Rossiho sto vítězství
Zdroj: Dr. Martin Raines, foto: Fiat Yamaha
02.07.2009
Jako připomínku k dalšímu závodu MotoGP, který se koná již tento víkend v kalifornském Monterey, se podívejme na důležitá vítězství Valentina Rossiho, jenž může právě na okruhu Mazda Laguna Seca Raceway načít druhou stovku vítězství.
Vítězství č. 1) Brno (CZE) 1996 – 125cc Aprilia
Rossi vyhrává kvalifikaci a v neděli získává z pole position své první vítězství v závodě Grand Prix. Stává se tak v daný okamžik třetím nejmladším jezdcem historie, který vyhrál závod silničního Mistrovství světa (po Ivanu Goiavi a Lorisu Capirossim).
č. 2) Shah Alam (MAL) 1997 – 125cc Aprilia
Vyhrává zahajovací závod sezony a poprvé v kariéře se dostává na čelo průběžné klasifikace některého ze šampionátu Mistrovství světa.
č. 12) Sentul (IND) 1997 – 125cc Aprilia
Stává se prvním jezdcem historie, který během jedné sezony dokázal zvítězit v celkem 11 závodech třídy 125 ccm.
č. 13) Assen (NED) 1998 – 250cc Aprilia
Vyhrává první závod ve třídě 250 ccm a stává se třetím nejmladším jezdcem historie této třídy, který dokázal vyhrát závod (po Alanu Carterovi a Johnny Cecottovi)
č. 17) Buenos Aires (ARG) 1998 – 250cc Aprilia
Vítězí popáté ve třídě čtvrtlitrů a končí těsně za Mistrem světa již ve své premiérové sezoně v této třídě.
č. 22) Sachsenring (GER) 1999 – 250cc Aprilia
Vyhrává v Německu a poprvé v kariéře se dostává na čelo průběžného hodnocení této třídy.
č. 26) Rio (BRA) 1999 – 250cc Aprilia
Vyhrává podeváté v sezoně a jako nejmladší jezdec historie této třídy se stává Mistrem světa.
č. 27) Donington Park (GBR) 2000 – 500cc Honda
Poprvé vyhrává závod nejprestižnější třídy, stává se tak teprve v jeho devátém závodě v této třídě. Rossi je zároveň prvním jezdcem historie, který dokázal v Doningtonu vyhrát závody všech tří kategorií.
č. 29) Suzuka (JPN) 2001 – 500cc Honda
Vyhrává zahajovací závod sezony a poprvé v kariéře se dostává na čelo průběžné klasifikace nejprestižnější třídy. Pro Hondu tímto prvenství vybojoval zároveň pětistý triumf v Grand Prix (všech kategorii).
č. 30) Welkom (RSA) 2001 – 500cc Honda
Poprvé v kariéře startuje do závodu nejprestižnější třídy z pole position a k cestě za vítězstvím zajíždí nový rekord okruhu.
č. 37) Phillip Island (AUS) 2001 – 500cc Honda
Rossi vyhrává s náskokem pouhých 0,013 sekundy, což je nejtěsnější rozdíl v jeho historii nejprestižnější třídy. Toto vítězství také dává Rossimu první titul v elitní kategorii.
č. 39) Rio (BRA) 2001 – 500cc Honda
Vyhrává historicky poslední závod klasické třídy 500 ccm, toto vítězství je zároveň v daném roce jeho již jidenácté.
č. 40) Suzuka (JPN) 2002 – MotoGP Honda
Vyhrává první závod novodobé historie čtyřtaktní éry MotoGP.
č. 43) Mugello (ITA) 2002 – MotoGP Honda
Rossi vyhrává poprvé svou domácí Grand Prix v nejprestižnější třídě a stává se prvním jezdcem v historii, který dokázal vyhrát v Mugellu závody všech tří kategorií.
č. 48) Estoril (POR) 2002 – MotoGP Honda
Rossi vyhrává mokrý závod s náskokem 22,2 sekundy, což je jeho největší náskok před druhým jezdcem.
č. 49) Rio (BRA) 2002 – MotoGP Honda
Vyhrává v Brazílii a získává svůj druhý titul v nejprestižnější třídě.
č. 57) Sepang (MAL) 2003 – MotoGP Honda
Vyhrává svůj třetí titul v nejprestižnější třídě.
č. 58) Phillip Island (AUS) 2003 – MotoGP Honda
V desátém kole je tabulí z boxu informován o tom, že bude po závodě penalizován za předjíždění pod žlutou vlajkou dodatečným udělením trestu 10 sekund přičteným k jeho výslednému času. Jako by nic jen jednoduše přidá a dojíždí do cíle jako vítěz s náskokem 15 sekund – dle mého soukromého názoru se jednalo o jeden z jeho nejlepších výkonů v kariéře, o absolutní demonstraci jeho síly!
