KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 12. října do 18. října 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Reportáž+fotogalerie z MČR v Mostě

Text a foto: Petr Štola
Reportáž+fotogalerie z MČR v Mostě
14.07.2009
 

Mostecký autodrom o víkendu hostil pátý závod Mezinárodního Mistrovství ČR silničních motocyklů.

MEZ MČR Autodrom Most (9. -12. 7. 2009)

Kompletní fotogalerie (125 ks) Z D E .......


MEZ MČR 125cc Sportproduction
V podstatě v jednoznačnou záležitost proměnil Jirka Klejch závod této třídy z pohledu českých jezdců. Po kvalifikačním vítězství, kdy druhému Radku Lamichovi nadělil 3,2 sekundy, byl neustále minimálně o sekundu rychlejší i v samotném závodě, který nakonec vyhrál s náskokem bezmála 12 sekund na Radka Lamicha. Zatímco tato dvojice jela relativně bez vzájemného kontaktu, kdy bojovala o umístění v AA se zahraničními jezdci, o třetí místo byl sveden velký a především hodně pohledný boj. Toho se účastnili Anežka Svobodová, Kamil Kořízek a Petr Nečesaný. V úvodních kolech se zdálo, že bude mít Kořízek navrch, nicméně s přibývajícími koly převzala iniciativu jediná žena ve startovním poli Anežka Svobodová. Ta si nakonec dojela i pro pódium, kde se radovala poprvé v kariéře. Na čtvrtém místě skončil Kamil Kořízek, který se Svobodovou prohrál finiš o pouhých 0,139 sekundy. Pětici nejlepších uzavřel s dalšími dvěma desetinami ztráty Petr Nečesaný.
V celkovém pořadí se Klejch (100) dotáhl na Lamicha (101). Před posledním závodem je dělí jediný bod. Na třetím místě je Svobodová (50), čtvrtý Míra Sedlo (36), stejně jako pátý Pierre Coppa (33), v Mostě nestartoval.

 

 

MEZ MČR 125cc GP + junior
Michal Prášek pokazil start a první kolo. Než se prokousal přes pomalejší jezdce, měl jeho největší soupeř v boji o titul Petr Zářecký celkem solidní náskok. Michal ho však každým kolem dojížděl, až ho dokázal v 6. kole předjet. Dostal se tak nejen na 3. místo celkově, ale především na vedoucí pozici v hodnocení jezdců MČR. Ve zbývajících kolech si poté Havlíčkobrodský jezdec vytvořil dostatečný náskok, který přivezl až na cílovou čáru.
Poté, co Zářecký klesl na 2. pozici, jej dojel i Ladislav Chmelík, který na něj v posledním kole i úspěšně zaútočil. Chmelík tedy dokončil závod jako druhý z českých zástupců, když třetí Petr Zářecký s ním prohrál souboj na cílové rovince o pouhých 0,139 sekundy.
10 sekund za Zářeckým přijel do cíle Tomáš Vavrouš, který se po špatném úvodu dostal přes několik svých soupeřů. Souboj o páté místo vyhrál letos poprvé startující Michal Rážek, jenž projel cílovou metou o 0,024 sekundy dříve, než nakonec šestá Andrea Toušková.
Mezi juniory si 25 bodů za vítězství připsal Láďa Chmelík, druhý byl Tomáš Vavrouš a třetí Andrea Toušková.
Na tomto místě se sluší připomenout i souboj o celkové vítězství, kde se sice utkali dva němečtí zástupci, nicméně jeden z nich startující na českém stroji FGR. Tím byl Sebastian Kreuziger, jenž v závěrečném souboji o vítězství těsně podlehl své krajance Katrin Meyer. I přes porážku o pouhých 0,022 sekundy je výkon stroje FGR velmi zajímavý, což je před blížící se GP ČR velmi povzbuzující nejen pro zástupce firmy Moto FGR, ale i pro českého diváka, který tak opět bude moci fandit českému jezdci na českém stroji.
V celkovém pořadí získal Michal Prášek rozhodující náskok v cestě za svým druhým titulem Mistra ČR. Na jeho aktuálním kontě je 101 bodů, a protože druhý Petr Zářecký má bodů 77, je tedy jasné, že Michalovi stačí k prvenství jediný bod, tedy resp. dokončit závod na Hungaroringu. Třetí místo v celkové klasifikaci drží v Mostě nestartující Jakub Kornfeil (50 bodů), na čtvrté postoupil Oldřich Podlipný (47), naopak na páté klesl Karel Pešek (45), jenž stejně jako Kornfeil dal o víkendu přednost startu v italském Mugellu (společně s nimi byl v Itálii i další jezdec s licencí ACČR, Slovák Jakub Jantulík).

