KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 29. listopadu do 5. prosince 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Scott Redding o Doningtonu

Zdroj: TZ Repsol YPF, foto: Repsol YPF
Scott Redding o Doningtonu
22.07.2009
 

Vítěz loňské Grand Prix Británie třídy 125 ccm Scott Redding představuje klasický okruh Donington Park, kde se naposledy v historii pojede závod silničního Grand Prix. To se samozřejmě může v budoucnu změnit, nicméně již nikdy to nebude na jeho kultovním kurzu s jeho charakteristickými vracáky.

Zatáčka č. 1
Je to první zatáčka na konci cílové rovinky. Pamatujte si, že v Británii velmi často prší a pak zde musíte jet velmi opatrně, protože je zde obrácený sklon. Je zde velmi snadné upadnou. Pokud je pěkné počasí, je to dobrá zatáčka, která vás snadno pošle do druhé zatáčky.

Zatáčka č. 2 a 3
Zatáčky s názvem „Craner Curves“ jsou z pěkného kopce. Na motorce 125cc je jedete pod plným plynem a schovaný pod kapotáží. Dáte pravou a pak hned levou.

Zatáčka č. 4
Pak se dostanete do zatáčky „Old harpin“. Je to pěkná pravá. Jedete z kopce a brzdíte v ní. Můžete na jejím výjezdu překvapivě brzy přidat plyn. Musíte dostat velkou rychlost pro zatáčku č. 5.

Zatáčka č. 5
Je to vlastně pro vás jako rovinka, protože jí dáváte pod absolutně plným plynem.  Držíte plyn až do doby, než se dostanete do šesté zatáčky.

Zatáčka č. 6
Musíte jí seknout hodně zpříma, abyste se dobře dostali do sedmé zatáčky. Tohle je místo, kde se dá dobře předjíždět.

Zatáčka č. 7
Tady to hodně fouká, jako vloni. Tohle je jedno z nejtěžších míst, protože musíte držet dobrou stopu navzdory větru, který vás tlačí z ideální stopy. Mám tu zatáčku rád, jedete v ní naslepo a když se vám jí povede dobře projet, určitě se budete skvěle cítit.

Zatáčka č. 8
Tohle je další slepá zatáčka, kde nevidíte její začátek. Zpočátku v ní necítíte přední kolo. Je to dlouhá zatáčka, kde můžete hodně získat. Musíte hned zalehnout a proletět přes dlouhou rovinku. Brzdíte do šikany přesně v místě, kde je lehký propad na silnici, podjedete most Dunlop a hned necháváte pozadu váš žaludek.

Zatáčka č. 9
Řekl bych, že brzdy do deváté zatáčky je nejtěžší věc na tomhle okruhu. Musíte téměř zastavit motorku, abyste vjeli do levé zatáčky a pak rychle překlopit doprava. Tohle je také dobré místo pro pokus o předjetí. Musíte ovšem dobře ze zatáčky vyjet, protože na vás čeká rovinka z kopce do zatáčky Melbourne.

Zatáčka č. 10
Tohle je moje oblíbené místo při brzdění. Dostáváte se zde při brzdách do smyku nebo jedete po předním kole. Je to vlastně dvojzatáčka, má dva vrcholy, ale jede se to na jeden zátah. Když se vám to povede dobře projet, máte před sebou rovinku do kopce.

Zatáčka č. 11
Nájezd do cílové zatáčky je trochu hrbolatý. Musíte hodně opatrně brzdit, navíc má tohle místo pro brzd opačný sklon. Taky je tam trochu divně nevhodný asfalt. Je zde velmi jednoduché udělat chybu. Pak vyjíždíte na cílovou rovinku. Asi se vám tady bude dostávat zadní kolo do smyku, pomáhá tomu i odklon dráhy.


Další články sekce