č. 59) Valencia (SPA) 2003 – MotoGP Honda
Ve Valencii získává své poslední vítězství s motocyklem Honda.
č. 60) Welkom (RSA) 2004 – MotoGP Yamaha
Po svém přestupu k továrně Yamaha získává vítězství hned při svém prvním startu na stroji M1 a stává se tak prvním jezdcem historie, kterému se ihned po přestupu k jiné značce podařilo vyhrát závod MotoGP poté, co předchozí značku opustil taktéž vítězstvím.
č. 67) Phillip Island (AUS) 2004 – MotoGP Yamaha
Vyhrává svůj další titul Mistra světa a jako teprve druhý jezdec historie se raduje z titulu poté, co po zisku jednoho přestoupil k jiné značce a získal hned titul další. Před ním se to samé podařilo Eddie Lawsonovi)
č. 69) Jerez (SPA) 2005 – MotoGP Yamaha
Po kolizi se Sete Gibernauem v poslední zatáčce závodu vyhrává popáté v řadě zahajovací závod nejprestižnější kategorie.
č. 76) Sachsenring (GER) 2005 – MotoGP Yamaha
Rossi vyrovnává celkový počet vítězství v Grand Prix slavného Mike Hailwooda.
č. 78) Losail (QAT) 2006 – MotoGP Yamaha
Rossi vyhrává v Kataru a vyrovnává počet vítězství Mika Doohana v nejprestižnější třídě – 54.
č. 85) Jerez (SPA) 2007 – MotoGP Yamaha
Rossi vyhrává první závod nové třídy MotoGP 800cc. Získává tak vítězství v závodě Grand Prix na šestém typu závodního motocyklu: 125cc Aprilia, 250cc Aprilia, 500cc Honda, 990cc Honda, 990cc Yamaha a 800cc Yamaha.
č. 90) Le Mans (FRA) 2008 – MotoGP Yamaha
Rossi vyrovnává celkový počet vítězství v Grand Prix slavného Angela Nieta sr.
č. 94) Misano (RSM) 2008 – MotoGP Yamaha
Rossi vyhrává v Misanu a vyrovnává počet vítězství Giacoma Agostiniho v nejprestižnější třídě – 68.
č. 100) Assen (NED) 2009 – MotoGP Yamaha
Rossi se stává teprve druhým jezdcem historie, který dosáhl na sto vítězství v závodech silničního Grand Prix.
Rossi vyhrává kvalifikaci a v neděli získává z pole position své první vítězství v závodě Grand Prix. Stává se tak v daný okamžik třetím nejmladším jezdcem historie, který vyhrál závod silničního Mistrovství světa (po Ivanu Goiavi a Lorisu Capirossim).
č. 2) Shah Alam (MAL) 1997 – 125cc Aprilia
Vyhrává zahajovací závod sezony a poprvé v kariéře se dostává na čelo průběžné klasifikace některého ze šampionátu Mistrovství světa.
č. 12) Sentul (IND) 1997 – 125cc Aprilia
Stává se prvním jezdcem historie, který během jedné sezony dokázal zvítězit v celkem 11 závodech třídy 125 ccm.
č. 13) Assen (NED) 1998 – 250cc Aprilia
Vyhrává první závod ve třídě 250 ccm a stává se třetím nejmladším jezdcem historie této třídy, který dokázal vyhrát závod (po Alanu Carterovi a Johnny Cecottovi)
č. 17) Buenos Aires (ARG) 1998 – 250cc Aprilia
Vítězí popáté ve třídě čtvrtlitrů a končí těsně za Mistrem světa již ve své premiérové sezoně v této třídě.
č. 22) Sachsenring (GER) 1999 – 250cc Aprilia
Vyhrává v Německu a poprvé v kariéře se dostává na čelo průběžného hodnocení této třídy.
č. 26) Rio (BRA) 1999 – 250cc Aprilia
Vyhrává podeváté v sezoně a jako nejmladší jezdec historie této třídy se stává Mistrem světa.
č. 27) Donington Park (GBR) 2000 – 500cc Honda
Poprvé vyhrává závod nejprestižnější třídy, stává se tak teprve v jeho devátém závodě v této třídě. Rossi je zároveň prvním jezdcem historie, který dokázal v Doningtonu vyhrát závody všech tří kategorií.
č. 29) Suzuka (JPN) 2001 – 500cc Honda
Vyhrává zahajovací závod sezony a poprvé v kariéře se dostává na čelo průběžné klasifikace nejprestižnější třídy. Pro Hondu tímto prvenství vybojoval zároveň pětistý triumf v Grand Prix (všech kategorii).