 



MEZ MČR Superstock 600
Ve zcela jednoznačnou záležitost z pohledu českého šampionátu proměnil závod třídy slabších stocků Václav Bittman. Ten se sice v prvním kole trochu zdržel, nicméně po propadu začal postupovat jezdeckým polem jako nůž máslem. 6, 4 a 2, to jsou pozice, kde se „Batman“ nacházel při průjezdech 1., 2. a 3. kola. V pátém pak dokonce zaútočil na doposud vedoucího Kennyho Foreye z Francie, se kterým nakonec bojoval o celkové prvenství. To mu o dvě desetinky uniklo, nicméně v hodnocení českých jezdců jednoznačně zvítězil. Celých 12 sekund za Triumphem Vaška Bittmana proťala cílovou čáru Yamaha Michala Salače, který opět ukázal, v jak skvělé formě ho zastihl střed letošní sezony. Michal se ze 7. pozice protlačil až na 3. celkově a 2. v MČR, čímž posílil své šance na zisk titulu. Zvláště pak poté, kdy došlo v nájezdu do retardéru k jedné z mnoha kolizních situací. Při té totiž Polák Bukowski ostře brzdil, jeho krajan Marek Szkopek do něj vrazil (zkušenější Pawel skončil po čtvrtečním pádu v mostecké nemocnici s otevřenou zlomeninou pažní kosti levé ruky). Kontaktu s polskými jezdci se chtěl vyhnout Tomáš Holubec, který musel ostře na brzdy, což znamenalo zpomalení na výjezdu z úvodní pravé zatáčky. Toho využil Igor Kaláb, který v jedné chvíli najednou předjel jak Bukowského, tak i Holubce a až do cíle je před sebe nepustil, což znamenalo, že na třetí příčce v MČR skončil právě jezdec z brněnského Bystrce, před horalem Holubcem z Krkonoš. Pětici nejlepších uzavřel s větší ztrátou jezdící Jirka Brož.
Odsunutí Holubce na 4. pozici a vítězství Bittmana znamená, že před posledním závodem sezony se celkové pořadí na čele šampionátu solidně zahustilo. Na čele je sice stále Tomáš Holubec (94 bodů), ale již pouze 6 bodů za ním je Michal Salač (88), o další dva body zpět je pak Václav Bittman (86). Teoretickou šanci na titul má ještě i Igor Kaláb (70), který by však musel na Hungaroringu vyhrát a spoléhat se na to, že nikdo z vedoucí trojice nedokončí závod. Pětici nejlepších uzavírá Michal Chalupa (44), který v mosteckém závodě skončil již ve 2. kole nedobrovolně ve štěrku 13. zatáčky.

 

 

