KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 21. září do 28. září 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Sám v Americe

Tisková zpráva Lukáše Šembery
Sám v Americe
03.09.2009
 

Lukáš Šembera prožil za velkou louží, v americkém Indianapolis víkend, jenž by možná klidně i stylově zapadl jako volné pokračování již kultovního Sám doma.

I když se mladý Brňan na cestu přes Atlantik nevydal samozřejmě úplně sám, tak při poslechu spousty jeho zážitků z cest či závodního víkendu na závodišti v Indy, by jste nabyli dojmu, že nuda to tedy opravdu rozhodně nebyla. A to i přesto, že závod nejnižší kubatury stopětadvacítek byl z jeho pohledu osamocenou jízdou v poli soupeřů, s velmi malou procentuelní nadějí na bodovaný úspěch. Lukášovi se však i tak v Americe líbilo, výsledné 22.místo v cíli však naopak vůbec ne! A tak po velmi krátké zastávce doma, zamířil rovnou do italského Misana, kde s o nadcházejícím víkendu uskuteční další podnik MS na okruhu, který zná a věřme, že s podstatně lepším koncem a rovněž také i výsledkem.

Lukáš Šembera:
„Let přes oceán jsem si užil a Amerika se mi opravdu líbila. Možná je to tím, že jsem taky tak trochu „crazy“. Nejprve jsem málem vyděsil imigračního pracovníka tím, že jsem si u něj na přepážce zapomněl svůj malý osobní kufřík. Úplně mu z očí čouhala myšlenka: „Co tady ten mlaďoch chce vůbec dělat? Vždyť se tady ještě ztratí!“ No neztratil jsem se, spíše jsem byl v pátek ztracený na trati. Po té jsme se opravdu „motal“. Realita je totiž jiná než vidíte Vy v televizi či si můžete vyzkoušet v nějaké hře. Indy je složitý okruh, protože je na placce a okolní tráva tak převyšuje asfalt, který navíc není vůbec ideální. Vy tak vlastně nevidíte pořádně do zatáček, což zkresluje orientaci pro ideální stopu a brzdění. Když jste mimo „lajnu“ tak to pak navíc dost klouže. A podle toho i výsledek pátečního volného tréninku včetně nedostatečně nastaveného motocyklu vypadal. Ani sobota nebyla o nic lepší, neboť mi stále podkluzoval zadek a nastavení se tak nedařilo vylepšit. A navíc jsem se moc dobře nevyspal, neboť jsem v noci „hlídal šváby“, aby mi nelozili pod polštář. Takže startovní pozice taky nic moc. Na warm up mechanici provedli další změny a já se tak ve warm upu nejen dokázal udržet konečně s některými ze soupeřů, ale i vylepšit podstatně svůj čas o více jak vteřinu, což bylo motivující. Do závodu se pak dělaly další drobné změny, ale to už nebylo dobře. Bylo to zkrátka moc. Navíc mechanici před startem dost dlouho měnili ještě něco na převodovce a nechybělo málo a startoval bych z boxů. Motorka tak navíc nebyla ani ohřátá a tak nyní vím, jak vzniklo slovo warm up lap. Celé kolo jsem ji ohříval. Start se celkem povedl, ale hned ve druhé zatáčce jsem korigoval motorku po highsideru, pozici jsem sice udržel, ale na mé sebedůvěře to nepřidalo. Skupina soupeřů, s nimiž bych asi dokázal jet, mi tak prostě ujela. Zbytek závodu byl pak již jen osamocenou jízdou, po té co jsem se zbavil dvou soupeřů za svými zady. Motorka navíc neměla tu rychlost a na dvou dlouhých rovných úsecích to bylo znát a tak jsem se v celkové klasifikaci posouval vpřed jen díky technickým výpadkům dalších soupeřů či jejich pádům, takže v tomto směru nic líbivého. Těším se na Itálii, tam by to mělo být rozhodně lepší, i když jak sem řekl, v Americe se mi celkově líbilo.“


Další články sekce