Zatímco Ital Andrea Dovizioso u továrního týmu Hondy zůstane, tak Dani Pedrosa s největší pravděpodobností tuto japonskou stáj opustí. A šel by zřejmě jen trochu vedle, k Yamaze a naopak Jorge Lorenzo má nabídku od Hondy.
Daniel Epp přihlásil svůj tým do Moto2. Šéf týmu Caffé-Latte, Daniel Epp, přihlásil svůj tým formálně do nové třídy Moto2: "Jestli ovšem pojedeme s Thomasem Lüthim a Sandro Cortesem, to se ukáže až po letní pauze. Celé mi to připadá jako krok nazpět a připomíná mi to dobu, kdy jsem jezdil český mistrák superbiků s R7 a motocykl byl připravován někde vzadu, na dvoře za firmou Elit", říká dost sarkasticky pan Epp. A dále dodává: "Ačkoliv se výdaje zmenší z 1,3 milionů Euro za jednoho jezdce na pouhých 350 000 Euro, tak to není otázka výdajů, ale určité filosofie a taktika Dorny. Ta totiž kousek po kousku doslova ůodtučňovala" kubaturu dvěstěpadesátek, aby to nakonec dopadlo takto. Byla to její taktika. Tuto třídu jsme mohli zlevnit i jinak!", nebere si vůbec servítky majitel týmu Caffé-Latte.
Jezdci budou v budoucnu lacinější. Šéf týmu Tech3 Yamaha, Francouz Hervé Poncharal, počítá s tím, že nové smlouvy s jezdci budou asi o 50% lacinější: "Staré smlouvy pocházejí ještě ze starých zlatých tabákových časů a jezdci si na ně prostě zvykli. Ale nyní to bude trochu jinak, počítám s tím, že i opravdové hvězdy budou k mání k 50% současného tarifu".