MEZ MČR Superstock 1000
I v silnějších stockách se od startu urvala dvojice jezdců, kde jsme měli zastoupení my a Grandysův Duo Team, a i zde byl nakonec úspěšnější francouzský jezdec polského týmu Gwen Giabbani. Náš Michal Filla dojel celkově druhý, ale jednoznačně na prvním místě mezi českými jezdci. Na druhém místě se udržel Tomáš Mikšovský, kterého mocně stahoval Radek Rous. Ten ztratil hned po startu, když při prvním průjezdu retardérem dostal smyk zadního kola. Propadl se až do druhé poloviny druhé desítky, nicméně svůj boj nevzdal a cílem projel na třetím místě, když na druhého Mikšovského nakonec ztrácel pouhých 0,836 sekundy. K zajímavé situaci došlo při boji o 4. místo. V něm stahoval pátý Michal Šembera čtvrtého Pavla Oudu. To se mu i povedlo, stejně jako v posledním kole na něj zaútočit. Cílem ovšem projeli oba současně, když jejich čas byl shodně 20:12,642 minuty. Po dlouhém prozkoumávání cílové fotografie stejně jury nedošla ke jménu jezdce, který proťal cílovou čáru dříve. Následovalo tedy první z pomocných kritérií, které definují řády Alpe Adria šampionátu, tedy lepšímu času na jedno kolo v daném závodě. Ten měl o 0,328 sekundy rychlejší Pavel Ouda, a tak právě on byl nakonec klasifikován na 8., respektive 4. místě MČR. Na vítěze mokrých závodů z Pannonie a Brna, tedy Michala Šemberu, zbylo 5. místo v našem šampionátu.
V čele celkové klasifikace je stále Radomil Rous (78 bodů), ovšem Michal Filla (75) se třetím letošním vítězstvím dostal za jeho záda a na Hungaroringu tak může otevřeně atakovat pozici šampióna. Třetí je v celkovém pořadí Tomáš Mikšovský (72), který o jeden bod předstihl Michala Šemberu (71). O titul se může teoreticky ucházet ještě i pátý jezdec klasifikace, kterým je Pavel Ouda (58), jenž bezprostřední kontakt se špičkou ztrácí pravděpodobně pouze tím, že se nezúčastnil úvodního závodu sezony.

 

 

MEZ MČR Supersport
Jiří Brož rázným krokem vyrazil za titulem supersportové kategorie. Nejenže s obrovským náskokem více jak 40 sekundy zvítězil, ale navíc díky kolizi Ondřeje Korčáka s Miloslavem Beznoskou se dostal zpět do čela průběžné klasifikace šampionátu. Na druhé pozici mezi českými jezdci dojel v neděli v Mostě, Jiří Fejta, který po propadu v první šikaně postupoval z hlouby pole až na konečné 11. místo celkově a druhé v MČR. Zatímco první dvě místa byla z českého pohledu prakticky daná od poloviny závodů, o poslední pozici na stupních vítězů se bojovalo přinejmenším do předposledního kola. Letošní druhý závod v této třídě a první dokončený, přivedl pardubického Michala Chalupu na pódium, které získal o 1,479 sekundy před vítězem minulého závodu Františkem Loučkou. O dalších 13 sekund zpět doplnil pětici nejlepších Zbyněk Čech.
V celkovém pořadí je tedy před posledním závodem zpět na čele Jirka Brož, letošní třetí vítězství mu společně s ostatními získanými body dalo rovných 100 bodů. Na druhé místo klesl díky pádu a nedokončenému závodu Ondřej Korčák (77 bodů), který tak svůj sen o dvou titulech v jedné sezoně poslal spíše do pozice silné teorie. Místo boje o českou korunu se tak bude muset bránit útoku třetího v pořadí Jirky Fejty (71), kterému na pozici Vicemistra chybí 6 bodů. Na 4. místo postoupil Franta Loučka (62), který na něm vystřídal na pátou pozici sestupivšího Miloslava Beznosku (51), jenž doplatil na společnou kolizi s Ondrou Korčákem a svou novou kombinézu tak hned při prvním závodě řádně pokřtil.

 

 