č. 30) Welkom (RSA) 2001 – 500cc Honda
Poprvé v kariéře startuje do závodu nejprestižnější třídy z pole position a k cestě za vítězstvím zajíždí nový rekord okruhu.
č. 37) Phillip Island (AUS) 2001 – 500cc Honda
Rossi vyhrává s náskokem pouhých 0,013 sekundy, což je nejtěsnější rozdíl v jeho historii nejprestižnější třídy. Toto vítězství také dává Rossimu první titul v elitní kategorii.
č. 39) Rio (BRA) 2001 – 500cc Honda
Vyhrává historicky poslední závod klasické třídy 500 ccm, toto vítězství je zároveň v daném roce jeho již jidenácté.
č. 40) Suzuka (JPN) 2002 – MotoGP Honda
Vyhrává první závod novodobé historie čtyřtaktní éry MotoGP.
č. 43) Mugello (ITA) 2002 – MotoGP Honda
Rossi vyhrává poprvé svou domácí Grand Prix v nejprestižnější třídě a stává se prvním jezdcem v historii, který dokázal vyhrát v Mugellu závody všech tří kategorií.
č. 48) Estoril (POR) 2002 – MotoGP Honda
Rossi vyhrává mokrý závod s náskokem 22,2 sekundy, což je jeho největší náskok před druhým jezdcem.
č. 49) Rio (BRA) 2002 – MotoGP Honda
Vyhrává v Brazílii a získává svůj druhý titul v nejprestižnější třídě.
č. 57) Sepang (MAL) 2003 – MotoGP Honda
Vyhrává svůj třetí titul v nejprestižnější třídě.
č. 58) Phillip Island (AUS) 2003 – MotoGP Honda
V desátém kole je tabulí z boxu informován o tom, že bude po závodě penalizován za předjíždění pod žlutou vlajkou dodatečným udělením trestu 10 sekund přičteným k jeho výslednému času. Jako by nic jen jednoduše přidá a dojíždí do cíle jako vítěz s náskokem 15 sekund – dle mého soukromého názoru se jednalo o jeden z jeho nejlepších výkonů v kariéře, o absolutní demonstraci jeho síly!
č. 59) Valencia (SPA) 2003 – MotoGP Honda
Ve Valencii získává své poslední vítězství s motocyklem Honda.
č. 60) Welkom (RSA) 2004 – MotoGP Yamaha
Po svém přestupu k továrně Yamaha získává vítězství hned při svém prvním startu na stroji M1 a stává se tak prvním jezdcem historie, kterému se ihned po přestupu k jiné značce podařilo vyhrát závod MotoGP poté, co předchozí značku opustil taktéž vítězstvím.
č. 67) Phillip Island (AUS) 2004 – MotoGP Yamaha
Vyhrává svůj další titul Mistra světa a jako teprve druhý jezdec historie se raduje z titulu poté, co po zisku jednoho přestoupil k jiné značce a získal hned titul další. Před ním se to samé podařilo Eddie Lawsonovi)
č. 69) Jerez (SPA) 2005 – MotoGP Yamaha
Po kolizi se Sete Gibernauem v poslední zatáčce závodu vyhrává popáté v řadě zahajovací závod nejprestižnější kategorie.
č. 76) Sachsenring (GER) 2005 – MotoGP Yamaha
Rossi vyrovnává celkový počet vítězství v Grand Prix slavného Mike Hailwooda.
č. 78) Losail (QAT) 2006 – MotoGP Yamaha
Rossi vyhrává v Kataru a vyrovnává počet vítězství Mika Doohana v nejprestižnější třídě – 54.
č. 85) Jerez (SPA) 2007 – MotoGP Yamaha
Rossi vyhrává první závod nové třídy MotoGP 800cc. Získává tak vítězství v závodě Grand Prix na šestém typu závodního motocyklu: 125cc Aprilia, 250cc Aprilia, 500cc Honda, 990cc Honda, 990cc Yamaha a 800cc Yamaha.
č. 90) Le Mans (FRA) 2008 – MotoGP Yamaha
Rossi vyrovnává celkový počet vítězství v Grand Prix slavného Angela Nieta sr.
č. 94) Misano (RSM) 2008 – MotoGP Yamaha
Rossi vyhrává v Misanu a vyrovnává počet vítězství Giacoma Agostiniho v nejprestižnější třídě – 68.
č. 100) Assen (NED) 2009 – MotoGP Yamaha
Rossi se stává teprve druhým jezdcem historie, který dosáhl na sto vítězství v závodech silničního Grand Prix.