MEZ MČR Superbike
Nejdramatičtějším závodem byla třída superbike. Hned brzdy do první zatáčky přinesly drama v podobě havárie čtyř jezdců, a protože na dráze zůstal vedle trosek motocyklů i olej, musel být závod přerušen a následně zkrácen na pouhých 8 kol. Tento sprint si nejlépe k nedělní večeři dal Guillaume Dietrich z Francie, který tak dovršil stoprocentní úspěch Grandysova týmu, ale nás více zajímalo jméno nejlepšího Čecha. Po kvalifikaci dělily setiny Miloše Čiháka od Tomáše Mikšovského. V závodě se pak tyto setiny proměnily v celkem tři sekundy, ale s obráceným pořadím. Tomáš Mikšovský tedy dojel na 2. místě celkově, ale jako nejlepší z českých zástupců. Miloš Čihák byl o vzpomínané tři sekundy pomalejší, což mu dalo 3. místo celkově a 2. místo v MČR. Po problémech s motorem své Yamahy v sobotní úvodní kvalifikaci, si nakonec pro 3. místo dojel vedoucí muž celkové klasifikace, kterým je Zdeněk Brabec. Souboj o 4. pozici vyhrál Václav Eigl, který na cílové čáře uhájil svou pozici před poprvé s Aprilii startujícím Jaromírem Švecem o pouhých 0,159 sekundy.
V celkovém pořadí tedy nadále vede Zdeněk Brabec (94 bodů), ovšem díky zapojení Tomáše Mikšovského do závodů této třídy, má „big“ šanci v posledním závodě na velký zvrat nyní druhý Miloš Čihák (86), kterému na Brabce chybí 8 bodů, což není nereálné udělat. Třetí pozice patří a pravděpodobně v sezoně i zůstane, druhému jezdci týmu ProRace Jirkovi Dorňákovi (73). Čtvrtý je Jarda Švec (51), pětici nejlepších uzavírá Tomáš Mikšovský (25), který má však body pouze z jediného dokončeného závodu, kterým byl právě vítězný Most.

 

 

 

Přebor ČR Volná 250-600
Velký boj o vítězství předvedli Ondřej Korčák a Richard Sedlák. Polovinu závodu jeli společně, ale nakonec rozhodlo předjíždění jezdců o kolo. Tato závodní situace hrála lépe pro Ondřeje Korčáka, který dokázal svému soupeři ucuknout a nakonec projet vítězně cílem, když na druhého Sedláka najel 2,362 sekund. Třetí místo vybojoval Martin Pňovský, který ve druhé polovině již jezdil osamocen a bezpečně třetí. Stejně osamoceně nakonec přijel do cíle i čtvrtý jezdec, kterým byl Petr Zrzavý. Souboj předvedli jezdci bojující o 5. místo. Zde se utkali Zbyněk Čech a Vojtěch Roubíček. Bitva nalezla svého vítěze až na samotné cílové čáře, kde byl nakonec o 0,4 sekundy dříve Zbyněk Čech.
V celkovém pořadí vede a již titul vítěze Přeboru ČR získal, Ondřej Korčák (116 bodů), který již nemůže být předstižen. Na druhém místě je stále Ondřej Bukovský (75), který však z rodinných důvodů v Mostě nestartoval. O třetí místo se dělí Zbyněk Čech s Richardem Sedlákem, oba mají 73 bodů, ale pro Zbyňka Čecha hrají lepší výsledky v jednotlivých závodech.

 

 

Přebor ČR Volná přes 600
I v této třídě se dlouho zdálo, že se bude korunovat nový Přeborník. Petr Řezníček se dostal na první místo, kde si vytvořil i drobný náskok. Jenže přišlo osmé kolo (z deseti) a v něm jezdecká chyba. Petr „pod Matadorem“ chtěl podjet jezdce o kolo, ovšem přebržděné přední kolo nevydrželo nápor a ztratilo přilnavost. Petr i se svou Suzuki skončil v kačírku. Situaci dokonale využil Tomáš Milichovský, který se po této příhodě utrhl od Davida Valenty a dojel si pro vítězství i vedení v šampionátu. Na druhém místě skončil se ztrátou 2,386 sekundy David Valenta. Třetí skončil Jiří Vališ, který udržel pozici před mocně dotahujícím Markem Káňou. V cíli tyto jezdce dělilo pouhých 0,6 sekundy. Pětici nejlepších doplnil Lukáš Fejt.
Na čelo celkové klasifikace se před posledním závodem dostal Tomáš Milichovský (95), který má na druhého Petra Řezníčka (86) náskok devíti bodů. Na třetí místo se dostal David Valenta (53), čtvrtý je Martin vychodil (47) a pátý Jaroslav Štecher (41).

 

 

Kompletní výsledky a celkové pořadí roku 2009 naleznete na serveru www.motoczech.cz , kde od zítra budou také průběžně doplňované jezdecké ohlasy na jednotlivé závody celého mosteckého programu.



Kompletní fotogalerie (125 ks) Z D E .......



 

 

 

 



Kompletní fotogalerie (125 ks) Z D E .......





 

 


Další články sekce